הדמיה: סינמה סיטי אשדוד. תמונה: ביג מרכזי קניות
הדמיה: מתחם בתי הקולנוע סינמה סיטי אשדוד. תמונה: ביג מרכזי קניות

המשבר הבא? מתחם הקולנוע סינמה סיטי יובא לאישור

רשת ביג: "נקבע דיון למתן תוקף לתכנית ב-11.2. לאחר מועד זה, תחל הקמת בתי הקולנוע, שיעבדו גם בשבתות ובחגים". בחברה מעריכים בזהירות שהמתחם יוקם תוך שנה ורבע. בנוסף ייבנה מסוף תחבורה עבור נוסעי הרכבת. פרסום ראשון

פורסם בתאריך: 14.1.19 17:16

     

 

שנה עברה מאז פרץ משבר השבת באשדוד. אותו משבר שהוציא אלפי תושבים לרוחובות שמחו נגד הכפייה הדתית ומתן קנסות לעסקים שפתוחים בסוף השבוע.

במרכז הסערה עמד מרכז הקניות ביג פאשן. אמנם גם בסטאר סנטר חולקו דוחות, אולם בביג הדברים היו מתוקשרים הרבה יותר. בעיצומו של המשבר גם נודע שעיריית אשדוד הגישה התנגדות להרחבת מתחם הקניות, הרחבה שטומנת בחובה גם את הקמת מתחם הקולנוע מרשת סינמה סיטי. לא משנה שבעירייה תלו את ההתנגדות בטיעונים תכנוניים ועקרוניים שנסובו על זכויות בניה ושטחים, ברשת ביג מייד עלו למתקפה חריפה במיוחד.

מנכ"ל החברה איתן בר זאב תקף את ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ואת הנהלת העיר וטען שהם שבויים בידי החרדים. הקמפיין הזה נמשך במקביל להפגנות שהוסיפו להתקיים במוצאי שבת בעיר עד חודש פברואר.

והנה כעת מגיעה סגירת מעגל אפשרית. בעוד פחות מחודש צפוי להתקיים, הוא כבר קבוע בלוחות הזמנים, דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בתכנית הגדלת מרכז ביג פאשן יחד עם הקמתו של מתחם אולמות קולנוע בתוכו. ככל הידוע, הפעם העירייה תתמוך בתכנית.

פרטי התכנית לבניית מתחם בתי קולנוע בביג פאשן אשדוד

אם כך, הקמת מתחם בתי הקולנוע מרשת סינמה סיטי באשדוד קרובה מאי פעם. התכנית כוללת גם את בנייתו של מסוף תחבורה ציבורית שתשרת את באי תחנת הרכבת הסמוכה.

חיילים, תחנת הרכבת עד הלום, תחנת רכבת באשדוד. צילום: דור גפני

חיילים בתחנת הרכבת עד הלום. צילום: דור גפני

"אני מאוד מברך על כך אין סיבה שזה לא יקרה הכי מהר שאפשר", אמר חבר המועצה עו"ד אלי נכט. הוא לא הוציא מכלל אפשרות שיהיו סיעות שינסו להתנגד ולטרפד את המהלך אך לדבריו הרכב מועצת העיר הנוכחי הוא כזה שניתן יהיה להעביר את ההחלטה בקלות יחסית.

צילום: דור גפני

חבר המועצה, עו"ד אלי נכט. צילום: דור גפני

ממלא מקום ראש העירייה אבי אמסלם מש"ס, מסר: "לקחתי על עצמי לא להתערב בנושאים תכנוניים, מה גם שהנושא המדובר נדון בוועדה המחוזית ולא אצלנו".

אבי אמסלם. צילום: עזריה לוי

אבי אמסלם. צילום: עזריה לוי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מרשת ביג נמסר בתגובה: "בתום דיון בהתנגדויות לתכנית פורסמו השינויים לפי סעיף 106ב' המאפשר למי שנפגע להתנגד לשינויים בתכנית. משלא הוגשו התנגדויות נקבע דיון למתן תוקף ל-11.2. לאחר מועד זה, תחל הקמת בתי הקולנוע, שיעבדו גם בשבתות ובחגים".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "ההתנגדות של העירייה נבעה מבקשה לתוספת שטחי מסחר מופרזים, ללא קשר לעניין בתי הקולנוע, והוסרה לאחר תיקון התוכנית בהתאם להנחיות העירייה. בעקבות תיקון התוכנית, אושרה התוכנית בועדה המחוזית והופקדה להתנגדויות. לאחר סיום תקופת ההפקדה וההתנגדויות תוחזר התוכנית לועדה המקומית".

***

הנה כמה מהכתבות שסיקרו רגעי שיא במשבר השבת באשדוד אשתקד:

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר