"כמה אזרחים שלא יצביעו לך"

לכל שבת יש מוצ"ש: אלפים בהפגנה נגד כפייה דתית באשדוד

המחאה כנגד מדיניות סגירת העסקים בשבת ממשיכה: אלפים הגיעו למתחם העירייה למחות כנגד הכפייה הדתית. "המאבק הוא לא רק על השבת. זהו מאבק על הדמוקרטיה והחופש. הציבור השפוי מתעורר" נאמר מעל בימת הנואמים. ההמון המשולהב צעק: "לסרי תתפטר"

פורסם בתאריך: 20.1.18 19:02

     

זו הפעם השנייה ברציפות שבמוצאי שבת נערכת הפגנה בעד הסטטוס קוו ונגד כפייה דתית ברחבה של עיריית אשדוד. קול ההמון נשמע למרחקים, בזה אחר זה יעלו לנאום מובילי המחאה כאשר הקו המוביל הוא המשך המחאה ביתר שאת "מחזירים את אשדוד לאשדודים. לא ניתן שייקחו לנו את השבת" צועקים המפגינים.

זוכרים דבר כזה?

"תמחאו לעצמכם כפיים שבאתם לפה" אמר יגאל פורמן, ממארגני המחאה "אני גאה להיות תושב אשדוד, אני מתנדב עם ניצולי שואה, אתמול אמרה לי ניצולה "שוב אחרי כל כך הרבה שנים אני מרגישה לא בבית, אני מרגישה שכופים עלי. הפעם לא מרודן אלא באחים שלנו" שיתף את המפגינים. "אני רוצה לפנות לציבור החרדי -אנחנו אוהבים אתכם, אתם האחים שלנו. אני נגד פתיחת עסקים בשבת ברובעים החרדיים, וגם נגד נסיעה בשבת בכבישים אלו. יש לכם את הזכות לעצב את השבת, יום המנוחה שלכם כפי שאתם רוצים ואנחנו לא נתערב. אבל נורא קשה לאהוב מישהו שלא אוהב אותך בחזרה וכופה את השקפותיו עליך. גם ממכם אני מצפה שתכבדו את זכותי לחיות במדינה חופשית בלי כפייה. המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה והחופש לחיות בלי כפייה דתית ובצורה שנבחר".

"מי אתם חברי הכנסת החרדיים שתחליטו בשבילי, מי אתם שתכתיבו לי איך לחיות ולאיזה חנויות ללכת?" נאמר מעל בימת הנואמים ע"י פורמן "לא מספיק לכם תקופות חשוכות בהיסטוריה, האם זו לא גזענות?. חברי הכנסת החרדיים תוציאו את הידיים שלכם מאשדוד"

המחאה זוכה לסיקור ארצי, ונראה שעיניי ערים רבות נשואות כלפי אשדוד, המבצעת הלכה למעשה את חוק המרכולים שאושר לאחרונה בכנסת.

גיא סער, ממובילי המחאה אמר בנאומו:"אני גאה להיות חלק מהמאבק הזה. לא היה דבר כזה באשדוד, ולא במדינה. זה מאבק על כבוד הדת ועל שמירת הדמוקרטיה. זה לא יכול לבא אחד על חשבון השני. ההחלטה היא נגד מקבלי ההחלטות פה בבניין הזה, שהחליטו לא לספור אותנו וטובים רק בדיבורים".

צילום: מייק וייצמן

 

סיוון מרילי, ממובילות המחאה: "למי ששכח לרגע- לא נשקוט ולא נרגע עד שנקבל את אשדוד בחזרה" ההמון צעק "לסרי תתפטר"

ההמון בתגובה: לסרי הביתה

גם מחאת רובע ט"ו לא נעדרת מהשיח. למה לא בעצם?

בשבת שעברה הגיעו יותר מאלף איש להפגנה ונראה שהפעם הזאת הגיעו עוד יותר.י ו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הגיע לתמוך במפגינים. מוקדם היותר היום, במהלך הבוקר, סייר שר הביטחון אביגדור ליברמן במתחם קניות בעיר ותקף את המפלגות החרדיות ואת חוק המרכולים.

לפיד אמר בהפגנה:

"הגענו לפה לאשדוד מפני שחוק המרכולים המעליב צריך ללכת. אם אנחנו ננצח את הבחירות הבאות אנחנו נבטל את חוק המרכולים מפני שכפייה חרדית לא יכולה לנהל את מדינת ישראל.

גם לי יש שבת וגם לי יש שולחן שבת אבל דרעי וגפני לא יבואו אלינו הביתה ויגידו לנו איך לעשות את השבת שלנו. אנחנו לא נקבל כפייה חרדית, לא יגידו לנו איך לחיות לא יגידו לנו איזה יהודים אנחנו נהיה. חוק המרכולים צריך לעבור מהעולם ומפה מאשדוד תצא המהפכה."

לפיד גיבה את החלטת שר הביטחון בנוגע לרבנים שקראו לרמטכ"ל להתפטר: "מי שמשמיץ את המדינה את  צה"ל ואת הרמטכ"ל לא יכול להיות חלק מהאנשים שמרצים לחיילים. שר הבטחון צודק לגמרי בהחלטתו."

הערב הסתיים בשירת התקווה-

האשדודים לא מתרגשים מביקור הפוליטיקאים והרצון "לגזור קופון". היום מובילי המחאה העבירו מסר ברור לשר הביטחון: " מובילי המחאה המאוחדת מודים לשר הביטחון שבא לחזק את ידי תושבי העיר אשדוד ואנו מצפים כי מלבד לתמיכה המוראלית יפעל לביטול חוק המרכולים, המפלג והמשסע, בכנסת ישראל. מבלי לפגוע בכבודו של שר הביטחון, מובילי המחאה לא יקחו חלק בביקורו של שר הביטחון באשדוד, שכן הפתרון לבעיה נעוצה בהחלטות ראש העיר וראש העיר בלבד. עינינו נשואות לראש העיר ואנו מחכים לתגובה שלא משתמעת לשתי פנים!".

אינה פרומן, ממובילות המחאה אמרה לכאן דרום: "אנו מודים לסופה לנדבר מישראל בתנו על כך שפנתה לראש העיר בקריאה לעשות סדר ולפתור את הסכסוך, אנו מודים יואל לרזבוזוב מיש עתיד על כך שהבטיח לבטל חוק המרכולים אבל זה לא אומר שנהפוך לאלה שתומכים במפלגות ומספקים להם את הקולות.
אנחנו תנועה עממית למען אשדוד חילונית- תנועה שנולדה בעם ושם היא תישאר. חשוב לאנשים שבעיר אשדוד יהיה ייצוג של קול חילוני בלי שום קשר למשחקים פוליטיים שרובם לא קשורים למהות הבעיה אלא למניפולציות בלבד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר