סינמה סיטי גלילות. בקרוב גם באשדוד? צילום: אריאל שליט

"הסינמה סיטי באשדוד יקום גם יקום, עם העירייה או בלעדיה"

סערת השבת: הריאיון המלא עם מנכ"ל רשת ביג איתן בר זאב כולל התייחסות לעיכוב הקמת מתחם הקולנוע. "בתחילת הדרך העירייה תמכה. בהמשך כרגיל הפכו את עורם והפסיקו את התמיכה, אני מניח ששוב, בגלל עמדת החרדים. לכן עקפנו את העירייה והלכנו לוועדה המחוזית בלי העירייה"

פורסם בתאריך: 14.1.18 13:29

     

מנכ”ל חברת ביג מרכזי קניות איתן בר זאב יצא במתקפה חסרת תקדים על עיריית אשדוד והעומד בראשה בשל חלוקת ההתראות לעסקים שפתוחים בשבת במתחם ביג פאשן בעיר. הדברים נחשפו לראשונה באתר “כאן דרום אשדוד”, וכעת מובא הריאיון במלואו, כולל התייחסות ראשונה מסוגה לסוגיית הקמתו של מתחם הסינמה סיטי בעיר.

אתמול, כידוע, התייצבו תושבים רבים במרכז הקניות ומחו על חלוקת הדוחות וההתראות לחנויות שפועלות בשבת על ידי פקחי העירייה. הם חתמו על עצומה נגד כפייה דתית ובערב נערכה הפגנה רבת משתתפים ברחבת העירייה.

המחאה נגד חלוקת דו"חות לעסקים שפתוחים בשבת בביג פאשן אשדוד. צילום: דור גפני

“יש פה התנהגות דו-פרצופית של העירייה”, אמר השבוע מנכ”ל חברת ביג מרכזי קניות איתן בר זאב בעקבות חלוקת ההתראות בשבת האחרונה לחנויות ועסקים במתחם ביג פאשן אשדוד השייך לרשת.

“מצד אחד”, הוא טוען, “ראש העיר והנהלת העיר הצהירו והתחייבו בכתב להחריג את הפעילות של עסקים בשבת בשלושה מתחמים: סטאר, חוף הים וביג. מצד שני, הם באו בשבת האחרונה והתחילו לחלק אצלנו דוחות. זה מוזר שהעירייה באה ומתהפכת, או שאתה מנהיג או שאתה רכיכה. העירייה צריכה להחליט אם כל רוח קטנה מסיטה אותה מכיוונה או שהעירייה יש לה מדיניות עקבית”.

אז מה קרה לעירייה?

“אין לי מושג, את זה צריך לשאול אותם. אולי הם ניסו לעשות מחטף לפני העברת 'חוק המרכולים' בכנסת כדי לקבוע איך ייראה הסטטוס קוו החדש”.

כמה עסקים בביג פאשן פועלים בשבת?

“74 מתוך 124 העסקים בביג פאשן פתוחים גם בשבת, זאת אומרת 60 אחוז”.

אתם מתכוונים להשלים עם זה?

“בשום פנים ואופן, נילחם עד הכדור האחרון בכל הכלים העומדים לרשותנו. נשלם את הקנסות, אם יש, של הדיירים שלנו, נגבה אותם ונפעל לבטל את הצווים על חשבוננו. נפעל כדי שהעיר לא תיפול טרף ל-20 אחוז מתושביה. עוד מעט יוציאו חוק שאסור לאכול גבינה עם בשר בבית הפרטי שלך ואולי גם יתנו קבלת טופס 4 בבניית מטבח חלבי ומטבח בשרי”.

איתן בר זאב מנכ"ל ביג מרכזי קניות. צילום: יח"צ

אז אתה אומר שלסרי והעירייה לא היו עקביים.

“זה אנדר סטייטמנט, לשון מכובסת מאוד מאוד. יש לי ביד מסמך שבו העירייה עצמה מסבירה למה היא אוכפת את חוק העזר העירוני הארכאי משנת 1976 בצורה סלקטיבית — זה היה לפני חודשיים — והיום היא הופכת את עורה. ניתן לבית המשפט להכריע”.

מה אחוז הפידיון של הביג פאשן בשבת מסך הפידיון שלו?

“הוא גבוה, אבל זה לא האישיו. האישיו הוא חופש העיסוק. מה פתאום שמישהו יכתיב לי אם לפתוח או לא? אנחנו באיראן? גם לפי חוק העזר הקיים, לעסקים לממכר מזון כמו בתי קפה מותר לפתוח בשבת, אז בדוחות שחולקו טענו שזה בגלל הצבת מקומות ישיבה בחוץ כביכול. זה מתחם שמרוחק משכונות המגורים, אז על מה הם מדברים? בקיצור יש פה הזיה שנלקחה הרבה צעדים קדימה. זו מלחמה עקרונית".

האם עיריית אשדוד הכריזה עליכם מלחמה?

“אני לא חושב שזו הכוונה של העירייה. מה שאני חושב הוא שבמקום לנהל את ענייניה בצורה רצינית ועקבית, אז העירייה מתנפנפת כמו דגל ונכנעת ללחצים פוליטיים, השד יודע מי מפעיל עליהם לחץ. אני מאוכזב מההתנהלות של העירייה, אני לא רגיל שבעולם העסקי לא עומדים בהתחייבויות. לא כל רגע משנים את התמרורים ואת כיוון הנסיעה, זה הזוי, אי אפשר לנהל ככה עסק, אי אפשר לנהל ככה מדינה. אנחנו לא מפריעים לאף אחד ולא פוגעים ברגשותיהם של אנשים אחרים. זו כפייה, ניסיון מחריד”.

בעבר כבר הכריזו נציגי הציבור החרדי שהם מחרימים את הביג עקב חילול השבת. עד כמה זה פוגע בכם כלכלית?

“זה לא פוגע בנו בכלל, ומצדי שגם לא יבואו”.

זה קשור גם לעיכוב בהקמת מתחם הסינמה סיטי בביג אשדוד?

“מתחם הסינמה סיטי נמצא בוועדה המחוזית, הסינמה סיטי באשדוד יקום גם יקום, עם העירייה או בלעדיה. בתחילת הדרך העירייה תמכה. בהמשך כרגיל הפכו את עורם והפסיקו את התמיכה, אני מניח ששוב, בגלל עמדת החרדים. לכן עקפנו את העירייה והלכנו לוועדה המחוזית בלי העירייה. התב”ע החדשה עשתה חסד עם העירייה כי היא מאפשרת להקים מסוף תחבורה, לכן העירייה עוד פעם שינתה את עמדתה והחליטה לתמוך בתכנית, רק כדי שלא יבטלו את מסוף האוטובוסים חס ושלום”.

כמה זמן ייקח להערכתך עד שהסינמה סיטי ייבנה?

“אני מניח שהתב”ע החדשה תאושר בקרוב מאוד, רק שלאחר מכן אני תלוי בעירייה, כי נצטרך לקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית בעיריית אשדוד, ואני מאוד מקווה שהם לא יעכבו אותנו שם. ייתכן שאם בעירייה לא יעשו את זה, נלך לוועדת ערר, ואני גם מניח שזה מה שיקרה בסוף”.

כזכור עם פתיחת  BIG אשדוד הבטיחו בהנהלת החברה שבמקום ייבנה תוך כשנה וחצי מתחם קולנוע מרשת סינמה סטי, אולם מאז הדבר לא קרה, ובר זאב מאשש את הטענה שהדבר קשור להתנגדות מצד נציגי הציבור החרדי בעיר.

בחודש נובמבר הבאנו כאן  את תמונת המצב בנוגע לפרויקט.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “לאור הפניות לבג״ץ בנושא השבת ו'חוק המרכולים' המתגבש, הנחה היועץ המשפטי של העירייה להיערך לקראת התאמה ויישום מלא של חוק העזר העירוני הקיים באשדוד מאז שנת 1976. בהתאם לכך ביקש ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי לפעול ברגישות הנדרשת בכדי להחזיר ולשמר את הסטטוס קוו שהיה קיים בעיר כדי לשמור על עיר פלורליסטית ומכילה של כל המגזרים החיים בעיר.

חוק העזר העירוני ברור והוא אוסר פתיחת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. עד עתה, בעקבות בג״ץ תל אביב ופסיקת בית משפט השלום בעניין צווי סגירה שהוציאה העירייה למספר עסקים בעיר, נוצרה אי—בהירות חוקית בנוגע למעמדו של מושג הסטטוס קוו, והעירייה לא יכלה לאכוף את חוק העזר. כעת, אחרי פסיקת בג״ץ ו'חוק המרכולים' המתגבש, חובת העירייה וחובתו של מנכ״ל ביג לכבד את החוק”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר