קייטרינג באשדוד: הכירו את גל קיטצ'ן שיוצרת דברים טובים מבית טוב. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה
קייטרינג באשדוד: הכירו את גל קיטצ'ן שיוצרת דברים טובים מבית טוב. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

קייטרינג באשדוד: הכירו את גל קיטצ'ן שיוצרת דברים טובים מבית טוב

גל קיטצ'ן, המקום שהתחיל מתחביב ייחודי של אישה אחת והפך לקייטרינג מצליח הדוגל בבריאות, איכות והתאמה אישית לכל לקוח, יעורר גם בכם חשק למנות מקוריות וטעימות במיוחד

פורסם בתאריך: 3.3.20 17:14

     

"שני דברים עיקריים עומדים לנגד עיניי בכל פעם שאני נכנסת למטבח להכין ארוחה. הראשון, הרצון להכין מנות מקוריות מחומרי גלם טריים ואיכותיים. השני, העובדה שהיותי מאובחנת עם קרוהן (מחלת מעיים כרונית) מה שמחייב אותי להקפיד על כל דבר שאני אוכלת", אומרת גלינה וייס מאשדוד, הבעלים של "גל קיטצ'ן" המתמחה בין השאר, בארוחות טבעוניות, חלביות או לבעלי רגישות לגלוטן או ללקטוז.

"אני מכירה היטב את ההרגשה של מי שמגיע לאירוע ולא יכול לאכול או אפילו לטעום בגלל מגבלה כזו או אחרת. היום, אחרי שהתמקצעתי בהכנת מנות שמותאמות לבעלי רגישויות או טבעונים, אני יכולה לומר בכל הצניעות שהם מקבלים מנות טעימות, מושקעות, מותאמות לצרכים שלהם ובעיקר כאלה שגם האנשים 'הרגילים' אוהבים, רבים מהם כלל לא מרגישים בהבדל".

מנות טעימות, מושקעות ומותאמות לצרכי הלקוח. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

מנות טעימות, מושקעות ומותאמות לצרכי הלקוח. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

מוצאת לכל רכיב תחליף מצוין

כששואלים את גלינה איך הכל התחיל, היא אומרת בחיוך שכמו כל הדברים הטובים שחוותה בחייה גם העסק שלה נולד די במקרה, כשבימים בהם עבדה כמטפלת בצהרון הייתה מפנקת את הילדים והוריהם במטעמים, עוגות ועוגיות מעשה ידיה. התגובות החמות והמחמאות שהרעיפו עליה לא נעצרו בפתח הצהרון ומהר מאוד היא התחילה לקבל הזמנות למאפים בתשלום. "האדם הראשון שזרע במוחי את הרעיון שאולי אני צריכה להפוך את התחביב למקצוע היה דווקא מורה הנהיגה שלי, אריה מרגליות", מספרת גלינה בחיוך.

"הוא סיפר לי על ארגון נטוורקינג 'עסקים עושים עסקים', הזמין אותי להגיע למפגש של קבוצת הבוקר של אשדוד והמליץ שאגיע עם מגשי טעימות. האושר שהציף אותי כשראיתי את המשתתפים במפגש נהנים מהפשטידות והמאפים המתוקים שלי, לא היה דומה לשום דבר אחר. מספר ימים לאחר מכן ביקשו ממני להכין את כל הכיבוד למפגש כממלאת מקום לקייטרינג הקבוע, ואני לא ידעתי את נפשי. שבועיים שלמים לא ישנתי מהתרגשות וחשש שמא לא אצליח לעמוד במשימה להאכיל כ- 30 אנשים".

היא עמדה במשימה ועוד איך. היום גלינה מספקת קייטרינג לארוחות בוקר וארוחות ערב של קבוצות נטוורקינג רבות בכל הארץ ולאירועים פרטיים, אבל הרבה יותר מזה. ארוחות בריאות או ייעודיות למי שסובל מרגישות כלשהי למזון, הן כבר מזמן לא טרנד ונראה שהביקוש שלהן גדל ככל שעולה המודעות לנושא. יותר ויותר משפחות, חברות וארגונים מבקשים להציע באירוע שלהם מנות או מתאבנים שיענו למכנה רחב של אורחים, מבלי לחשוש שמישהו מהם יישאר רעב.

"נקודת המפנה אצלי הייתה כשהוזמנתי להכין קייטרינג למסיבת רווקות. הכלה המיועדת סיפרה לי שאחותה חולה בצליאק ורגישה גם לחלק מהפירות, והקייטרינג שהזמינה לא יכול לעמוד בדרישות האלה", מספרת גלינה. "זה היה האתגר הראשון שהתמודדתי איתו והיה זה ששינה את הקונספט של המנות שלי. מה שהתחיל כפנייה מאתר האינטרנט שלי, הפך תוך ימים לעבודת חקר ולמידה מעמיקה של הנושא, שבסופם רקחתי מנות שעמדו בכל הקריטריונים, היו טעימות ויפות למראה והמשימה הוכתרה בהצלחה רבה".

מנות טעימות ויפות למראה. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

מנות טעימות ויפות למראה. צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

מאותו יום גמלה בליבה ההחלטה לנסות ולענות לבקשות המיוחדות של לקוחותיה ולהמשיך ללמוד ולחפש כיצד ניתן להמיר רכיבים ממנות סטנדרטיות כך שהם יתאימו לרגישויות ולאלרגיות למיניהן. "שפני הניסיון שלה", לדבריה היו החברים מקבוצות הנטוורקינג.

בכל פעם הכינה מאכל, מאפה או קינוח ללא גלוטן, ללא לקטוז או טבעוני ועמדה וצפתה מהצד בפניהם של הטועמים, תחקרה אותם אם היה טעים ומה צריך לשפר וכך חידדה את הטעמים והמרקמים.
את הפירות והירקות לקייטרינג שלה היא רוכשת אך ורק ישירות מהמגדלים עצמם, את האגוזים השקדים, הפירות יבשים, הקמחים והקטניות למיניהן היא קונה מיבואנים מהשורה הראשונה, ומקפידה על טריות ללא פשרות.

"אנשים חושבים שאוכל בריא או טבעוני זה לא טעים, זו טעות", היא אומרת בנחישות. "הכל מתחיל ונגמר בהתכווננות של מי שמבשל. יש אינספור דרכים להרכיב מנות טבעוניות, יש תחליפים מצוינים לגלוטן ולא כל מאפה צריך להיות עם גבינה או שמנת. אמנם לא תמצאו אצלי בורקסים או מאפים עם בצק עלים, אבל כן תיהנו ממאפים עם בצק פילאס.

"אני לא מכינה מנות מוקרמות, אלא משתמשת רק בגבינות רזות. השולחן תמיד יהיה מלא בסלטים מגוונים, ממרחים, מאפים ופשטידות, מנות 'ביס' כמו סלטים אישיים בכוסות או מיני-קיש, מגשי אירוח מעוצבים ועוד המון דברים טובים אחרים. אלה שרוצים יכולים לקבל גם כריכים עם מגוון ממרחים בעבודת יד, ירקות ושאר הפתעות או לחלופין לחמים טובים איתם האורחים מרכיבים לעצמם את הכריך שהם אוהבים".

חיבור מושלם בין שלוש אהבות

מלבד הקייטרינג "גל קיטצ'ן", מטפחת גלינה גם את ה"בייבי" שלה: סדנאות בישול לילדים ונוער, בהן היא משלבת בין אהבתה לספרים, יצירה ובישול והיא רואה בזה את הייעוד שלה- להנחיל לדור הצעיר את האהבה לספרים ולאוכל בריא. לדבריה, גם הרעיון לסדנה הגיע במקרה, כשהכינה קייטרינג בקרית אונו ואחת האורחות סיפרה שהסבתא רוצה לעשות סדנת בישול עם הנכדות שלה. "הגעתי אליהן לחולון עם כל הציוד והיה כיף גדול, הוכל זרם בנעימים ובסוף היום הן יצאו עם כמות נכבדה של עוגיות שהן עשו במו ידיהן, ומאז אני עושה סדנאות על בסיס קבוע".

גלינה וייס: ""הכל מתחיל ונגמר בהתכווננות של מי שמבשל". צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

גלינה וייס: ""הכל מתחיל ונגמר בהתכווננות של מי שמבשל". צילום: ענת פנחס – האשה והעדשה

הסדנה "מבשלים סיפור ביחד" מיועדת לילדים בגילים 3-8, בה גלינה מספרת להם סיפור חווייתי ואז הם מבשלים ויוצרים יחד בהשראת הספר. הסדנה השנייה מיועדת לבני נוער בגילאים 8-16 בה הם מתנסים בשלל צורות חיתוך, אפייה ובישול. "מעבר לבישול, זו הזדמנות נהדרת לשוחח ולפתח דיון על הרגלי תזונה ובעצם להעביר להם את המסר על אוכל בריא באהבה מבלי לשפוט אותם או להטיף להם מוסר", היא ממשיכה. "ילדים הם חכמים בצורה בלתי רגילה, הם אוהבים ללמוד ולהקשיב תוך כדי שהם יוצרים ומתנסים בעצמם, והכי חשוב הם טועמים ומגלים עולמות אחרים וגם יוצאים עם תוצרת ולוקחים אותה הביתה".

ומה היעד הבא שלה? הו, טוב ששאלתם. החזון של גלינה הוא לפתוח בית קפה שתהיה בו גם ספרייה, אליו יגיעו ילדים לשעת סיפור ואפייה, ארוחות ערב או בוקר בריאות עם ההורים וגם יהיה מקום לפגישות עסקיות באווירה קצת אחרת.

גלינה וייס – גל קיטצ'ן
טלפון להזמנות: 050-9536632
פייסבוק

גל קיטצ'ן - דברים טובים מבית טוב. עיצוב: איריס חן

גל קיטצ'ן – דברים טובים מבית טוב. עיצוב: איריס חן


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר