ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות

ח"כ מלינובסקי: "התנהגותו של לסרי אינה יהודית"

הדיון על המרחב הציבורי בשבת בעיר אשדוד הפך מזמן לעניין לאומי. כעת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי אומרת: ״יחיאל לסרי רומס בגסות את זכויות החילונים באשדוד. התנהגותו סקטוריאלית ואינה יהודית בשום צורה שהיא"

פורסם בתאריך: 25.1.18 12:20

     

לשרה איילת שקד מצטרפת חברת כנסת נוספת שחווה את דעתה על הנעשה באשדוד, ‏עתה ח״כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) צייצה בחשבון הטוויטר שלה:

״יחיאל לסרי רומס בגסות את זכויות החילונים באשדוד. התנהגותו סקטוריאלית ואינה יהודית בשום צורה שהיא. ישראל ביתנו תומכת בציבור הליברלי ובבעלי העסקים. אני קוראת לתושבים לבוא ולהפגין בשבת באשדוד נגד הכפייה הדתית״.

ואם פיספסתם את השנקל של כל חברי הכנסת עד עתה על המצב באשדוד, הנה לכם תקציר:

סופה לנדבר-  בראיון לכאן דרום "בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי דמוגרפי מאוד משמעותי בעיר, המיעוט החרדי מכתיב לנו את אורח החיים שלנו באמצעות הפעלת לחץ כבד על מקבלי החלטות, הם מאיימים  על ראש העיר בהצבעת תמיכה בבחירות מוניציפליות וכנראה בגלל זה הוא נכנע ללחצים ומוביל מדיניות למקום לא נכון בעיר. מה שקורה היום באשדוד זה אנרכיה שלמה, מוסיפים שמן למדורה".

לנדבר הוסיפה מסר חד וברור : "אני קוראת לראש העיר – תפסיק, קח מנהיגות בידיים, צריך להפסיק את השטויות האלו תכף ומיד. לא להדליק קבוצה אחת נגד קבוצה שנייה. האחריות היא עליו! מה זה להוציא פקחים בשבת כדי להרגיז את האוכלוסייה? עוד מעט מלחמת אחים, לזה אתה רוצה להגיע? 80% מהאוכלוסייה חילונים. איפה ההגיון! חוסר חכמה! חוסר מנהיגות! אשדוד היא ביתנו!".

שר הביטחון, ליברמן –  במהלך ביקורו בביג, שעורר את זעמו של ח"כ אחר – "זו טעות לחשוב שאין משמעות לחוק המרכולים – עיריות קיבלו פקודה להסתער. עיר כמו אשדוד עם 60 אלף עולים ו-50 אלף חרדים, עד לאחרונה חיו בהרמוניה זה לצד זה, אבל עכשיו העיר מפולגת, יש מתח והאווירה בעיר עכורה. כל הסיפור הזה יוצר חיכוך מיותר לגמרי ואני מקווה שהמגמה הזו שאנו רואים באשדוד לא תתפשט למקומות אחרים. זו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".

שרת המשפטים, איילת שקד-  בראיון לבן כספית ואריה אלדד: "לצערי פוליטקאים משתמשים בעניין השבת כדי לקושש קולות וצריך להפסיק עם זה, כל מי שמבין ומכיר את חוק המרכולים יודע שהוא לא משנה דבר וחצי דבר בסטטוס קוו. באשדוד יש סכסוך פוליטי. אפשר להסביר את זה – ראש העיר החליט ללכת עם החרדים מכיוון שיש איזה שהוא מועמד שכנראה שייך למגזר החילוני ועומד להתמודד מולו וזה הכל עניין פוליטי פנימי באשדוד וחבל מאד להצית כאן סכסוכים מיותרים…חוק המרכולים לא משנה את המציאות. ראש עיריית אשדוד החליט מטעמים שלו לשנות את המציאות באשדוד ומי שצריך לבוא איתו בחשבון לכאן או לכאן זה תושבי אשדוד בקלפי".

 יאיר לפיד וח"כ יואל רזבוזוב שהגיעו כדי לתמוך במפגינים באשדוד בהפגנה:"הגענו לפה לאשדוד מפני שחוק המרכולים המעליב צריך ללכת. אם אנחנו ננצח את הבחירות הבאות אנחנו נבטל את חוק המרכולים מפני שכפייה חרדית לא יכולה לנהל את מדינת ישראל.גם לי יש שבת וגם לי יש שולחן שבת אבל דרעי וגפני לא יבואו אלינו הביתה ויגידו לנו איך לעשות את השבת שלנו. אנחנו לא נקבל כפייה חרדית, לא יגידו לנו איך לחיות לא יגידו לנו איזה יהודים אנחנו נהיה. חוק המרכולים צריך לעבור מהעולם ומפה מאשדוד תצא המהפכה."

 * * *

תגובת העירייה לדבר השרה לדנבר: "ראש העיר מבקש להשיב שמפאת כבודה של השרה לנדבר, נתעלם מהסגנון והאשמות השווא שלה כלפיו, שהן בבחינת "הפוסל במומו פוסל", ועצם דבריה נגד ראש העיר הם ליבוי יצרים והגברת שנאה. לידיעת השרה לנדבר, עיריית אשדוד פועלת ע"פ חוק ואוכפת חוק עזר עירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת. מצופה ממנה, כשרה בממשלת ישראל, לכבד את החוק ולתמוך במי שמכבד את החוק, ולא להצטרף לחברי מפלגתה המנצלים את המצב לצרכיהם הפוליטיים, גם במחיר שעלול להוביל למלחמת אחים באשדוד.

לעצם טענותיה, הסטטוס-קוו שהיה קיים במשך שנים רבות באשדוד הופר ברגל גסה בשנים האחרונות. עיריית אשדוד פועלת כעת, בהמשך להחלטת בג״צ וחוק המרכולים ובכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה, כדי להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו. ראש העיר קורא לה לגלות מנהיגות ולהצטרף באומץ למאמצים אלה, ובכך לתרום להרגעת הרוחות בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר