ליברמן עם כצנלסון, לנדבר וגרשוב הבוקר, שבת, במתחם ביג באשדוד
ליברמן עם כצנלסון, לנדבר וגרשוב, שבת, במתחם ביג באשדוד

ליברמן באשדוד בשבת: אי אפשר לשנות פה את הסטטוס קוו (וידאו)

עוד אמר השר כי "רוב הבוחרים של המפלגות החרדיות לא משרתים בצבא, לא עובדים וכמעט שלא משלמים מיסים". על השאלה מי יוביל את ישראל ביתנו בבחירות המקומיות באשדוד - כצנלסון או גרשוב - ענה: "נחליט בפסח"

פורסם בתאריך: 20.1.18 12:24

     

על רקע מלחמות השבת וחוק המרכולים הגיע הבוקר שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לביקור מתוקשר במתחם ביג פאשן באשדוד כדי להביע תמיכה בעסקים הפתוחים בשבת. ליברמן מתח ביקורת על עיריית אשדוד שהחלה בשבועיים האחרונים להגביר ולהרחיב את האכיפה נגד בתי עסק שפועלים בשבת ולחלק להם התראות ודוחות, כפי שקרה גם במרכז ביג בשני סופי השבוע האחרונים. אולם את עיקר ביקורתו הפנה למלפגות החרדיות ולרבנים.

השר, שהיה מלווה בחבר המועצה שמעון כצנלסון ובסגן ראש העירייה מטעם ישראל ביתנו וולדימיר גרשוב, התייחס לאמירתו של שר הפנים אריה דרעי ויו"ר הקואליציה אמסלם שאין משמעות לחוק המרכולים: "זו טעות לחשוב שאין משמעות לחוק המרכולים – עיריות קיבלו פקודה להסתער. עיר כמו אשדוד עם 60 אלף עולים ו-50 אלף חרדים, עד לאחרונה חיו בהרמוניה זה לצד זה, אבל עכשיו העיר מפולגת, יש מתח והאווירה בעיר עכורה. כל הסיפור הזה יוצר חיכוך מיותר לגמרי ואני מקווה שהמגמה הזו שאנו רואים באשדוד לא תתפשט למקומות אחרים. זו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".
     עוד אמר ליברמן כי הרב הראשי לישראל יוסף, הרב אבינר והרב של צפת לא יופיעו באירועים של צהל: "הם עובדי מדינה וחייבים לייצג את עמדות המדינה. כשחלקם תוקפים את הרמטכ"ל, או קוראים לא לשלב נשים ביחידות צה"ל, זה בלתי סביר לתקוף את צהל ולדבר נגד שירות ואז להשתתף באירועים במסגרת צבאית. נשים תמיד היו ויהיו חלק מלוחמת העים היהודי ומתחילתו של צה"ל. ההקצנה הזו היא בלתי סבירה".
על מי שאחראי לדבריו לחוק המרכולים אמר דברים קשים, אך בעיקר תקף את הציבור החרדי: "אלה המפלגות החרדיות שלצערי הבוחרים שלהן לא משרתים בצבא לא עושים מילואים, לא עובדים וכמעט לא משלמים מיסים".

השר ליברמן

השר ליברמן הוסיף: "אני מקווה שראשי הציבור הדתי לאומי והחרדי יירגעו וכמו שאני מכבד כל אחד שהולך בשבת בבוקר לבית הכנסת, אני מצפה שיכבדו גם אחרים שבאים לשתות קפה עם החברים".
ליברמן: "חלוקת הדוחות לעסקים באשדוד היא תוצאה של חוק המרכולים. יש בעיר עסקים שפתוחים הרבה שנים, לבוא בבת אחת ולשנות פה סטטוס קוו ולכפות את דעתם, עם כל האהבה וההערכה לציבור החרדי שהוא רבע מהעיר אשדוד, אי אפשר ללכת באופן כוחני ולכפות את דעתם ולנצל קוניקטורה של בחירות מוניציפאליות, זו פגיעה קשה לטווח ארוך".
על השאלה מי יוביל את ישראל ביתנו בבחירות המקומיות באשדוד- שמעון כצנלסון או ולדימיר גרשוב – ענה ליברמן: "המטה המוניציפאלי יתכנס, נחליט בפסח". על השאלה האם לדעתו ראש העיר באשדוד צריך להתחלף, סירב להשיב. נראה שאנשי המפלגה לא מאוד אהבו את השאלות הנוגעות לפוליטיקה הפנימית של המפלגה והשרה לנדבר אף אמרה בחיוך לכתב כאן דרום "אל תתחיל אתנו".

מי יוביל את אשדוד ביתנו בבחירות? ולדימיר גרשוב ושמעון כצנלסון מסתודדים בצד, רגע לפני שליברמן מגיע
"האם אנחנו במדינה רוצים מלחמת תרבות בחברה הישראלית? זה טירוף מוחלט", הוסיף ליברמן, שישב לשתות קפה עם חבר המועצה שמעון (סניה) כצנלסון, סגן ראש העירייה ולדימיר גרשוב ושרת הקליטה סופה לנדבר. בהמשך גם הזמין קרואסון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר