המכולה שנפלה
המכולה שנפלה

מכולה נפלה ממנוף ותקרה קרסה: שני אירועי בטיחות התרחשו בנמל אשדוד

עובדים בנמל מעלים טענות על ליקויים בטיחותיים שגרמו לנפילת מכולה מגובה רב ומציינים כי אסון הוא רק עניין של זמן. "נסיבות המקרה נמצאות בבדיקה", הגיבו בנמל

פורסם בתאריך: 23.1.22 15:53

     

ביום חמישי האחרון התרחש אירוע בטיחותי חמור במיוחד בנמל אשדוד. אוניית מכולות עגנה ברציף 22 בנמל והחלה פריקת המכולות ממנה באמצעות מנוף גשר.

אלא שבמהלך הפריקה, אחת המכולות התנתקה מהמנוף ונפלה לתוך האונייה עצמה. אחד העובדים במקום מציין כי אם המכולה הייתה נופלת על הרציף, זה היה נגמר בצורה אחרת לגמרי, "בנס נמנע אסון כבד בנפש", הוא אומר.

המכולה שנפלה

המכולה שנפלה

יצוין שבשלוש השנים האחרונות איבדו את חייהם בנמל שלושה אנשים בנסיבות טרגיות: נתי חולי ז"ל, עובד חיצוני שנפגע מכבל שהשתחרר ופגע בו, הסוור דוד טטרואשווילי ז"ל שנמחץ על ידי גליל פלדה במשקל 8 טונות ואילנית טקלה ז"ל בודקת מטענים שנדרסה על ידי משאית.

"מחדל בטיחותי חמור זה יכול היה לגרום לאבדות נוספות בנפש", אומר אחד העובדים, "הנהלת הנמל מבצעת תחקירי טיוח בכדי להגן על האחראים למחדל וזו לא הפעם הראשונה שזו דרך הפעולה".

הוא מספר כי הסוורים וחבריו למחלקה "מתפללים מידי יום שהמשמרת תסתיים בשלום, כולם פוחדים מהאסון הבא וזה רק שאלה של זמן".

בנוסף, הבוקר התגלה כי תקרה קרסה בחדר הישיבות במשרדי נמל אשדוד, ככל הנראה במהלך סוף השבוע, מדובר בתקרת גבס כבדה. גם במקרה זה לא היו נפגעים בנפש. "אלה מחדלי בטיחות שקשורים לליקויים הבטיחותיים בנמל", אומר גורם בנמל.

התקרה שקרסה

התקרה שקרסה

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "בחמישי האחרון, במהלך עבודה תפעולית של אחד ממנופי הנמל, התנתקה מכולה בתוך מתחם המכולות שלא היוותה סכנה לנפש. נסיבות המקרה נמצאות בבדיקה ולמנוף נערכו בדיקות יסודיות בכדי לוודא החזרתו לכשירות. באשר לקריסת התקרה הקלה בחדר הישיבות, אנשי מקצוע בתחום הבינוי עורכים בדיקות מקיפות בכדי לברר את הסיבה להתנתקות תקרת הגבס שאירעה ככל הנראה במהלך הסוף השבוע".

על רקע הטענות שמעלים העובדים בנמל חשוב לציין כי בימים אלה פנתה הנהלת הנמל לבית הדין לעבודה בטענה כי העובדים נוקטים בשביתה איטלקית, "העובדים האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות. נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים", טוענים בהנהלת הנמל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר