מקום האסון בנמל אשדוד

האסון בנמל אשדוד: עובדים התריעו על ליקויי בטיחות

דוד טטרואשוילי, סוור בנמל אשדוד, נהרג אתמול במהלך פריקת מטען כבד של גלילי מתכת מאוניה. בחודשים האחרונים התרחשו כמה תקריות בטיחותיות בנמל שרובן הסתיימו רק בנס ללא נפגעים. עובדים התריעו מפני המצב הבעייתי ולטענתם האזהרות לא נלקחו בחשבון ברצינות הראויה

פורסם בתאריך: 14.2.20 09:14

     

עובד מחלקת תפעול בנמל אשדוד, דוד טטרואשוילי, נהרג אתמול בתאונת עבודה נוראה שאירעה בנמל. בזמן שעסק בפריקת מטען של גלילי מתכת ענקיים על סיפון אוניה שעגנה בנמל, אחד מהם לפחות מחץ אותו ופצע אותו אנושות. במהלך הלילה הוא מת מפצעיו בבית החולים אסותא.

בנמל אשדוד הורו על הקמת ועדה לבדיקת נסיבות התאונה, תוך קבלת הנחיות מאגף הבטיחות במשרד העבודה.

דוד טטרואשווילי ז"ל (מתוך פייסבוק)

אלא שזו אינה תקרית הבטיחות היחידה בנמל בחודשים האחרונים. היו לא מעט אירועים שהסתיימו בכמעט אסון ובדרך כלל רק נס הפריד בין עוד אירוע לבין תאונה קטלנית.

עובדים בנמל התריעו לא אחת מפני המצב הרעוע של התחזוקה וניהול הבטיחות בנמל. בין האירועים שהתרחשו היו כלי עבודה כבדים שעלו באש, מכולות שנפלו על משאיות ועל הרציף וזרוע של מנוף שקרסה.

לדברי ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה', "למרבה הצער והכעס מותו הטרגי של דוד טטראשוילי ז"ל הוא אסון שהסכנה להתרחשותו היתה ידועה היטב, נוכח סדרת אירועי הבטיחות החמורים של נפילת מכולות מגובה בנמל אשדוד בחודש שעבר והתאונה הקטלנית בה נהרגה אילנית טקלה ז"ל לאחר שנדרסה על ידי משאית במהלך עבודתה כבודקת מטענים לפני מחצית השנה בלבד.

אילנית טקלה ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה

"אלו",, הוסיפה תגרי, "מעלים תהייה קשה האם נערכו בירורי בטיחות מקיפים על ידי חברת נמל אשדוד ועל ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה לאחר האירועים הקודמים ואלו אמצעי בטיחות ננקטו כדי למנוע את הישנות התרחשותם של אירועי בטיחות.

"עוד יש לזכור שדוד ז"ל הוא ההרוג ה-6 בתאונות עבודה מתחילת השנה, מהם 5 שהתרחשו בענפי התעשייה, השירותים והמסחר, שמספר תאונות העבודה הקטלניות בהם הכפיל את עצמו בתוך שנתיים, מ-18 בשנת 2017 ל-39 בשנת 2019, דבר המצביע את הפקרת בטיחותם של עובדים אלה. 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' שבה וקוראת למנהל הבטיחות התעסוקתית להגביר לאלתר את מאמצי הפיקוח והאכיפה על בטיחותם של העובדים בענפים אלה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר