חלי איטח מקבלת את אות הגבורה מעלא אבו רוקן, בשם בעלה מיכאל בן זיקרי ז"ל. צילום: המשפחה

נשיא המדינה העניק אות גבורה למיכאל בן זיקרי ז"ל

האלמנה חלי איטח: "נפרדתי מגיבור, אולי זה משהו שמנחם את הכאב אבל הוא עוד קיים...אני צריכה להמשיך את החיים בשביל הילדים שלי, הם מחזקים אותי, אני יודעת שאני קמה בשבילם לא בשביל שום דבר אחר"

פורסם בתאריך: 6.10.20 17:04

     

נשיא המדינה רובי ריבלין העניק היום (רביעי) אות גבורה לזכרו של מיכאל בן זיקרי. תושב העיר שטבע למוות בחוף זיקים בחודש יולי, תוך כדי שהוא מציל חי מתרחצים אחרים. אל ביתם הגיע תת אלוף עלא אבו רוקן, מזכיר נשיא המדינה, שהעניק לאלמנתו של בן זיקרי, חלי איטח, את אות הגבורה המשבח את מסירות הנפש והערבות הדדית שהפגין מיכאל ברגעיו האחרונים.

על אף הגאווה הרבה, חלי מספרת שבשלושת חודשי האבל האחרונים שעוברים עליה, תחת ההגבלות והסגר, הבדידות והכאב עוטפים אותה יותר והקושי למצוא נחמה רק גדל. "זה קשה ומציף הכל בחזרה" היא משתפת בכאב. "אני מתמודדת עם העצב הזה לבד. ריק בנשמה. נשארו לי רק החלומות איתו בלילה, זה מה שעוזר".

האירוע, שתוכנן להתקיים במשכן הנשיא, הועבר לביתם של בני הזוג באשדוד בשל המצב התחלואה בארץ וההגבלות הקיימות על תנועה והתקהלות. כמו כן, מזכיר הביטחוני של נשיא המדינה תת אלוף אבו רוקן מסר את אות הגבורה בשמו של הנשיא ריבלין, שנחשב אזרח בסיכון. "זה היה מרגש" מספרת חלי "המזכיר אמר שהוא מספר את הסיפור של מיכאל לכל מי שבא להתארח אצלו במשכן. אני כיול להגיד דבר אחד" היא מוסיפה, "לא ישכחו אותו, כמו שאמר מזכיר הנשיא, זה 'סיפור לדורי דורות'. זאת פעם ראשונה שאזרח נבחר מנשיא המדינה לקבל אות שכזה".

חלי ומיכאל ביום חתונתם. צילום: באדיבות המשפחה

"נפרדתי מגיבור, אולי זה משהו שמנחם את הכאב אבל הוא עוד קיים" מסבירה חלי. "מספיק שאני עוברת ורואה את התמונות והתעודות למיניהם, נשאר לי נייר, לא נשאר לי בן אדם, זה קשה מאוד. אני צריכה להמשיך את החיים בשביל הילדים שלי" מספרת חלי על שני ילידה בגילאי 16 ו-11."הם מחזקים אותי, אני יודעת שאני קמה בשבילם לא בשביל שום דבר אחר זאת האמת שלי היום, אחרי שניצלים ממוות ורואים אותו מול העניים…כנראה שבורא עולם השאיר אותי להמשיך לגדל אותם, זו ההמשכיות שלי"

אות הגבורה. צילום: המשפחה

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר