חלי ומיכאל ביום חתונתם. צילום: באדיבות המשפחה

"חיכיתי לו שיבוא והוא לא בא": חלי איטח בן זיקרי נפרדת

מיכאל בן זיקרי שטבע למוות כשקפץ לאגם זיקים כדי להציל אישה ושני ילדים יובא למנוחות מחר. אלמנתו מספרת: "מיכאל היה בן אדם טוב, בן אדם עם נתינה ענקית, אני לא חשבתי פעמיים שהוא לא ילך להציל את המשפחה הזו"

פורסם בתאריך: 4.7.20 23:03

     

מיכאל בן זיקרי הוא ההרוג באירוע הטביעה שהתרחש אתמול (שישי) בחוף זיקים. מיכאל, בן 45 במותו ויליד העיר אשקלוןבילה בצהרי יום האתמול בחוף זיקים עם אשתו חלי איטח בן זיקריתוך כדי שנכנסו למים הבחינו בני הזוג במשפחה הטובעת – אשה ושלושה ילדים.

מיכאל נחלץ לעזרתם בעוד חלי, שגם כמעט טבעה, נאבקה לחזור לחוף. לאחר המתנה ממשוכת של יותר משעתייםאותר מיכאל על ידי כוחות החילוץ כשהוא כבר אינו בין החיים. הלווייתו תתקיים מחר בבית העלמין באשקלון, שעה תימסר בהמשך.

החיפושים אחר מיכאל. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

הכרנו לפני שנה והתחתנו בפברואר האחרוןאבא שלי נפטר לפני חצי שנה והוא רצה לשמח אותו…" סיפרה בכאב חלי אשתו של מיכאל לכתב 'כאן דרום'. במהלך השנה האחרונה השניים התאהבו והתחתנו, כאשר מיכאל העביר את מגוריו מאשקלון לעיר אשדוד. האבל הטרי קשה מנשוא עבורה כשהיא משחזרת את אותן שעות נוראיות בהן הבינה שאיבדה את בעלה. "מיכאל היה בן אדם טוב, בן אדם עם נתינה ענקית, אני לא חשבתי פעמיים שהוא לא ילך להציל את המשפחה הזו". 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנחנו היינו לבד בחוף ובאיזשהו שלב נכנסו למים". שחזרה חלי "המים היו ממש נמוכים והגיעו לנו עד לברכיים. פתאום אבא של הילדים, שהיה ממש מטר מאיתנו, התחיל לצעוק שהוא טובע.  מישהו משך אותו והוא אמר 'רגע רגע הילדים שלי טובעים'. מיכאל נתן לי את משקפי שמש שלו ואמר לי 'חלי תחזרי לחוף אני הולך לעזור לו עם הילדים'" 

בעוד מיכאל ואב המשפחה, ג'מיל אלחורם, נלחצו לעזרת הטובעים, חלי ניסתה לחזור לחוף בכל כוחותיה. "כשניסיתי לחזור נפלתי לבור, הוא כיסה אותי לגמרי, לא יכולתי לצאת מהמים, צעקתי לו 'מיכאל מיכאל תציל אותי!' והוא לא שמע" מוסיפה חלי. "נלחמתי עשר דקות כדי לצאת מהסחף הזה, לא יכולתי לשחות ולא לזוז, נשמתי עמוק ואמרתי לעצמי 'תסחפי אין מה לעשות'. נסחפתי ומישהו משך אותי מהיד. מיכאל לא יצא, הוא לא יצא יותר. שעתיים וחצי חיכיתי לו שיבוא והוא לא בא, הוא הלך ועזב אותי" 

 

גם ראש הממשלה,  בנימין נתניהו ואף נשיא המדינה ראובן ריבלין הספידו את זכרו של מיכאל. שבגבורה נחלץ לעזרתו של האב והמשפחה.

מיכאל בן זיקרי. גיבור. בספר דברי ימינו כמדינה, כעם, אנחנו זוכרים גיבורים-אזרחים שכמוך. אנשים מופלאים, אשר מול מצוקת…

Publiée par ‎Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין‎ sur Samedi 4 juillet 2020

אני מוסר בשמי ובשם כל אזרחי ישראל תנחומים עמוקים למשפחת בן זיקרי, על מותו של יקירם מיכאל בן זיקרי ז"ל שהקריב את חייו להצלת בני משפחה בחוף זיקים. זהו מעשה גבורה. יהי זכרו ברוך.

Publiée par ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ sur Samedi 4 juillet 2020

לפני זמן קצר העלה גם ראש העיר אשדו, ד"ר יחיאל לסרי, פוסט בו הוא משתתף בצערה של המשפחה על האבדה הקשה: "כואב ודואב על לכתו של תושב העיר מיכאל בן זיקרי ז״ל שטבע באגם זיקים לאחר שהציל ארבע נפשות ושילם על כך בחייו" כתב. "גיבור, שקפץ למים ללא היסוס כדי להציל אחרים. סולידריות שרק ניתן להעריץ.
משתתף בצער אשתו חלי והמשפחה. יהי זכרו ברוך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר