התייחסות ראשונה: השוטר דביר אלון

הבלש דביר אלון: "כולכם יודעים איזה שוטר אני, מעולם לא ביקשתי תמורה"

ראש צוות בילוש בתחנת המשטרה באשדוד מגיב לחשדות נגדו, לאחר שנעצר בידי מח"ש ושוחרר. גם בת הזוג שלו, שוטרת בעצמה, התייחסה לפרשה ומביעה בו אמון מלא

פורסם בתאריך: 13.2.20 08:48

     

דביר אלון, ראש צוות בילוש בתחנת המשטרה באשדוד, שנעצר בחודש שעבר בידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לקבל וחד מבעל בית בושת ושוחרר בתנאים מגבילים, התייחס לראשונה לפרשה בפוסט שהעלה בפייסבוק.

"לאחרונה", כתב, "אני שומע מלא שמועות עקב החשדות נגדי, השמועות מרחיקות לכת היום לצורך העניין הגיע שמועה על קבלת כסף מסומן ועוד שטויות אחרות, שימו לב שמועות רצות רק אם נותנים להן".

"הלוואי ויכולתי לשתף אתכם בכל הפרטים אבל האמת רחוקה מאוד מהחשדות", מוסיף אלון, "תתאזרו בסבלנות ואל תתנו לרחשי רקע ושטויות להכתיב לכם מי אני באמת, כולכם מכירים אותי אם הייתי אשם אני האחרון אשר אוציא את הראש שלו מדלת הבית ובטוח האחרון שיכתוב פה משהו, אני מאמין בעצמי כולכם יודעים איזה שוטר אני , עזרתי לרבים מכם ומעולם לא ביקשתי תמורה לכלום, כי זאת העבודה שלי לתת שירות, תתאזרו בסבלנות האמת תצא לאור".

הרשומה גוררת הרבה תגובות וביניהן של חבריו מהמשטרה שמעודדים ותומכים בו.

במהלך חקירתו במח"ש ניסו החוקרים לחדור למכשיר הטלפון הנייד שלו אולם הוא הם לא הצליחו, מכיוון שניתן לפתוח את המכשיר לשימוש רק באמצעות זיהוי טביעת האצבע של אלון והוא סירב לשתף פעולה בנושא. לפי הנטען נעשה ניסיון ליטול את ידו בכוח כדי לשחרר את נעילת המכשיר, אך הוא לא צלח.

"אין למשטרה או לאף יחידה חוקרת שום סמכות חוקית לקחת לאדם בכוח טביעת אצבע כדי לפתוח את הטלפון שלו. זה דבר פסול שלא ייעשה", אמר עו"ד שרון וקנין ל"הארץ". הסוגיה נתונה במחלוקת גם במשטרה וגם בין השופטים.

ב-29 בינואר שחרר בית המשפט בראשון לציון את אלון לאחר שבוע במעצר וקבע שישהה במעצר בית עד 6 בפברואר ויוכל לצאת תחת פיקוח בימים שני ורביעי. השופט גיא אבנון הורה לו להתרחק מתחנת המשטרה בעיר למשך שבועיים.

ביום חמישי לפני שבוע כתבה בת זוגו של אלון, מיטל מקרנקו, אף היא שוטרת, פוסט תמיכה בחברה. "אף אחד מכם לא יודע אפילו מי זה רבע דביר אלון, בזמן שאתם ישנים בלילה הוא זה שנמצא בחוץ בגשם, ברוח, בחום בערפל מחפש את אותו הזבל שמתכנן לפרוץ לכם את הבית או לגנוב לכם את הרכב", כתבה.

"הוא זה שעומד מחוץ למועדון ודואג שהילד שלכם לא ינהג שיכור ובכמה עשרות מקרים גם דאג שהילד שלכם יגיע לבית כי הבאתם לו את הרכב לפוזה מול החבר'ה בשישי", הוסיפה, "הוא זה שדאג שהילד השיכור שלכם לא ילך מכות ולא יעצר באותו הלילה ואם הוא נעצר תגידו תודה שלא נדקר או שכב בשלולית דם כי הרגיש 'גיבור'. הוא זה שרץ ראשון לעמוד מול אותו גבר שפיצץ אישה מכות. הוא זה שעובד 6 ימים בשבוע לפעמים גם 7 וברוב הפעמים 5 מהם זו תהיה משמרת לילה כי הוא אוהב את העבודה והוא חי את העבודה.

"הוא זה שעצר אותך על הקססה או הפלטה שהחזקת עלייך כי "סמים זה מגניב" ואתה רק יודע לקלל כי אופס נתפסת ובום יש לך תיק פלילי. הדעות והתגובות של אותם "אני מכיר את דביר אלון…" "הוא עשה לי ככה והוא עשה לי ככה" תחסכו.. מי שמכיר את דביר באמת הוא חלק בחיו. מי שלא מכיר אותו לא מזיז לו חצי סנטימטר בגוף ותאמינו לי לא חסר שם גוף. עכשיו באמת נראה לכם שסכום של עלק 200, 600, 1500 שקל זה מה שיניע בן אדם? תהיו יותר רציניים ואל תזלזלו באינטילגנציה שלו.

מקרנקו התייחסה גם לשטף התגובות השליליות ברשתות החברתיות כנגד בן בן זוגה מאז שהפרשה התפוצצה: "התגובות של אותם אנשים מסכנים שמלכלכים ומינו את עצמם לשופטים אתם כאלה קטנים. וכשהאמת תצא לאור כלכך הרבה אנשים יצטערו פה כי אתם עברייני מקלדת אתם אנשים קטנים שמחפשים במה שלא תקבלו.

"הייתם מספיק אמיצים להיעצר על ידו תהיו מספיק אמיצים להודות למה ולספר את האמת על עצמכם קודם כל ולא לשחק את המלאכים שעשו להם עוול וללכלך מאחורי מסך מחשב שזה הכי נוח.

"כשאתה שוטר אתה יודע שלא אוהבים אותך ולא משנה איזה תפקיד אתה עושה מספיק שאתה שם את המדים, אבל שוטר לא קם לעבודה כי הוא חייב
הוא קם לעבודה כי הוא אוהב את מה שעושה וזה מה שמניע בן אדם בחיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר