הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

תביעת בן זקן: העירייה הודיעה שהיא נגד חסינות לגלבר

אם בית המשפט ייאמץ את חוות הדעת שהוגשה לו היום, גלבר עשויה לשלם מכיסה את ההוצאות. כזכור, ג'קי בן זקן תובע אותה על סך של 26 מיליון שקל בטענה שהסבה לעסקיו נזקים כבדים ממניעים זרים

פורסם בתאריך: 21.1.19 21:23

     

עיריית אשדוד החליטה שלא לבקש מבית המשפט להעניק לחברת המועצה הלן גלבר חסינות מתוקף היותה נבחרת ציבור. זאת, במסגרת התביעה הענקית שמנהל נגדה איש העסקים ג'קי בן זקן על סך של 26 מיליון שקל. כך הודיע היום סגן הלכה המשפטית של העירייה, עו"ד אייל אילוז, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שם נדון התיק.

עתה תוכל גלבר לפנות בעצמה לבית המשפט ולבקש שיתן לה חסינות, אם תבחר בכך. לחסינות יש משמעו כלכלית כמובן. אם בית המשפט יכיר בחסינותה מתוקף היותה אשת ציבור, העירייה תידרש לממן את הוצאותיה המשפטיות. אם לא – היא צפויה לאת בהן בעצמה.

התביעה הוגשה ב-24 ביוני האחרון בידי בן זקן וחברות היזמות והנדל"ן שלו. בין שני האישים, גלבר ובן זקן, ניטשת מלחמה מתמשכת. בן זקן טוען בתביעה שהגיש שגלבר רדפה אותו אישית במשך זמן רב לכאורה ופגעה בו ובעסקיו בצורה קשה שהסבה לו נזקים כבדים. גלבר טענה מנגד שכל פעולותיה היו מתוקף היותה חברת מועצה אולם נמנעה מלהגיש כתב הגנה כל עוד לא הוכרעה שאלת החסינות שלה.

פרשת התביעה הענקית הזאת מצטרפת לפרשה נוספת – פרשת ההקלטות של גלבר. בהקלטות שנחשפו לפני יותר מחצי שנה נשמעת גלבר מבטיחה לכאורה סיוע ליזמים אם יהיו מוכנים לסייע לה במערכת הבחירות שלה. בסופו של דבר גלבר התמודדה על ראשות העיר אך גרפה רק שבעה אחוזים ורשימתה זכתה במושב אחד. היא היחידה שלא הוזמנה למשא ומתן הקואליציוני ונמצאת כעת באופוזיציה.

שני הצדדים פנו למשטרה לאחר חשיפה ההקלטות. בן זקן טען שהן חושפות התנהלות פלילית של גלבר ואילו היא טענה שמדובר בהקלטות מזויפות ומבושלות.

עכשיו גלבר ועורכי דינה ממשרד בעז בן צור יצטרכו להחליט מה הצעד הבא שלהם: האם יבקשו מבית המשפט חסינות או שיגישו כתב הגנה שבו יידרשו מן הסתם להגיב לטענות בכתב התביעה, טענות שנוגעות גם לחומרים שעולים מאותן הקלטות. ניסינו להשיג את תגובתם, אך לא הצלחנו להשיגה. ואילו עורך דינו של ג'קי בן זקן אילן סופר החליט שלא להתייחס בשלב זה.

הלן גלבר מסרה בתגובה: "החוק קובע כי מי שמחליט בחסינות עובדי רשויות מקומיות הוא בית המשפט ולא הרשות המקומית, וזאת נוכח החשש משקילת שיקולים פוליטיים לא עניינים, נוכח כפיפות הייעוץ המשפטי לראש העיר. על רקע זה, החלטת העירייה לא להכיר בחסינותי הייתה צפויה, וטוב שבית המשפט הוא זה שיחליט בסוגיה".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בהתאם לדין, כאשר מוגשת תביעה בעוולה נזיקית כנגד עובד ציבור, לעתים עומדת לעובד הציבור חסינות דיונית מפני תביעה, וזאת בהתקיים התנאים שנקבעו לכך בדין.

כאשר מדובר בעובד ציבור ובכלל זאת חבר מועצת עיר, שאלת מתן החסינות מסורה לבית המשפט המוסמך לדון בתביעה. הבקשה להכרה בחסינות יכולה להיות מוגשת לבית המשפט על ידי עובד הציבור או על ידי העירייה.

הגשת בקשה להכרה בחסינות מטעם העירייה מותנית על פי הדין, בקבלת חוות דעת היועץ המשפטי של העירייה המאשרת כי התקיימו התנאים החוקיים לכך. 

במקרה הנדון מדובר בתביעה בנזיקין שהוגשה כנגד חברת מועצת העיר הגב' הלן גלבר. לאחר בדיקת הנתונים הרלוונטיים על ידי עוה"ד שמונה לכך מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, ניתנה חוות דעתו המשפטית לפיה, לא התקיימו התנאים להכרה בחסינות ובהתאם לכך הודיעה העירייה לבית המשפט שאין בכוונתה להגיש בקשה להכרה בחסינות הנתבעת בתביעה שבנדון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר