מבקשת להעלות לסדר היום במועצה.גלבר. צילום: אורי קריספין
מבקשת להעלות לסדר היום במועצה.גלבר. צילום: אורי קריספין

בן זקן נגד גלבר: תובע אותה על 26 מיליון שקל

היזם האשדודי ושותפו נניקשווילי הגישו היום את תביעת הענק: "התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר לכל פרויקט שיזם התובע בן זקן אינה נובעת ממניעים ענייניים, אלא מתוך רצון עז לסכל כל פרויקט המקודם על ידיו וכחלק ממאבק פוליטי שמנהלת הנתבעת כנגד ד"ר יחיאל לסרי". בכתב התביעה מצוטטים קטעים מההקלטות של גלבר. מטה גלבר: "מדובר בתביעת הפחדה והשתקה, ניסיון נואש להטות בחירות"

פורסם בתאריך: 24.6.18 18:01

     

שלב חדש ב"מלחמת העולם" שבין איש העסקים ג'קי בן זקן והמועמדת לראשות העירייה הלן גלבר: לאחר חלופת המכתבים, העתירות וההתנגדויות ולאחרונה כמובן גם ההקלטות, הגיע היום שלב התביעה הנזיקית.

בן זקן ונניקשווילי. צילום: ארכיון כאן דרום

בן זקן ונניקשווילי. צילום: ארכיון כאן דרום

בן זקן יחד עם שותפו הטייקון אברהם נניקשווילי והחברות סגול ב.ר השקעות בע"מ, גנדר פרויקטים בע"מ ומנור א.ד בניין והשקעות בע"מ תובעים מגלבר 26 מיליון שקל בעקבות נזקים שלטענתם גרמה להם בעיכוב ביצוע הפרויקטים.

בכתב התביעה שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נטען שגלבר מנצלת את "כוח השררה של חברת מועצת העיר אשדוד, על-מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, וזאת תוך הסבת נזקים כספיים אדירים לתובעים".

"סיפור המעשה הוא פשוט", נטען, "הנתבעת, במסגרת תפקידה כחברה במועצת העיר אשדוד הייתה ועודנה מתנגדת סדרתית לכל פרויקט שיזם התובע 4 (ג'קי בן זקן, ד"ג) המחזיק באינטרסים כלכליים גדולים בעיר".

צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת

צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת שהגישה גלבר

"לאחרונה", נכתב, "התברר כי התנגדותה הנחרצת והעקבית של הנתבעת לכל פרויקט שיזם התובע 4, אינה נובעת ממניעים ענייניים, אלא מתוך רצון עז לסכל כל פרויקט המקודם על ידי התובע 4 וכחל ממאבק פוליטי שמנהלת הנתבעת כנגד ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי".

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי

ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי

בכתב התביעה נטען ש"גלבר הציעה לאיש עסקים לרכוש פרויקטים בבעלות התובע 4, להם היא התנגדה נחרצות, מתוך הנחה שהתובע 4 יתייאש מדרך החתחתים שהנתבעת מעבירה אותו במשך כ-9 שנים וימכור את נכסיו בעיר בנזיד עדשים; כי גלבר מקדמת באופן נמרץ פרויקטים נדלנ"יים בעיר לתורם פוטנציאלי לקמפיין הבחירות שלה לראשות העיר, לרבות פרויקטים בבעלות התובע 4, אשר עד לאותו מועד גלבר התנגדה ךהם בכל תוקף, ואף עתרה מספר פעמים לבית המשפט לצורך עצירתם; כי בתמורה לפעולותיה הפסולות, גלבר ביקשה מאיש העסקים לממן עבורה את קמפיין הבחירות שלה לראשות העיר, בסך של 3 מיליון שקל וכי גלחבר הציעה לאיש העסקים מספר דרכים "יצירתיות" לעקוף את המגבלות הקבועות בחוק הרשויות המקומיות".

"מאבקה העיקש והמתמשך של גלבר כנגד התובע 4 התנהל באמצעות מימון זר של אנשי עסקים אינטרסנטיים מהעיר אשדוד המתחרים בתובע ללא שקחפות וללא דיווח ותוך ביצוע הפרוטת נוספות של החוק", נטען בכתב התביעה.

בכתב התביעה מועלות טענות המתבססות על חומרים מוקלטים שחלקם כבר צצו בשבועות האחרונים במסגרת מה שקיבל את הכינוי "פרשת ההקלטות" או "פרשת גלבר". בין השאר גלבר נשמעה אומרת באחת ההקלטות שהיא מוכנה לסייע לכאורה לאדם שהציג עצמו כיזם המעוניין להשקיע בעיר, בתמורה לסיוע כספי מצדו לקמפיין הבחירות שלה. במטה גלבר לא הכחישו את הדברים אך טענו שמדובר בתרומה מותרת לפי חוקי מימון הבחירות.

גלבר ואנשיה טוענים שבן זקן עומד מאחורי ההקלטות וכי הן נעשו במסגרת הפעלת משרד חקירות ש"ישב" על גלבר במשך תקופה ארוכה.

לפי גורמים המקורבים לנושא מטעמו של בן זקן הועברה פניה למשטרה בעקבות הדברים הבעייתיים לכאורה על גלבר שנחשפו בהקלטות, אך כנראה שלא באמצעות תלונה מסודרת.

מע"ר דרום. צילום: דור גפני

מע"ר דרום. צילום: דור גפני

בכתב התביעה מפנים לתמלול שיחה מ-1.11.2017 שבה גלבר אומרת לשותפה לשיחה לפי הנטען: אני עושה הכל לא לתת לו לזכות השנה בשום דבר כדי שגם יהיה לי, שהכל יהיה לי פתוח… שאני אוכל לשלוט על הדברים האלה".

בכתב התביעה מצוטטים תמלילים נוספים שלפיהם, כך נטען, גלבר אמנם עשתה ככל יכולתה כדי לפגוע במיזמים של בן זקן אך הייתה מוכנה לסייע ליזמים אחרים ולהרחיב את אותם פרויקטים: "גלבר ניהלה מלחחת חורמה כנגד פרויקט סגול שעניינו 650 יחידות דיור לרבות הגשת שתי עתירות מנהליות ואינספור בקשות והתנגדויות לוועדות התכנון. אלא שמשיחה מיום 19.3.2018 עולה כי גלבר ניסתה לשכנע איש עסקים להשקיע במקרקעין שבבעלות חברת מנופים פיננסיים, הנכללים בתכנית סגוטול, וזאת בשל פוטנציאל לבנות שם אלפי יחידות".

גלבר

ממטה הלן גלבר נמסר בתגובה: "הציבור מבין שלסרי וחברו ג'קי בן זקן רוצים לפעול באשדוד כאוות נפשם. הלן גלבר לא תאפשר להם לפגוע באינטרסים של תושבי אשדוד. בשבועות האחרונים הופצו קלטות שמע מזוייפות, ערוכות ומבושלות שנועדו לפגוע בהלן. הלן גלבר פועלת במסגרת החוק כנגד התנהגותו של ג'קי בן זקן העבריין המורשע. בין היתר, הגישה בשבועות האחרונים מספר תלונות על איומים וניסיון להצר את צעדיה. הלן לא תהסס לפעול בכל דרך שהחוק מקנה לה, מדובר בתביעת הפחדה והשתקה. זהו עוד ניסיון נואש להטות בחירות. הטיית בחירות הינה מעשה פלילי. הלן לא תיכנע ותמשיך בדרכה".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר