ד"ר אלי לחמני. צילום: יח"צ

לחמני על הממצאים בדו"ח המבקר: "עשרות, אם לא מאות מליונים ירדו לטמיון"

באופוזיציה תוקפים את ראש העיר בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה על ניהול פרויקט התחבורה. אופיר לסרי: "הדו״ח מהווה הבעת אי אמון מוחלט בראש העיר ובמנכ״ל העירייה... הליך קבלת החלטות לקוי של 'אני ואפסי עוד'. יום עצוב אשר מחייב בדק בית יסודי"

פורסם בתאריך: 24.6.19 17:42

     

"היום הוא יום עצוב לעיר, יום שבו מבקר המדינה מפנה אצבע מאשימה כלפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל העירייה, אילן בן עדי ובאופן חריג ויוצא דופן מטיל עליהם אחריות אישית על המחדלים של פרויקט ה-reway". כך מסר לפני שעה קלה יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני בהתייחסות לדו"ח של מבקר המדינה על אודות פרויקט התחבורה באשדוד.

"עצוב לי", הוסיף לחמני, "לא בגלל הטלת האשמה על ראש העיר והמנכ"ל אלא על כך שבכל הדיונים שהתקיימו – שאנו כמובילי האופוזיציה התרענו והזהרנו, אך קולנו נותר מבלי שאף אחד הקשיב ואף נהפוך הוא – הושתקנו והעירייה יצאה במסע פרסום של מאות אלפי ש"ח בכדי להצדיק את הפרויקט הכושל. זהו פרויקט שלא תוכנן כראוי מתחילתו ועד סופו – שסיומו עוד לא נראה באופק – ועולה לכולנו, משלמי המיסים, בכספים רבים ופגע עד מאוד באיכות חיי התושבים בעיר. מקומם ביותר שכל התושבים ראו בכשלון הפרויקט אך העירייה המשיכה במלוא המרץ ובזבזה כספי ציבור לפעול לקידומו.

פרוייקט התחבורה באשדוד: שד' הרצל היום. צילום: פבל

"פניית המבקר באצבע מאשימה", מוסיף לחמני, "גם כלפי חברי המועצה שהרימו ידיהם מבלי להבין ומבלי לקבל את החומרים כנדרש מהווה תמרור אזהרה כלפיהם שכן בהצבעתם כמריונטות נפלו החלטות הרות גורל ולו רק בגלל שהם בקואליציה, מבלי לשאול ומבלי להעמיק או לבחון את הנושאים לעומקם. כולי תקווה שלפחות המסר הזה ייקלט. הבעתי את מחאתי במועצה ובציבור כנגד הפרויקט. התנגדתי לתוספות התקציב ההזויות, הזהרתי כי הפרויקט כושל ולפעמים ממש התחננתי שיקשיבו למה שאני אומר. לצערי, ההנהגה בראשות ד"ר יחיאל לסרי פעלה ברגל גסה ולא אפשרה דיונים ממשיים והתוצאה ידועה לכל: עשרות, אם לא מאות מליונים ירדו לטמיון.

צילום: אבי רוקח

עו"ד לסרי. צילום: אבי רוקח

"עצוב לי על העיר שלי, על התושבים שנאלצים לשלם על הפרויקט הזה מכיסם בגלל התנהלות ההנהגה, עצוב כי כך מתנהלת המועצה וכך מתנהלת הקואליציה. אני שב ומזהיר כי פרויקט הסכם הגג שעיריית אשדוד חתמה מול הממשלה אשר נובע גם במטרה להשיג תקציבים נוספים לפרויקט זה – והתרענו לגביו – לצערי אושר במועצה בלי דיונים לעומקם של הנושאים ושוב על פי הצבעות קואליציה-אופוזיציה, מבלי להביא בחשבון השלכות הסכם הגג על עתיד העיר והתושבים הן לעניין השקעות שיבוצעו והן לעניין איכות חייו של התושב הבודד. הלוואי שאטעה ושהציבור שאני כל כך אוהב, תושבי אשדוד, לא יצטרכו לשאת עול גם בנושא זה".

 

מספר 2 בסיעה, עו"ד אופיר לסרי, תקף ואמר: "דו״ח מבקר המדינה על מסקנותיו מהווה הבעת אי אמון מוחלטת בראש העיר ובמנכ״ל העירייה, קריאת חלקים מהדו״ח מגלים הליך קבלת החלטות לקוי של 'אני ואפסי עוד'. מבחינתי כאזרח וכחבר מועצה זהו יום עצוב לעיר ולנבחריה אשר מחייב בדק בית יסודי".

צומת הרצל/ בגין היום. צילום: פבל

מוקדם יותר היום קראה הלן גלבר מהאופוזיציה להתפטרותם של ראש העיר והמנכ"ל בעקבות ממצאי הדו"ח. אולם לחמני פחות פסקני: "אני לא המוציא לפועל של פסקי הדין", אמר, "אבל ההחלטה של המבקר אומרת את הכל. לדעתי על ראש העיר, הנהלת העיר וחברי מועצת העיר לעשות חישוב מסלול מחדש לגבי התנהלותם גם בפרוייקט זה וגם בפרוייקטים אחרים כולל פרויקט הסכם הגג, רובע הנחל, הקאנטרי קלאב ואחרים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר