מאגרי הקולחין תימורים באר טוביה. צילום מרחפן: עיריית אשדוד
מאגרי הקולחין תימורים באר טוביה. צילום מרחפן: עיריית אשדוד

עיריית אשדוד לבית הדין: עצור את הזרמת הקולחין לנחל ולים

בערר שהגישו העירייה ואיגוד איכות הסביבה יחד עם מאות גולשים ותושבים נגד ההחלטה של רשות המים לאפשר הזרמת 900 אלף קוב שפכים מטוהרים לנחל לכיש ולים נכתב: "בעלי החיים בנחל צפויים להינזק ולסבול קשות"

פורסם בתאריך: 31.1.19 19:22

     

עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה פנו היום (ה') לבית הדין למים וביקשו לבטל את צו ההרשאה המאפשר למועצה האזורית באר טוביה להמשיך לזהם את נחל האלה, נחל לכיש – ואת הים. הצו ניתן לאחרונה על ידי רשות המים.

לערר, שהוגש באמצעות עורכי הדין אמיר ברק ומתן גרפינקל, הצטרפו 319 גולשים, שוחרי ים, שחיינים ופעילי ספורט ימי, המיוצגים על ידי משרדו של עו"ד טדי מנשה, גולש ותושב העיר אשדוד והעמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי באשדוד.

בערר נכתב ש"בית הדין הנכבד, מתבקש לעשות שימוש בסמכותו ולהורות על בטלות צו ההרשאה להזרמת עודפי קולחי מאגרי תימורים לנחל האלה וממנו לנחל לכיש", שניתן למועצה האזורית באר טוביה.

שלטים של רחצה אסורה, זיהום

שלטים על רחצה אסורה בשל זיהום בחופי הים. צילום: שמואל דוד

בנימוקי הערר נכתב: 

1. כמות הקולחים המזוהמים שהותר למשיבה להזרים לנחל עומדת על 900,000 מטר קוב הקולחים הינם באיכות שניונית ירודה, ערכי הזיהום המשמעותיים פורטו בבקשה למתן היתר הזרמה, וגרימת נזקים סביבתיים בעטיה של ההזרמה הינה למעשה תוצאה ודאית.

2. החשש מפגיעה סביבתית משמעותית, כתוצאה מהזרמת כמות אדירה של שפכים מזוהמים לתוך נחל שוקק חיים, ולעבר חופי ים בהם נעשה שימוש גם בחודשים אלו, "הינה ברורה ובגדר 'הדבר מדבר בעד עצמו'".

3. העוררים סבורים כי באמתחתם טענות טובות ביותר, וסיכויי הערר להתקבל הינם טובים.

4. פגיעה סביבתית אינה דבר של מה בכך. נזקים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההזרמה, עלולים לתת את סימניהם הרעים, גם תקופה ממושכת לאחת שתסתיים ההזרמה. זאת מעבר לפגיעה הממשית, בדגה למשל, שעלולה להיגרם תוך כדי ההזרמה. כמו כן מובן מאליו ששיקום אוכלוסיית בעלי החיים בנחל, כתוצאה מהפגיעה הסביבתית שצפויה, אינה מעשית תוך יממה ולעיתים נדרשות תקופות ממושכות.

>> 19 ימים הוזרמו שפכים לנחל ולים

>> סקירה נרחבת של הפרשה

>> עיריית אשדוד הגישה תלונה במשטרה הירוקה

יתכן שהזרמת השפכים כבר חודשה בימים האחרונים כפי שעשוי להעיד צילום הוידאו מהיום:

 

5. עצירת ההזרמה לתקופה קצרה לא תגרום למשיבה 6 נזק בלתי הפיך, בעוד היכחדות דגה בנחל, למשל, עקב ההזרמה, תהיה בלתי הפיכה. באופן דומה ברור למדי שהשפעת המזהמים אינה מתפוגגת באופן מיידי, ואם לא תיעצר ההזרמה עתה, גם אם יוחלט לקבל את הערר, הנזק שייגרם יהיה משמעותי ולצורך התיקון והשיקום יידרש זמן משמעותי.

והנימוק השישי והמקורי ביותר:

6. בקשה זו למתן צו עיכוב ביצוע אמנם מושמעת על ידי העוררים, אולם במובן העמוק של הדבר מייצגים העוררים, בנוסף לציבור תושבי אשדוד, ואולי לפני הכל, את בעלי החיים בנחל אשר צפויים להינזק ולסבול קשות מתוצאות ההזרמה. בעלי החיים ש"פיהם מלא במים" תרתי משמע, ולו יכלו היו ככל הנראה משמיעים זעקה כואבת למול סילון המזהמים שמומטר עליהם ממעלה הנחל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר