הבחירות של החיים

אז רגע לפני הבחירות המוניציפליות, שלאחרונה נדמה שהן הבחירה הכי חשובה שתעשו בזמן הקרוב, שווה לבדוק מה לגבי הבחירות האחרות שלכם בחיים, אלה שאתם יכולים בוודאות לזכות בהן

פורסם בתאריך: 18.10.18 17:30

     

כמה חשוב לבחור? אנחנו בוחרים כל יום, מדי יום כמה פעמים, בנוגע לכל דבר שקיים בערך — אם נקום ונלך לעבודה, עם מי לבלות, את מי לאהוב, מה לאכול, לאן ללכת, מה ללבוש והיום בעידן של הרשתות החברתיות, גם מה יחשבו עלינו ומה להראות לעולם.

קמתם בבוקר? כל השאר בונוס.

אחד הדברים שרובנו לוקחים כמובן מאליו הוא עצם הנוכחות והקיום שלנו בעולם. אז זהו, שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מבינים שהתסריטים הכי הזויים לא נמצאים באף סרט קולנוע אלא במציאות, שיכולה להיות אכזרית או מפתיעה לטובה. מה שבטוח, אין לנו שליטה עליה. עם זאת, אנחנו יכולים לבחור איך לקחת את החיים שלנו ושל האנשים הקרובים אלינו, אם להיות אלה שמדברים או אלו שעושים, אם להיות אלו שמתלוננים או אלו שמשנים, אם להיות אגואיסטים, ציניים ועוקצניים או לבביים, חמים ואכפתיים.

טיפ? תעשו לפחות דבר אחד ביום שגורם לכם הנאה ועוד דבר אחד שיעלה חיוך בקרב אדם שאתם אוהבים. אם תתמידו בכך — הרבה דברים שנראו לכם מובנים מאליהם יתחילו לקבל משמעות מחדש.

תבחרו את מי לאהוב

בגיל מסוים הבנתי שבזוגיות אני בוחרת כל יום מחדש ללכת לישון ולהתעורר איתו ושאם בעבר חשבתי שיד הגורל הביאה אותנו להיות יחד — זה ממש לא נכון. הפרפרים האלה של ההתאהבות ההתחלתית מתעופפים להם ואחרי בדיוק שלושה חודשים ביחד רוב הדברים שחשבתי שהם חמודים ממש מתחילים לעצבן, ואיך לומר? החיים עצמם הם פחות מהסרטים הרומנטיים שמקרינים ללא הרף ב-YES1. אז בזוגיות הבחירה חייבת להיות הדדית, ויש לה סימנים שמראים חשיבה עתידית של ביחד ואת הדברים הללו חשוב לזכור ולהעריך.

אתם בזוגיות ארוכת שנים משועממים ומתוסכלים? אם תבחרו לא לוותר על האהבה שלכם, יש אין ספור דרכים להחיות אותה מחדש — החל מלומר “אני אוהב/ת אותך”, לצאת לחופשה משותפת שתדליק את הניצוץ מחדש, תחביבים משותפים ומה לא? פשוט תבחרו באהבה.

תבחרו את העתיד המקצועי שלכם.

למדתם במשך שנים ארוכות תואר כי ההורים שלכם אמרו לכם שזה הכי טוב עבורכם ואתם מתוסכלים כי בכלל בא לכם לעסוק באמנות? אתם מרגישים שאתם קבורים באותו המשרד כבר עשור ולא מתקדמים? תמיד חלמתם לפתוח עסק משלכם, אבל לא היה לכם אומץ?

אם יצא לכם לראות את “מגש הכסף”, אתם בטח זוכרים שאנחנו הישראלים עובדים יותר מכל שאר העולם ומרוויחים הכי פחות, תוסיפו לזה את האופי הישראלי הלחוץ והתזזיתי ובבקשה, זו כנראה הסיבה לכך שאתם מתוסכלים ולא מסופקים מהעבודה שלכם.

נכון, לא מומלץ לעשות צעד חפוז שיותיר אתכם ללא דבר, אבל שווה לעשות צעדים ולבחון שינוי שיגרום לכם לעשות כסף גם ואולי רק ממה שאתם אוהבים.

תבחרו מילים בין אם ברשתות החברתיות, בשיחות טלפון או מול אנשים. תבחרו את המילים שלכם. ככותבת, הרבה פעמים אני בוחרת את המילים שלי בקפידה, כמו בחורה שמחכה לדייט עם נסיך חלומותיה ויודעת בדיוק מה תלבש, איך תשרבב את שפתיה, איך תסיט את שערה וברקע מנגינה.

לפעמים הודעת וואטסאפ שכתבתם בנימה מסוימת יכולה להתפרש בנימה אחרת לגמרי בצד השני, לפעמים מילה שנאמרת ויכולה להיות קלילה ומצחיקה בעיניכם יכולה לפגוע באדם אחר עד עמקי נשמתו. תחשבו עוד רגע על מה שיוצא לכם לפה ונכנס לאחרים ללב.

 

תבחרו להיות

בעידן הרשתות החברתיות אנחנו לעיתים לא שמים לב ופשוט נעלמים לעולם הווירטואלי. אנחנו יכולים לשבת עם היקרים לנו אבל לא להביט בהם אלא במסך הסמארטפון שלנו. אני בעד טכנולוגיה, אך עם זאת אני יודעת לומר שאין כמו שיחה אמיתית, עם נוכחות ומבט בעיניים. אם יש לכם את היכולת לבחור בין לדבר בטלפון או להתכתב או להיפגש, ההמלצה היא תמיד להיפגש, רק שימו לב שאם כבר טרחתם להיפגש, שהטלפונים שלכם נשארים בתיק.

תבחרו לבחור

אל תתנו לאף אחד לקבוע עבורכם. תנצלו את הכוח שלכם ותעריכו אותו. אל תתנו לאף אחד לזלזל בדעה שלכם ובטח שאל תזלזלו בעצמכם. תבחרו לקבוע לגבי כל עניין ודבר מה נכון עבורכם, מה מתאים, מה מסתדר ומה יהיה בעתיד. עזבו אתכם מאנשים מיואשים שיגידו לכם שהכול יהיה אותו הדבר או שלא תצליחו לשנות… לכו אחרי תחושות הבטן והאינטואיציות שלכם, אתם יודעים הכי טוב בשבילכם, והקול שלכם, גם אם נדמה לכם שלא ישנה שום דבר יכול לשנות עולמות.

אתם רואים את הקעקוע שלי של יען עם שני ראשים? אז לפעמים נדמה שכל החרא בעולם החליט להתנקז דווקא אליך. תקראו לזה להתקרבן או להתאכזב, תקראו לזה מכתוב או צירוף מקרים מבאס ת’תחת. יש דברים שאין לנו שליטה עליהם, ולפעמים הם באים כל כך כואב שהכי קל זה להתנתק, להיעלם, לטמון את הראש בחול ולחכות שיעבור.

אבל זה לא עובר ככה. אם יש משהו שלמדתי בחיים, זה שעד שלא מתעמתים מול ועם משהו שמפריע — לא הזמן ובטח לא החיים יפתרו אותו.

זה מפחיד, אבל צריך להרים את הראש ולדבר עם הפחד בגובה העיניים ולחצות אותו. אולי בהיסוס בפעם הראשונה, אולי בעצימת עיניים, אולי בבת אחת. זה לא באמת משנה.
תמיד יש לנו את הבחירה — בין טוב ורע, בין אהבה לאדישות, בין לדבר או לעשות ובין אם לטמון את הראש בחול או לזקוף את הראש ולהביט קדימה.
רק תבחרו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר