הדמיה: מתחם לב רובע ט"ו
הדמיית התכנית במתכונתה המקורית: מתחם לב רובע ט"ו (עיריית אשדוד, רמ"י)

אושרה תכנית לב רובע ט"ו במתכונתה המצומצמת: 250 יחידות דיור

ד"ר יחיאל לסרי בירך על ההחלטה והודה לתושבים

פורסם בתאריך: 16.9.19 20:39

     

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום קיבלה את התנגדותם של תושבי רובע ט"ו ושל עיריית אשדוד ואישרה את התכנית המתוקנת של "לב הרובע" ("מתחם הצעירים") ברובע ט"ו לבניית 250 יחידות דיור במקום 750 עד לכאלף – בתכנית המקורית.

"ההחלטה", נמסר הערב מעיריית אשדוד, "הביאה להקטנה של 66% בכמות היחידות באתר, תוך שהיא מקבלת את רוב ההתנגדויות ומאפשרת שמירה על אופיו השקט של הרובע, ומציע מרחב עירוני פתוח וידידותי לסביבה". במסגרת התכנית המעודכנת ייבנו חמישה בניינים למגורים, עם מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, אשר משתלבים באופי האורבני של הרובע ומשמרים את צביונו המיוחד.

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, בירך על החלטת הוועדה והודה לתושבי רובע ט"ו והרבעים הסמוכים בדרום העיר, "אשר רואים עין בעין עם עיריית אשדוד, את טובת הסביבה האנושית והפיזית ואת הצורך במתן פתרונות דיור עבור צעירי העיר".

כזכור, עיריית אשדוד הובילה את התכנית להקמת מאות יחידות דיור חדשות ברובע ט"ו בשורה של מגדלי דירות וזאת כחלק מהסכם הגג. כתוצאה מכך קמה התנגדות של תושבים בשכונות הסמוכות שטענו שהדבר יפגע באיכות חייהם וישנה לרעה את ציביון האזור שמתאפיין בוילות, קוטג'ים ובנייני מגורים, שיחסית אינם מאוד גבוהים. בעקבות הלחץ מלמטה בעירייה החליטו להתפשר עם התושבים ולמעשה, התנגדו בוועדה לתכנית שהם עצמם יזמו.

במהלך המאבק בתכנית מאות תושבים התאגדו יחד והגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שקבע שהנושא ידון מחדש במועצת העיר.

לסרי תקף לפני שנתיים בחריפות את מתנגדי התכנית: "מי עתר לבית המשפט? עתרו התושבים שבאנו להפריע להם בחיים הטובים שלהם, בוילות שלהם, להסתיר להם את הנוף חס וחלילה. ואת מי אנחנו רוצים להביא לשם? חבר'ה צעירים, טובים, עם מתנ"ס, עם בית ספר, עם פארק. ועוד עתרו גם חברי אופוזיציה שכנראה הם לא צריכים את זה, הם ויכולים לקנות דירות לילדים שלהם. אז מה כן הם רוצים? שיחיאל לסרי לא יצליח ושהנהלת העיר לא תצבור נקודות. בכל שנות פעילותי הציבורית לא הייתה לי אכזבה כזאת. היינו בטוחים שאנחנו באים לישיבת המועצה וזה יעבור פה אחד".

אולם כמה חודשים לפני הבחירות נועדו כמה מראשי המאבק ובהם תושב רובע ט"ו וחבר המועצה דאז, אלון חסן, עם לסרי והגיעו לפשרה המדוברת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר