קרדיט: "סיקור על הבנייה החדשה באשדוד"

תכנית לב רובע ט"ו אושרה – התושבים מאוכזבים מלסרי

תכנית מתחם ט"ו שהיא חלק מהסכם הגג וכולל כ-750 יחידות דיור במגדלים גבוהים, אושרה פה אחד בוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 4.10.17 10:19

     

ביום שני השבוע, על אף דרישתם הנמרצת של תושבי רובע ט"ו וחברי האופוזיציה אלון חסן והלן גלבר לדחיית הוועדה המחוזית בעניין רובע ט"ו, הדיון התקיים כמתוכנן. מדובר במתחם המיועד לעיבוי השטח העירוני ברובע ט"ו באשדוד הכולל תוספת של 748 יח"ד בבנייה רוויה ובנוסף שטחים למבני ציבור ושטחי מסחר.

התכנית מציעה מבנים בני 9-27 קומות וכי סביבת התכנית מאופיינת בעיקר במבני מגורים נמוכים, בני קומה אחת עד שתיים. בפני חברי הוועדה הוקרא מכתב מתאריך 0117.6.09 שנשלח ע"י נציגים של תושבי השכונה, לפיו ראש העיר ומהנדס העיר התחייבו לערוך בחינה מחודשת של התכנית וכי יש לבצע חשיבה מחודשת על מתכונת התכנית בשיתוף התושבים.

כמו כן, הוצגה בפניה הוועדה עמדת עיריית אשדוד לפיה היא תומכת בקידום התכנית במתכונתה הנוכחית, תוך הקפדה על סטנדרט בניה גבוה. הועדה מציינת כי היא רואה בעיבוי עירוני פתרון רצוי והכרחי לנוכח הצורך האסטרטגי בתוספת משמעותית של יחידות דיור וכי אופי של בנייה רוויה הוא בלתי נמנע בתחום השטח העירוני. על כן, היא רואה לנכון לקדם את התכנית במתכונתה הנוכחית על אף מיקומה במרחב שהבניה והצפיפות בו נמוכה.

החלטת הוועדה:
הוועדה, לאחר ששמעה את המתכנן ואת הנציגים השונים, מחליטה להפקיד את התכנית בתנאים הבאים:
1 .השלמת תיאום עם משרד הבריאות בהתאם למכתבם מיום 0117.16.07.
0 .תיאום עם המשרד להגנת הסביבה לעניין ההצללות.
1 .השלמת תיאום עם משרד הביטחון.
2 .תיקון מסמכי התכנית על פי מכתב הערות לשכת התכנון מתאריך 0117./.7.

קרדיט תמונות: "סיקור על הבנייה החדשה באשדוד"

התמונה של ‏סיקור על הבנייה החדשה באשדוד‏.התמונה של ‏סיקור על הבנייה החדשה באשדוד‏.

"אני מאוד מאוכזב מהתנהלותו ההפכפכה של ראש העיר", אמר חבר המועצה אלון חסן בעקבות הבאתה של תכנית מתחם לב רובע ט"ו לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ביום שני השבוע.

"הייתה פגישה עם ראש העיר לפני ראש השנה, הוא עשה רושם, שהוא קשוב לצרכי התושבים והוא יעשה כל שביכולתו לבטל את התכנית… בישיבת המועצה האחרונה בהמשך לשאלה ששאלתי לגבי בעלות הקרקע ברובע ט"ו, התברר שהבעלים היא עיריית אשדוד ולא מינהל מקרקעי ישראל כפי שהצהירו ראש העיר ופקידיו. לצערנו, גם אחרי שהתושבים עמדו על הטענה שהקרקע של מיועדת לצורכי ציבור, לא ראש העיר ואנשיו הודיעו שהם יגיעו לוועדה וישנו את התכנית מ-750 ל-500 יחידות. זה גרוע מאוד, איכות החיים של התושבים תפגע".

"נלחם בכל הכלים העומדים לרשותנו ונעשה כל שביכולתנו להחליף את לסרי במועמד ראוי וטוב יותר. נעשה הכל לעמוד אחרי מועמד אחד, שיתמודד מול ראש עיר, שלא קשוב לתושבים, ולפי הרושם מנוהל ע״י הפקידות שלו".התכנית המקורית למתחם דיברה על 11 בניינים גבוהים בלב רובע ט"ו, שכמה מהם יתנשאו ל-19 ו-27 קומות.

חברת המועצה הלן גלבר ניסתה למנוע את הדיון בוועדה השבוע ושיגרה מכתב ליו"ר שלה, דוד לפלר, שבו טענה לאי עמידה של התכנית בתנאי סף. "מדובר", ציינה, "בקרקע שהינה בבעלות העירייה. בית המשפט פסק בנושא בעתירה המנהלית בעניין מע"ר דרום, כאשר ניתנה הוראה מפורשת כי אין סמכות לראש העיר או למי שהוא הסמיך לחתום על הגשת תכנית בקרקע שהינה בבעלות העירייה והסמכות נתונה אך ורק למועצת העיר". היא ביקשה להחזיר את התכנית לדיון במועצה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר