הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

מבוכה לעירייה: בוטל אישור הקמת קריית פארק לכיש

בית המשפט נענה לבקשת הנמל והתאחדות התעשיינים שלא לאשר את התכנית בנייה על שטחם של אלפי דירות עד אשר ימצאו פיתרון לנושאי איכות סביבה. השופט גד גדעון: "יש לבטל את החלטת הותמ"ל, ולהחזיר אליה את הסוגיה לדיון מחדש"

פורסם בתאריך: 1.1.19 11:29

     

לבית המשפט הוגשו שלוש עתירות שאוחדו המתנגדות לבניית שכונה חדשה בפארק לכיש ועליה 3000 יחידות דיור, קרית ספורט מבני מסחר ותעסוקה, בסמוך לעורף הנמל הדרומי המתוכנן וממערב לאזור תעשיה קלה באשדוד.

העותרים הם חברת נמל אשדוד, חברת נמלי ישראל (חנ"י) והתאחדות התעשיינים נגד משרד האוצר, עיריית אשדוד והוועדה הארצית לתכנון ובנייה, שהתנגדו לתכנית ודרשו את ביטולה. בבית משפט המחוזי אמש נתן השופט גד גדעון החלטה להחזיר את התכנית בחזרה לוועדה לתנכון מחדש.

העותרים טענו כנגד סמכות הוועדה באשר לתכנון השכונה על המקרקעין ששייכים לחברת נמלי ישראל. השופט גדעון קבע כי :" סבורני, כי ההחלטה לאשר את התכנית ולדחות את התנגדויות העותרים בהעדר תשתית עובדתית כוללת ומלאה באשר לסיכונים העלולים לנבוע מפעילות הנמל, ללא התייחסות להרחבה הצפויה של פעילות הנמל ואזור התעשייה בעתיד מהווה חריגה ממתחם הסבירות. על כן יש לבטל את החלטת הותמ"ל, ולהחזיר אליה את הסוגיה לדיון מחדש"

יחד עם זאת קבע השופט :"סבורני כי אין להתערב בהחלטת הותמ"ל. בתחומי הריח, איכות האוויר והרעש, וכי בוצעו בדיקות בדיקות בהתאם להנחיות. העתירה מתקבלת אפוא באופן חלקי, כאמור לעיל. הדיון בתכנית מוחזר לותמ"ל, על מנת לבחון עמידתה בקריטריוניים הרלוונטיים לעניין השלכת פעילות בתחום החומרים המסוכנים בנמל בתחום התכנית".

למרות העתירות: תכנית קריית פארק לכיש תידון בעירייה

 

אושר: 3,000 יחידות דיור חדשות בפארק לכיש

תגובת עיריית אשדוד:

המאבק של עיריית אשדוד למען צעירי העיר: נחושים לקדם את תוכנית דיור הצעירים.

חרף הניסינות לעצור את תוכנית הדיור לצעירים בפארק לכיש באמצעות עתירות משפטיות שהובילו הבוקר לעיכוב בתוכנית עקב החלטת בית המשפט על דיון נוסף – בעיריית אשדוד נחושים להתקדם לביצוע. שלוש עתירות שהוגשו לבית המשפט כנגד תכנית פארק לכיש אמנם נדחו, אך בית המשפט ביקש להחזיר טענה אחת לבדיקה נוספת בותמ"ל, לבחינה מחודשת של הקריטריונים הרלבנטיים לפעילות הנמל בתחום אחריותו.

עיריית אשדוד נחושה לקדם פתרונות דיור לזוגות צעירים ולא תירתע מהנסיונות למנוע את קידומה של תכנית פארק לכיש החדש ואת הקריאה להשתתפות הזכאים במכרז "מחיר למשתכן". גם ההחלטה של בית המשפט מהיום, להחזיר את התכנית לותמ"ל, לא תפגע ברצון להגשים את מדיניות ראש העיר וקידום תוכנית הגג של אשדוד, במטרה להבטיח כי צעירי אשדוד יוכלו לבנות כאן את ביתם ולתרום את חלקם בפיתוחה ושגשוגה של העיר.

תשומת לב רבה הושקעה בתכנון ובגיבוש התכניות בתחומי הפיתוח והבינוי, אשר עברו את אישורי הועדות הרלוונטיות או נמצאות עדיין בהליכי אישור. העיר לא עוברת לשלבי ביצוע בטרם קיבלה את כל אישורי הועדות וכך היה גם בתכנית פארק לכיש. ההחלטה להשיב את התכנית לדיון היא לגיטימית גם אם לא תישא תוצאות שונות.

באשדוד מבטיחים להמשיך ולקדם את מדיניות העירייה עבור הצעירים ואת הסכם הגג לבניית למעלה מ-31,000 יח"ד, ולהביא לסיומה של בעיית הדיור עבור הזוגות הצעירים. "הפעילות האינטנסיבית לקידום הסכם הגג והעבודות המקבילות שנעשות במסגרת פרוייקטים להתחדשות עירונית לא יעצרו לרגע. כי האינטרס הציבורי במקרה הזה גדול וחזק מכל רצון לשמור על אינטרסים צרים של ארגון או חברה כזו או אחרת" אומרים בעירייה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר