הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

למרות העתירות: תכנית קריית פארק לכיש תידון בעירייה

הדיון יתקיים בישיבה הראשונה בקדנציה הנוכחית של הוועדה המקומית לתכנון ובניה. לפי התכנית ייבנו במתחם, המהווה חלק מהסכם הגג, 3,008 יחידות דיור. תכנית נוספת שתידון באותו מעמד: הקמת 500 דירות קטנות להשכרה בצמוד לקאנטרי ב-י"ג

פורסם בתאריך: 15.12.18 19:28

     

ביום רביעי, 26 בחודש, תתקיימנה ישיבות ראשונות של מליאת ועדת בניין ערים בראשותו של ד"ר יחיאל לסרי וועדת המשנה בראשות שמעון כצנלסון.

בוועדת המשנה יועלו לדיון כמה תכניות חשובות ובהן הקמת 500 יחידות דיור קטנות בצמוד למתחם הקאנטרי – זה שבנייתו מסרבת להסתיים – ברובע י"ג. לפי התכנית מדובר בדירות בשטח של 45-65 (ללא ממ"ד ומרפסת) וחלקן יועמד להשכרה.

אולי המגורים יוקמו לפני שהקאונטרי ייפתח? צילום: פבל

תכנית בולטת נוספת שתידון ואף היא מהווה חלק מהסכם הגג באשדוד, היא בניית רובע פארק לכיש, למרות העובדה שישנן כמה עתירות מנהליות שהוגשו לבית המשפט נגד התכנית מצד חברת נמל אשדוד וגופים נוספים. העתירות תלויות ועומדות.

 

 

התכנית מדברת על הקמת 3,008 יחידות דיור בבניינים של 7-9 קומות ועוד 11 מגדלים של 17-29 קומות. 240 יחידות דיור ייבנו במסגרת דיור מוגן לקשישים. בנוסף כוללת התכנית בניית שטחי מסחר ותעסוקה, קריית ספורט – הכוללת אצטדיון כדורגל עם 24 אלף מושבים, אולם רב תכליתי עם 5,000 מקומות ישיבה ובריכת שחיה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




גם התאחדות התעשיינים הגישה התנגדות לתכנית. בית המשפט המחוזי בבאר שבע איחד את העתירות תחת תיק אחד והוא עדיין נידון. העותרות טוענות, בין השאר, שהקמת השכונה תפגע קשות בתעשייה בכך שתגרום להשתת מגבלות עליה בשל הקרבה של מגורים למפעלים, בהם גם של תעשייה מזהמת.

חברי ועדת המשנה הם: כצנלסון (יו"ר), עו"ד גבי כנפו, גרשון פלדמן, הרב מני אזולאי, חיים אמסילי, ד"ר אלי לחמני, הרב יחיאל וינגרטן ושמואל שוק. במליאת הוועדה יושבים כל חברי המועצה, אולם היא מתכנסת לעיתים רחוקות יותר.

בישיבה תונח על השולחן גם תכנית פינוי-בינוי של חברת אביסרור ברובע א' – בין שד' יצחק הנשיא והרחובות הראשונים, סיני וקדש. כיום יש שם 186 דירות, אבל התכנית מציעה 1,025 (!) יחידות דיור בגובה של 32 (!) קומות.

עוד יעלו לדיון בישיבה תוספת יחידות דיור במע"ר צפון ותכניות בניה ברבעים ב', ח', סיטי וי"ז.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר