אלתא. צילום: דור גפני
אלתא. צילום: דור גפני

לסרי בפנייה לשרי הממשלה: "העתקת אלתא תביא לפגיעה אנושה בעתיד העיר אשדוד"

מנהל רשות החברות הממשלתיות בהנחיית שר האוצר משה כחלון, מקדם מהלך לפיו מפעל אלתא באשדוד יועתק למקום אחר במטרה לבנות בשטח כעשרים אלף יחידות דיור. לסרי בתגובה מבקש למנוע את המהלך: "המשולש החקלא מהווה כשלעצמו את הריאה הירוקה הגדולה והחשובה ביותר של העיר אשדוד"

פורסם בתאריך: 23.5.18 15:41

     

יוזמת האוצר להעתקת מפעל אלתא לצורך בניית אלפי יחידות דיור הובילה את ראש העיר לפעול בנושא. היום, הוא פנה במכתב רשמי לשר הביטחון אביגדור ליברמן, ושר האוצר משה כחלון בנושא.

"נודע לי כי לאחרונה, נבדקת האופציה של העתקת מפעל אלתא ממיקומו הנוכחי למקום אחר באשדוד, למיטב ידיעתי, העתקת מפעל אלתא נבדקה באופנים שונים ועל- ידי גופים שונים כבר 4 פעמים בעבר, ללא תיאום או יידוע העיר אשדוד, שהמפעל שוכן בתחומה, וכל הבדיקות הללו העלו את המסקנה כי "אין היתכנות להעתקת המפעל" " כתב לסרי במכתב והוסיף:  "שוב עוסקים בסוגיית העתקת אלתא, ושוב ללא תיאום ו/ או שיתוף העיר, אפילו לא ברמת הידיעה. ולפיכך לצערינו, גם מגיעים למסקנות שגויות מיסודן. לכאורה, הסיבה שבגללה מעוניינים בהעתקת המפעל ממיקומו הנוכחי היא האפשרות לבנות 20,000 יח"ד נוספות מזרחית למפעל, באזור המכונה "המשולש החקלאי". מטרה זו, שעל-פניה הינה מטרה ראויה, כחלק מהמאבק הלאומי במשבר הדיור, חייבת גם להתאים לצרכי גידול האוכלוסיה באשדוד, וליכולת הקיבולת עפ״י תוכנית המתאר של העיר".

 

ראש העיר התייחס גם לעובדה שאין מקום אחר בעיר המתאים להעתקת המפעל וכתב "בנוסף, נודע לנו כי בבדיקת אופציית העתקת המפעל, הוצעו חמישה מקומות חלופיים בתוך העיר אשדוד, כאשר אף אחד מהם אינו מתאים. זאת, הואיל ושטחים אלו כולם כבר מיועדים למגורים, או שהם נדרשים במסגרת "הסכם הגג" כשטחים ירוקים בהתאם לתוספת האוכלוסין. גם השטח המדובר, מזרחית לאלתא ("המשולש החקלאי"), מהווה כשלעצמו את הריאה הירוקה הגדולה והחשובה ביותר של העיר אשדוד".

לסיכום, כתב ראש העיר "אבקשכם בשם הנהלת העיר ותושביה, להתערב מיידית מול הדרגים המקצועיים במשרדכם, לעצירת הליך קבלת ההחלטה להעתיק את מפעל אלתא ממיקומו הנוכחי, כדי למנוע פגיעה אנושה בעתיד העיר אשדוד, וכדי להבטיח את המשך פעילותו ושגשוגו כנכס כלכלי אסטרטגי למדינת ישראל, וכסמל ועוגן כלכלי מרכזי עבור העיר אשדוד ותושביה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר