בניין אלתא. צילום: דור גפני
בניין אלתא. צילום: דור גפני

יוזמת האוצר: מפעל אלתא יועבר למקום אחר לטובת עשרות אלפי יחידות דיור

מהנדס העיר דורון חזן בתגובה: "העירייה לא שמעה על התכנית הזאת ובטח איננה ערוכה לתכנויות גרנדיוזיות של פוליטיקאים. בקיצור: לא יהיה! לא עושים דיון כזה מעל ראש של עיר". באלתא מועסקים כ-3,500 עובדים

פורסם בתאריך: 10.5.18 09:50

     

מנהל רשות החברות הממשלתיות בהנחיית שר האוצר משה כחלון, מקדם מהלך לפיו מפעל אלתא באשדוד יועתק למקום אחר במטרה לבנות בשטח עליו מוקם המפעל כמו גם שטח של 3,100 דונם ממזרח לו שכונת מגורים חדשה שתכיל כעשרים אלף יחידות דיור, כך דווח הבוקר באתר "כלכליסט".

עובדי אלתא על רקע מכ"מים של מע' כיפת ברזל. במרכז המנכ"ל ניסים הדס. צילום: דור גפני

הנושא יוצג בפני דירקטוריון התעשייה האווירת בישיבה שתתקיים ביום ראשון הקרוב. המהלך מבוצע בשיתוף יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה־האם התעשייה האווירית יוסי וייס ויו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר. לפי הערכות, המהלך צפוי להימשך כ־8‑10 שנים.

מפעל אלתא באשדוד הוא מקום העבודה הגדול בעיר ומעסיק כ-3,500 איש. אלתא היא חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית ומתמחית בפיתוח מכ"מים, כמו למשל מערכת המכ"ם של כיפת ברזל.

ממזרח למפעל נמצא שטח גדול המכונה "המשולש החקלאי" ובו בעיקר מועניינים, לפי הפרסום, להקים

שמעון כצנלסון: מבקש פגישה דחופה עם ליברמן

אלפי יחידות דיור חדשות. עד היום שינוי היעוד לא התאפשר עקב התנגדות משרד הביטחון בשם אלתא, משום שפעילות החברה יוצרת מגבלות על הבניה מסביב.

מהנדס העיר אשדוד דורון חזן אמר הבוקר בתגובה לדברים: "העירייה לא שמעה על התכנית הזאת ובטח איננה ערוכה לתכנויות גרנדיוזיות של פוליטיקאים. בקיצור: לא יהיה! לא עושים דיון כזה מעל ראש של עיר".

על פי האמור בכלכליסט, עיריית אשדוד התנגדה לפינוי המפעל בעיקר מחשש כי אלפי תושבי העיר יאבדו את מקום עבודתם. על פי המודל שמגבשת רשות החברות, המפעל יועתק לאיזור שבו לא יהיו מגבלות בנייה ושהמרחק של המפעל מביתם של תושבי אשדוד העובדים בו לא ישתנה באופן מהותי.

אם התוכנית של תצא לפועל, היא תצטרף לשורה ארוכה של תוכניות שמימושן יגרום להגדלת כמות התושבים בעיר באופן ניר.

שמעון כצנלסון חבר מועצת העיר ויו״ר האופוזיציה באשדוד, שהיה בעברו דירקטור במפעל אלתא, ביקש לערוך פגישה דחופה עם שר הבטחון, שהוא אחראי גם על אלתא בנושא הדיונים על העתקת מפעל אלתא ממקומו הנוכחי.

תגובת דוברת התעשייה האווירית : "הנושא נמצא בדיונים אך עוד לא התקבלה כל החלטה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר