מפעל אלתא. צילום: דור גפני
מפעל אלתא. צילום: דור גפני

לסרי: לא נאפשר להזיז את מפעל אלתא מאשדוד

בעקבות המהלך של האוצר להעתקת מפעל אלתא ממקומו שהפתיע את ראש עיריית אשדוד, לסרי מבהיר: "העיר תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע את העברת המפעל מתחומה". גם מנכ"ל אלתא לשעבר פרופ נינו לוי, מותח ביקורת: "חסר הגיון"

פורסם בתאריך: 12.5.18 21:30

     

היוזמה החדשה שמקדם שר האוצר משה כחלון הממונה גם על מינהל התכנון – להעתיק את מפעל אלתא למקום אחר כדי לפנות אלפי דונמים לטובת בנייה של כ-20 אלף יחידות דיור חדשות – נפלה על ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי בהפתעה.

כבר בעבר נבחנה אפשרות כזאת שירדה מעל הפרק. הרעיון של האוצר נעוץ ברצון להוסיף כמה שיותר דירות להיצע המגורים הקיים בארץ וכך, אולי, גם להוזיל את מחירי הדירות ולהקל על מצוקת הדיור.

כחלון ולסרי באשדוד. צילום: אריק ז'ורנו

הפעם כנראה שלא היו מתואמים. כחלון ולסרי באשדוד. צילום: אריק ז'ורנו

בעבר כבר הועלו הצעות להפשיר את השטח החקלאי שממזרח לאשדוד ומכונה גם "המשולש החקלאי" לטובת בנייה למגורים. אבל המכשול היה קיומו של מפעל אלתא של התעשייה האווירית. אלתא היא מפתחת ויצרנית מכ"מים, כמו לדוגמא מכ"ם מערכת כיפת ברזל, ומערכות אלקטרוניות מתוחכמות, לתעשייה הצבאית והאזרחית. מרבית הכנסותיה מגיעות מיצוא.

במסגרת העבודה השוטפת המפעל מקיים ניסויים והוא צריך שטח ריק סביבו, דבר שקיים כיום ממזרח לו. שכן, משאר הכיוונים הוא מוקף ברובע ז' וברובע ג'.

"לפי מיטב ידיעתי", אמר ראש העירייה לסרי לרדיו 101.5, "היוזמה הזו נבדקה מקצועית על ידי משרד האוצר בעבר, והתבררה גם כלא כדאית מבחינה כלכלית ולכן גם נגנזה, יש לי את הדוח ביידי. לא ידוע לי, אבל, ולא עודכנתי על בדיקה חדשה בנושא הזה. אני אומר בכל מקרה: אתנגד למהלך הזה בכל תוקף. הבהרתי את זה בעבר ואני מבהיר שוב – מפעל אלתא הוא מפעל דגל, עוגן כלכלי וסמל חשוב של אשדוד, והעיר תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע מהלך של העברת המפעל מתחומה".

אלתא. צילום: דור גפני

אלתא. צילום: דור גפני

גם מנכ"ל אלתא לשעבר, פרופ' נינו לוי, מתנגד ליוזמה החדשה. לדבריו הוא נטול הגיון: "הרעיון נראה לי מאוד לא בריא. זה לקח הרבה שנים עד שאלתא התבססה עם כל המעבדות ועם כל התשתית. להעתיק מפעל שעוסק במכ"ם למקום אחר, יוצר בעיה לא קטנה. צריכים לאפשר ביצועי שידור וקליטה, דבר שמתאפשר במיקום הנוכחי של אלתא. להעביר את המפעל לאזור מגורים הוא דבר שיהיה בלתי אפשרי, להרחיק את המפעל מאשדוד זו תהיה פגיעה בעיר. אלתא הוא אחד המפעלים שתורמים הכי הרבה לביטחון וכלכלת המדינה, ואני לא רואה שום היגיון, לא כלכלי ולא ביטחוני, להזיז אותו מהמקום".

פרופ' נינו לוי. צילום ווטסאפ

פרופ' נינו לוי. צילום ווטסאפ

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הליך קידום פינוי מפעל אלתא באשדוד יבוצע בתיאום מול עיריית אשדוד. צוותים של החברה עצמה, רשות החברות הממשלתיות ורשות מקרקעי ישראל יחלו לעסוק בכך".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר