מחאת רובע ט"ו
מחאת רובע ט"ו

בשורה גדולה לרובע ט"ו באשדוד: במתחם הצעירים ייבנו רק 250 יחידות דיור

כזכור, בתחילה הייתה כוונה לבנות במקום למעלה מ-700 יחידת דיור, מה שהיה פוגע באיכות חייהם של התושבים ברובע ט"ו. כעת רשות מקרקעי ישראל חזרה בה וייבנו רק 250 יחידות

פורסם בתאריך: 15.8.22 16:08

     

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה לוועדה המחוזית כי היא חוזרת בה מכוונתה לקדם בניה של 700 יחידות דיור ברובע ט"ו, באופן שפוגע במרקם שלו, וכי תגיש תוכנית חדשה להקמת 250 יחידות דיור בלבד.

מדובר בבשורה גדולה לתושבי רובע ט"ו שמחו על כך רבות וטענו כי בניה של מאות יחידות דיור יפגעו בצביון השכונה. "המשך הבניה בעיר היא הכרחית וחיונית, אבל חייבת להיעשות באופן מידתי שמשתלב במרקם החיים ושומר על הצביון של הרובעים השונים", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "רק כך נצליח להגדיל את מלאי הדירות בעיר ולשמור על מרקם החיים ואופייה של אשדוד למען הדורות הבאים. אני מבקש להודות אישית לסגן ראש העיר אינג׳ שמעון כצנלסון על ניהול המו"מ והנחישות שהפגין מול רשות מקרקעי ישראל בהשגת המטרה החשובה הזו".

הדמיית מתחם לב רובע ט"ו

הדמיית מתחם לב רובע ט"ו

גם כצנלסון בירך על ההחלטה וכתב: "לאחר משא ומתן ממושך מול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אותו הובלתי יחד עם ראש העיר וחברתי לסיעה וממובילות מאבק התושבים ברובע, אורית אלמוזלינו רייז, שמחתי לקבל את פניית הרשות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בה הם חוזרים מרצונם להגדיל את התכנית בניגוד להסכמות בינינו, ולחזור למימדים המקוריים של התוכנית – 250 יחידות דיור, בהתאם לרצון תושבי הרובע. אנחנו נמשיך לקדם יחד עם רמ"י את הסכמי הגג בהם כלולים אלפי יחידות דיור, כמו גם הקמה של קריית ממשלה חדשה כיאה לאחת הערים הגדולות במדינה ואזורי תעסוקה חדשים".

כזכור, בתחילה עיריית אשדוד הובילה את התכנית להקמת מאות יחידות דיור חדשות ברובע ט"ו בשורה של מגדלי דירות וזאת כחלק מהסכם הגג. כתוצאה מכך קמה התנגדות של תושבים בשכונות הסמוכות שטענו שהדבר יפגע באיכות חייהם וישנה לרעה את ציביון האזור שמתאפיין בוילות, קוטג'ים ובנייני מגורים, שיחסית אינם מאוד גבוהים. בעקבות הלחץ מלמטה בעירייה החליטו להתפשר עם התושבים ולמעשה, התנגדו בוועדה לתכנית שהם עצמם יזמו.

במהלך המאבק בתכנית מאות תושבים התאגדו יחד והגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שקבע שהנושא ידון מחדש במועצת העיר.

ד"ר לסרי באסותא. צילום: אורי קריספין

ד"ר לסרי. צילום: אורי קריספין

לסרי אפילו תקף אז בחריפות את מתנגדי התכנית: "מי עתר לבית המשפט? עתרו התושבים שבאנו להפריע להם בחיים הטובים שלהם, בוילות שלהם, להסתיר להם את הנוף חס וחלילה. ואת מי אנחנו רוצים להביא לשם? חבר'ה צעירים, טובים, עם מתנ"ס, עם בית ספר, עם פארק. ועוד עתרו גם חברי אופוזיציה שכנראה הם לא צריכים את זה, הם ויכולים לקנות דירות לילדים שלהם. אז מה כן הם רוצים? שיחיאל לסרי לא יצליח ושהנהלת העיר לא תצבור נקודות. בכל שנות פעילותי הציבורית לא הייתה לי אכזבה כזאת. היינו בטוחים שאנחנו באים לישיבת המועצה וזה יעבור פה אחד".

אולם כמה חודשים לפני הבחירות נועדו כמה מראשי המאבק ובהם תושב רובע ט"ו וחבר המועצה דאז, אלון חסן, עם לסרי והגיעו להסכמה בנוגע לצמצום מספר יחידות הדיור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר