שטח התכנית, תצלום אוויר מפות גוגל google
שטח התכנית, תצלום אוויר מפות גוגל google

איפה לא גדל הדשא/ דעה

סביב בית ספר רֵעִים, רוצים להרוס שבילי הליכה וחלקות פארק גדולות. ילדים מהסביבה כבר לא יוכלו ללכת ברגל לבית הספר ולפארק הנעלם

פורסם בתאריך: 11.12.20 11:38

     

אגדה אורבנית מספרת שכאשר רצו לסלול שבילים בשטחי הקמפוס של אוניברסיטת ניו יורק, הזמינו אדריכל מפורסם וביקשו ממנו לתכנן תכנית לשבילים. האדריכל המפורסם הסכים אבל אמר שזה ייקח לו שנה. שנה? הזדעזעו המזמינים, שנה בשביל לשרטט כמה שבילים?

האדריכל הסביר להם בסבלנות שרק אחרי שנה הוא יוכל לראות את סימני ההליכה של הסטודנטים, הוא יראה איפה לא גדל הדשא ושם בדיוק, הוא ישרטט את השבילים. הם שילמו לו ומאז נהנים הסטודנטים מרשת שבילים מדויקת לצרכיהם.

אשדוד מתהדרת בתוכנית התחבורה המתקדמת והירוקה שלה, כזאת שתאפשר נסיעה בתחבורה ציבורית ותתמוך בהליכה ברגל, כך שנוכל להפחית את התלות ברכב הפרטי והמזהם שלנו. אז איך זה שעיריית אשדוד מאשרת לבנות בניין בדיוק במקום שבו מצטלבת רשת הולכי הרגל הנעימה והשימושית ברובע ד’? בדיוק במקום שבו ילדים הולכים לבית הספר ולפארק יום יום.

מתברר שבסמוך לבית ספר רעים, על הפארק, מתוכנן במחשכים פרויקט רחב היקף הכולל בניית מבנה מגורים, הריסת גני ילדים, הקמת חניון ובנית גני ילדים חדשים על שטח הפארק.

מבנה המגורים שמתוכנן אמור לקום בדיוק על הצטלבות דרך להולכי רגל בין רחוב בן אליעזר לרחוב החובלים – חיבור המוביל לרחוב משה שפירא ולבית ספר רעים והפארק שלידו.
לאורך השנים התגבש שביל ההליכה והפך לשביל סלול ומרכזי באזור, אך העירייה מאשרת לבנות עליו בניין שיחסום את הכל. לא רק שהעירייה לא מחפשת את אותם שבילי הליכה כדי למסד אותם, היא מוכנה להרוס את שבילי ההליכה הקיימים. בדרך זו היא מנתקת את האפשרויות של ילדי הבניינים הסמוכים להגיע ברגל, בקלות לבית ספרם או לפארק הקרוב.

התכנית גם מתכוונת להרוס גני ילדים קיימים ולבנות אותם על שטח הפארק הצמוד לבית ספר רעים. לנגוס בחתיכה גדולה ומפוארת של הפארק.

לפני כמה ימים העיריה הפיצה לכל עבר את אפליקציית שיתוף הציבור היוקרתית שלה, שבה נתבקשנו לעצב את חזון העיר. אלפי שקלים של פיתוח טכנולוגי כדי להבין איך נרצה לראות את העיר שלנו. אבל כשמדובר על תכנון של חניות, גני ילדים, פארק ובניינים חדשים בתוך מרקם עירוני וקהילתי קיים, ממשיכים לעשות זאת במחשכים.

יש כאן הזדמנות להביא לידי ביטוי את רעיונות העיריה לעיר ירוקה, לעודד קישוריות והלכתיות של ילדים לבית ספרם ולגינות השכונתיות. יש כאן הזדמנות להביא לידי ביטוי את חזון העיר ולקיים הליכי תכנון משתפי קהילה. הקהילה כבר קיימת, מגובשת ומוכנה לשתף פעולה. זה בידיים של העיריה להוביל מדיניות של הקשבה אמיתית לתושבים. זה בידיים של העירייה לבחון תכניות במבט ירוק וסביבתי. היא צריכה רק להסתכל על התושבים ולראות איפה צומח דשא.

***

הכותבת היא תושבת השכונה, דוקטורנטית ללימודי הסביבה, מומחית לעירוניות וקיימות

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר