הפגנת הדיירים נגד הבנייה ברחוב החובלים והריסת השטחים הפתוחים ליד בתיהם. צילום מטה מאבק התושבים
הפגנת הדיירים נגד הבנייה ברחוב החובלים והריסת השטחים הפתוחים ליד בתיהם. צילום מטה מאבק התושבים

תגידו שלום לחורשה ולפארק: המאבק נגד הפרויקט בחובלים

תושבים שמתגוררים ברחוב החובלים באשדוד וגם שכניהם מהרחובות הסמוכים הופתעו לגלות ששטחים פתוחים ליד בתיהם מתוכננים להפוך לבנייני מגורים, גנים ומגרשי חניה. עם הרוח הגבית שקיבלו בעקבות הצלחת המאבק האזרחי נגד הבניה בפארק שמשון, הם לא מוכנים לוותר בקלות

פורסם בתאריך: 11.12.20 11:33

     

לאחר שדיירים ניהלו מאבק נגדה, הודיע ראש עיריית אשדוד ד”ר יחיאל לסרי על ביטול תכנית הבניה בפארק שמשון. והנה, פרויקט נוסף שצפוי לצאת לפועל, הפעם על שטח קטן ברחוב החובלים ברובע ד’, מעורר שוב ביקורת מכיוון תושבי השכונה, וביום שישי יצאו להפגין בקריאה לביטולו.

על פי פרטי התכנית במסגרת הפרויקט השייך ליזם צחי אבו על מגרש ריק, שצמוד לבית הספר “רֵעִים” ושבו יש כיום חורשת עצים פתוחה לציבור, יוקם בניין עם 9 קומות ו-46 דירות מגורים ובנוסף מבנה נפרד של כיתות גני ילדים בשטח הפארק הסמוך. בקרבת מקום, על שטח ירוק המוגדר כעת ציבורי, יוקם חניון הכולל כביש גישה, חניה עליונה פתוחה וחניה תת קרקעית.

דיירים ברחוב החובלים, לצד שכניהם מהרחובות הסמוכים, רוגוזין ובן אליעזר, קיבלו את החדשות בדאגה, והם מובילים כעת מאבק עיקש לעצירת יישום התכנית. במרכז טענותיהם עומדת ההנחה שמימוש התכנית יחריף את הצפיפות ברחוב באופן בלתי נסבל וזו תוביל לפגיעה באיכות החיים שלהם.

לדבריהם, לא היה להם כל מושג שהשטח הקרוב לבתיהם מיועד לבניה. ביום שישי התכנסו עשרות מהם בשטח המריבה חמושים בשלטים שעליהם נכתב בין היתר “עוצרים את הרס הרחוב – תעזבו לנו את הפארק”, “לא מוכרים שטח ציבורי” ו”הקמת הבניין אינה רק פגיעה באיכות החיים אלא סכנת חיים”.

התכנית, שקיבלה את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית אשדוד ב-20 לאוקטובר, הועברה למליאת הוועדה אך הדיון נדחה וצפוי לעלות בישיבתה הקרובה בטרם תוגש לוועדה המחוזית. התושבים אוספים חתימות נגד התכנית כדי למסור אותן לוועדה, אך הם מקווים שאולי ניתן יהיה לבטלה עוד קודם לכן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




“הרבה מדיירי הסביבה לא מודעים לכך כי זה היה בשתיקה מוחלטת”, אומרת דניאלה אוחיון דיירת מרחוב רוגוזין. “אנו מוצפים כאן בתמ”א 38 מכל הכיוונים וזה יוצר פה בעיות חמורות ביותר”, היא מוסיפה, “יש לנו כאן צפיפות איומה, ויש לנו בעיה תנועתית חמורה ביותר. בנוסף, רוצים לחסום את כל השטח לטובת הבנייה מה שמסכן את חיי ילדינו – השטח הזה הוא המעבר עבורנו לפארק, לבית הכנסת, לגני הילדים, לבתי הספר ולמרכז המסחרי. רוצים לסגור את כל הדרכים הבטוחות לילדים שלנו”.

כאן מתוכנן לקום הבניין צילום דור גפני

על פרשת דרכים: כאן מתוכנן לקום בניין המריבה. צילום: דור גפני

אוחיון מוסיפה כי יישום הבניה בצורה הנוכחית למעשה יפגע במשפחות רבות ותיקות וצעירות שהתרגלו לעשות שימוש בשטח הנטוע כדי להתאוורר מעט בתוך הסביבה העירונית. “עבורנו זה שטח שכל השנים נאמר שהוא שטח ציבורי, זאת אמורה להיות חורשה כמו שהגדירו אותה – חורשת החובלים. אף פעם לא חשבנו שיבנה כאן בניין בן תשע קומות במרחק של נגיעה מהבניינים שלנו. זהו שטח קטן עליו רוצים לשים בניין וחניות, לחסום את כל המתחם כך שאין לנו אפילו אפשרות לעבור בדרך רגלית. אם זה יקרה גם השטח הירוק הקטן שיש לנו יעלם”.

 

תושב נוסף שנאבק נגד המיזם, ניסים בלילתי, מוסיף, ש”הדבר העיקרי שמפריע פה הוא נפח התנועה ברחוב. כמות התנועה בשעות הבוקר והערב מגיעה למצב נוראי, כמעט כל יום יש פה ניידת משטרה ומריבות על חניה. רכבי שירות כמו משאית אשפה או מכבי אש כמעט ולא יכולים להיכנס. אנשים חונים לאורך הרחוב מימין ומשמאל, אני אומר אם חס וחלילה תהיה שריפה – אני לא יודע מה יהיה. בנוסף לזה רוצים לעשות בניין שאין גישה אליו, הם ישנו פה את כל המרקם של הרובע, גם מהצד של רחוב החובלים וגם של רחוב בן אליעזר. למה לשגע את כל התושבים בשביל 46 יחידות דירות כשבקלות אפשר לעשות את זה במקום אחר? ראש העיר שאמר ש’התושב במרכז’ רומס ברגל קשה את אותה האמרה, זה הקבלנים במרכז. הוא מנותק לגמרי מהאזרח ולא מוכן לשמוע, אם זה תלוי בנו, את הקולות שלנו הוא לא יקבל וזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו”.

חברת האופוזיציה הלן גלבר, הגיעה להפגין עם התושבים: “העיריה שוב בוחרת לקחת שטחי ציבור ושטחים לבניה ציבורית לטובת מגורים תוך שימוש בפארקים במקום צפוף מאוד. הרחובות כיום עמוסים וסובלים מבעיות תנועה ומקטסטרופה תחבורתית. המצב נוצר בגלל טעות של העירייה שלא קידמה תכנית מתאימה לרובע ולא פעלה לבצע הפקעה של השטחים לטובת הציבור”.

תגובת היזם צחי אבו: “מדובר במגרש קיים שייעודו למגורים. הוא לא פארק, והוא לא שביל והוא לא דרך. מדובר במגרש ריק בלתי מבונה וזה שהוא ריק זה לא הופך אותו לפארק. הגיע הזמן לנצל את הזכויות במגרש ואף להגדילן ולהתאימן לרוח הזמן, התקופה והסביבה”.

עו"ד צחי אבו. צילום: לימור אדרי odrey

עו"ד צחי אבו. צילום: לימור אדרי odrey

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “מדובר במגרש שייעודו המקורי והקבוע הוא בנייה – בנייה למגורים או בנייה ציבורית. התכנית כיום מוגשת בשת”פ בין העירייה לבין חברת קי.בי.עי (חברה פרטית) וזאת בהתאם להסכם פשרה המסדיר את יעוד הקרקע ואת זכויות הבנייה במגרש , כאשר התכנית מייצרת שטח קרקע לבניית אשכול גנים במימון חלקי של היזם ויצירת שטח לחניון ציבורי. הצעת הפשרה הזו מתקנת הצעה קודמת ומציעה חילופי שטחים לטובת הציבור ומשלבת בנייה ציבורית ומגורים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר