הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

באשדוד נלחמים על "מחיר למשתכן" – התכנית שהמדינה החליטה לבטל

לאחר שהקמת רובע פארק לכיש בוטלה פעמיים עיריית אשדוד לא מוותרת וערערה לעליון. השבוע פורסם מכרז לקבלנים עבור מתחם ויצמן. שלוש שנים מאז שנחתם הסכם הגג באשדוד עדיין לא שווקה אפילו יחידת דיור אחת לזכאים וזוגות צעירים. דיור בר השגה שאינו בהישג יד

פורסם בתאריך: 24.7.20 09:26

     

בקיץ 2017 נחתם בטקס חגיגי שנערך באשדוד הסכם הגג לבניית כ-30 אלף יחידות דיור בשורה של מתחמים חדשים, ביניהם רובע (קריית) פארק לכיש, רובע י"ד – סביב הדיונה ולב הרובע בט”ו.

אך עד עתה לא שווקה אפילו יחידת דיור אחת לזוגות צעירים וזכאים. יתרה מכך, בעיריית אשדוד הבטיחו מחירים סבירים של דירות על פי מתווה “מחיר למשתכן”, אותה תכנית דגל של משרדי האוצר והבינוי שלאחרונה נודע על סוף דרכה. למרות זאת באשדוד מנסים לשדר עסקים כרגיל וממשיכים קדימה. איך זה יבוצע בדיוק?


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




השבוע פרסמה מנהלת הסכם הגג בעיר על מכרז נוסף לקבלנים בנוגע למתחם ויצמן – פרויקט “בית בשדרה” המיועד ל-692 יחידות דיור בשבעה מגדלים וכן שימושי מסחר ותעסוקה, מוסדות חינוך ומתנ”ס.

קרדיט הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים

"בית בשדרה" – מתחם ויצמן באשדוד. הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים

מתחם זה יחליף את מגרשי האימונים ליד מכבי האש והמכללה. המגרשים יועתקו לרובע פארק לכיש. זה האחרון נותר על הנייר, כי פעמיים כבר ביטל בית המשפט המחוזי את התכנית של הרובע המתוכנן לכיל כ-3,000 יחידות דיור (שיש המכנים שכונת “נוף למנוף” בעקבות הקרבה לנמל אשדוד). בעירייה לא ויתרו וערערו לעליון. התיק עדיין תלוי ועומד.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה, כי הסכם הגג בעיר “נועד לתת מענה הולם לצעירי ותושבי אשדוד באמצעות בניה של כ-30 אלף יחידות דיור. לצד הבניה, ישודרגו התשתיות ויוקמו מבני ציבור. מדובר בתכנית מאתגרת ומורכבת ומינהלת הסכם הגג פועלת כל העת לקידום הפרויקטים בהתאם לחזון ראש העיר, מול הגורמים הרלוונטיים”.

בנוגע לקריית פארק לכיש נמסר, ש”עיריית אשדוד לא ויתרה על הקמת רובע פארק לכיש ולאחרונה הגישו העירייה והמדינה ערעור על החלטת בית המשפט. דיון בערעור נקבע לדצמבר השנה בתקווה כי בית המשפט העליון יקבל את עמדתנו וניתן יהיה לקדם את ביצוע הפרויקט לטובת כלל תושבי העיר”.

לסרי והשר כחלון מטמינים את מגילת היסוד לרובע פארק לכיש. צילום: דור גפני

ינואר 2019: לסרי והשר כחלון מטמינים את מגילת היסוד לרובע פארק לכיש. צילום: דור גפני

לעניין “מחיר למשתכן” נמסר בתגובה: “על אף הפרסום כי בכוונת משרד השיכון לבטל את תכנית ‘מחיר למשתכן’, השבוע יצא מכרז לשיווק קרקעות המתחם הראשון של פרויקט ‘בית בשדרה’ (מתחם ויצמן) עבור זכאי מחיר למשתכן. אנו מקווים כי גם בעתיד המדינה תעמוד במתחייב על פי הסכם הגג ותדאג לשווק את הדירות באותו אופן. מינהלת הסכם הגג ועיריית אשדוד עוקבות מקרוב אחר הנושא”.

לגבי לוחות הזמנים מוסרים מעיריית אשדוד: “נכון להיום, התכנית הראשונית לבניית הרבעים החדשים בדרום העיר נדונה זה מכבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה. בימים אלו אנו שוקדים על הכנת התכנית המפורטת ועל פי לוחות הזמנים, הועדה המקומית אמורה לדון בה בעוד כשלושה חודשים. במסגרת הסכם הגג אמורים להיבנות כ-16 מתחמים לצעירים באשדוד, חלקם ברבעים חדשים, חלקם ברבעים מתחדשים. על פי הנראה, המתחם הראשון שיוקם יהיה מתחם ‘בית בשדרה’ (מתחם ויצמן), כאשר הגרלות עבור הזכאים יתקיימו בתחילת 2021. תחילת העבודות מתוכננות לראשית שנת 2022”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר