הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

מהלומה לעירייה: ביהמ"ש ביטל, שוב, את תכנית רובע פארק לכיש

העתירה שהגישה התאחדות התעשיינים נגד בניית השכונה החדשה התקבלה. בית המשפט: ההחלטה לאשר את התכנית "איננה סבירה". ועדי עובדים בנמל הצטרפו בעבר לעתירה בנימוק שאם המתחם החדש יקום הוא יטיל מגבלות קשות על פעילות הנמל בשל הקרבה הגיאוגרפית

פורסם בתאריך: 10.11.19 18:22

     

שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע גד גדעון קבע כי עתירתה של התאחדות התעשיינים נגד הקמת קריית פארק לכיש באשדוד, המכונה גם "שכונת נוף למנוף", על שום הקרבה לנמל אשדוד – מתקבלת.

בפסק הדין שלו מהיום קבע השופט כי מרחקי ההפרדה בין שכונת המגורים המתוכננת לבין מוקדי חומרים מסוכנים ושימושים תעשייתיים אינם סבירים. בכך ביטל פסק הדין את החלטת הוותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור) מיום 10 באפריל השנה – בטלה ומבוטלת. בית המשפט הטיל על המדינה ועל עיריית אשדוד לשלם את הוצאות העותרת בסכום של 30 אלף שקל.

השופט ציין, כי "משהחלטת הותמ"ל עומדת בנגוד ברור לפסק הדין הקודם, שהינו פסק דין חלוט. פסק הדין קובע, כי בחינת התכנית על פי הקריטריונים המקלים של מרחקי ההפרדה, המתייחסים למצב הקיים, איננה סבירה".

כזכור, לפני 10 חודשים כבר ביטל בית המשפט את אישור התכנית וכעת עשה זאת שוב.

לטענת המבקרים השכונה החדשה שצפויה לכלול כ-3,000 יחידות דיור וכן קריית ספורט, מסחר ומשרדים, תהיה קרובה מידי לנמל ולשטחי איחסון שבהם מרוכזים ומשונעים גם חומרים מסוכנים וגם כאלה שיוצרים זיהום אוויר. בנוסף נטען שהפעילות גורמת רעש רב שאינו מתאים לסביבת מגורים.

לסרי והשר כחלון מטמינים את מגילת היסוד לרובע פארק לכיש. צילום: דור גפני

לסרי והשר כחלון מטמינים את מגילת היסוד לרובע פארק לכיש. צילום: דור גפני

עיריית אשדוד והעומד בראשה תלו את יהבם במתחם החדש כמתחם הראשון שאמור היה להיבנות במסגרת הסכם הגג. לפני קרוב לשנה הגיע לשטח שר האוצר משה כחלון ובטקס חגיגי הניח אבן פינה לשכונה המתוכננת יחד עם ד"ר יחיאל לסרי. זאת אף על פי שכבר באותה עת האישור לתכנית בוטל בהחלטת בית המשפט.

תגובת התאחדות התעשיינים

"ניצחון להתאחדות התעשיינים בעתירה נגד עיריית אשדוד והותמ״ל: בית המשפט קיבל את עמדת ההתאחדות וביטל את ההחלטה להקים שכונת מגורים בצמוד לנמל אשדוד.

יו״ר ועדת הסברה בהתאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: 'במקום שאלפי ישראלים יופתעו שהדירה שרכשו נמצאת בצמוד לנמל בו מתקיימת פעילות תעשייתית, עדיף לחשוב לפני שמתכננים מתחמי דיור. אמנם המדינה והעירייה לא חשבו על אותם תושבים עתידיים ועל ההשפעה של שכונת מגורים בצמוד לנמל גדול, אבל לפחות בית המשפט תפקד כמבוגר אחראי ומנע את המחדל הצפוי הזה. התאחדות התעשיינים תמשיך להלחם בנחישות כדי לאפשר פיתוח תשתיות שיסייעו לתעשייה ויאפשרו לה לצמוח ולהיות תחרותית כמו שהוכיחה במקרה זה'".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר