מוביל המחאה למען המצודה, אורן אוחנה. צילום: פבל

"רצינו שימור אבל לא כזה": ההפגנה במצודה של אשדוד. צפו

עשרות הפגינו נגד תוספות הבנייה במצודת אשדוד ים ונגד שינוי צביונו של האתר הארכיאולוגי

פורסם בתאריך: 22.5.20 16:30

     

היום, שישי, החל מהשעה 15:00, התכנסו עשרות מפגינים, צעירים מבוגרים ומשפחות, למחות על עבודות הבניה במצודת אשדוד ים. המחאה המקומית התגבשה במהלך החודש האחרון, לקראת סיום העבודות באתר המצודה המיתולוגי. ההפגנה אושרה על ידי המשטרה וצפויה להימשך עד השעה 17:00.

חברי תנועת המחאה מתקוממים מהבחירה של העירייה לשלב בתוכניות שימור האתר גם עבודות שלטענתן לא קשורות, כמו שימוש בקורות מתכת כבדות לצד בניה של מרפסת תצפית. החשש המרכזי שלהם, לדבריהם, הוא ניסיון של העירייה למסחר את המקום ולסגור אותו לציבור הרחב בחלק מהזמן.

באמצעות המחאה שואפים המפגינים להשיג התייחסות מעירייה לטענותיהם ואף הבטחה לשמירת המצודה כאתר הפתוח לכלל הציבור, ללא כל פן של מסחור כולל קיומם של אירועים פרטיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


"באנו להפגין על כל מה שעבר פה במצודה", אמרה דניאל צ'שלה, ילידת אשדוד וממארגני ההפגנה, "התווספו ברזלים שבכלל לא ידענו שהולכים להיות כאן. זה עושה לתושבים תחושה לא טובה.

"אנחנו אוהבים את המצודה. רצינו שימור אבל לא באופן כזה. בלי ברזלים תשתיות ביוב. תוכניות הדמיה שהראו לגמרי משהו אחר ממה שקורה בפועל. סוף סוף תושבים התעוררו ואני מקווה שזה יימשך. אני מאוד מקווה שהעירייה תתייחס אנחנו נרצה לקבל מהם תשובה מסודרת".

עמית מור. צילום: פבל

צילום: פבל

צילום: פבל

אורן אוחנה, שאול כהן וחבר המועצה ויו"ר חפ"א, עו"ד חנוך דרך ארליך. קבעו להידבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

משפחת צ'שלה, דניאל, נחמיה ושירה. צילום: פבל

בין יוזמי המחאה הוא אורן אוחנה, מהבעלים של קפה פאזל המוכר: "אני תושב הסביבה וגר ממש פה מעבר לכביש", מספר אורן על הרגע שגילה לראשונה את משמעות העבודות באתר.

"שנים שאני מטייל פה בכל הטבע הזה עם הילדים והמשפחה. זה אזור מדהים ונדיר, הקרוב לשמורת טבע עם אתר ארכיאולוגי על שפת הים, בחינם ונגיש, ואפילו לא עמוס מידי. ופשוט גוזלים לנו את זה בפנים תחת מחטף בזמן הקורונה שאסור לצאת 100 מטר מהבית".

צילום: פבל

צילום: פבל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר