המצודה מוארת בחשיכה. מתוך הסרטון שצילם וערך מייק אדרי

ביום ובלילה: צפו בתיעוד המרהיב של המצודה באשדוד לקראת הפתיחה

בעיריית אשדוד מעוניינים להכשיר את האתר המחודש לקיום מופעי מוזיקה, אך מבטיחים שהוא יהיה פתוח לקהל מהבוקר עד הלילה ללא תשלום

פורסם בתאריך: 21.5.20 09:10

     

העבודות במצודת אשדוד ים מתקרבות לסיומן. בחברה לתיירות שאחראית על הפרויקט מציינים שהן תושלמנה עד סוף החודש ושהאתר ייפתח לציבור הרחב ב-1 ביוני בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים ללא תשלום בין השעות 9 בבוקר לעשר בלילה שבעה ימים בשבוע.

צפו בסרטון הוידאו של המצודה ביום ובלילה ממעורף הרחפן שאותו צילם וערך מייק אדרי:

המצודה הוקמה בסוף המאה השביעית-תחילת השמינית בידי עבד אל-מלכ, מי שגם בנה את כיפת הסלע בירושלים. קירותיה עשויים מאבני כורכר, אך הבנאים השתמשו גם בחומרים שמצאו בעיר הביזנטית הקודמת ששכנה בקרבת מקום ונקראה אזוטוס פארליוס.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בחברה לתיירות אומרים שהאתר הארכיאולוגי יארח מסגרות חינוכיות וקבוצות תיירים לטובת פעילות הסברתית וחווייתית וגם ישמש נקודת מוצא לסיור בפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד מלון לאונרדו.

בעיריית אשדוד מעוניינים להכשיר את האתר למופעי מוזיקה בעיקר בשעות הערב אולם מבטיחים שהמקום יישאר פתוח לציבור וכי לא ייגבה תשלום עבור הכניסה לאתר, "למעט הדרכות מתואמות לקבוצות או עבור קיום הופעות תרבות".

העבודות במצודה כללו את חיזוק הקירות התומכים, הוצאת חולות וסינונם, יציקת רצפה וסלילת שבילים המנגישים את המצודה למבקרים ולבעלי מוגבלויות- בצורה שטרם נעשתה קודם. בנוסף, הותקנו אלמנטים שונים של בטיחותהמאפשרים ביקורראוי ובטוח במקום וכן בוצעו עבודות הצללה ותאורה לטובת שיפור חוויית הביקור לאורך כל שעות פעילות האתר והתקנת מצלמות בניסיון למנוע ונדליזם – דבר שהיה תופעה רווחת באתר.

הפרויקט הוא ביוזמת החברה לתיירות, בשיתוף ומימון עיריית אשדוד, משרד התיירות ורשות העתיקות– שתכננו את הפרויקט ופיקחו על ביצועו למן יומו הראשון.
על פי הנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי– החל מה-1 ליולי לא יתקיימו אירועים פרטיים באתר המצודה.

החברה לתיירות גאה בקידום המצודה ורואה בה פנינת טבע והיסטוריה שזכתה לטיפול ושימור הולם לאחר שנים רבות בהן הייתה מוקד לעזובה והרס במשך שנים על גבי שנים.

כעת, אתר המצודה נגיש ומזמין לביקור בטוח ועשיר בחוויות עבור כלל הציבור. אנו בטוחים כי בזכות הפעולות שנעשו באתר במסגרת פרויקט זה – המצודה תזכה להישאר כאן גם עבור הדורות הבאים.

"המצודה נעולה": מתנגדי הפרויקט יוצאים להפגין

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "המצודה היא אתר ארכיאולוגי-היסטורי המזוהה עם העיר ובעל פוטנציאל תיירותי רב שבכוונתנו לממש– תוך הקפדה על שמירת המקום. לצד הפיתוח העירוני המתמיד של העיר, נמשיך לפתח את התשתיות באתרי הטבע השונים במסגרת יירוק העיר והשמירה על השטחים הפתוחים (דוגמת הפארק האקולוגי המשתרע מהמצודה ועד למלון לאונרדו), לרווחת המבקרים הרבים ותוך שמירה על הסביבה האקולוגית הייחודית לעירנו".

לדברי סגן ראש עיריית אשדוד, שמעון כצנלסון, "מדובר בעוד נדבך אחד מיני רבים של קידום נושא אתרי הטבע והיסטוריה ע"י עיריית אשדוד והחברה לתיירות. בסיום הפרויקט הנוכחי עתידים להתקיים באתר המצודה ובפארק פעילויות חינוכיות רבות בנושא איכות הסביבה שיארחו מסגרות לימודיות וקבוצות מבקרים מכל רחבי הארץ והאזור".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר