ההרוגה מהירי לעבר מכוניתה בנמל אשדוד: מרינה ראטוש. התמונה באדיבות המשפחה

שבוע לאחר שנורתה למוות בנמל: היום נערכה הלוויתה של מרינה

אחיה אלון: "עמוד התווך של המשפחה, כולם היו מאוהבים בה". עו"ד חיים מכלוף שמייצג את משפחתה: "11 קליעים פגעו במכוניתה, שלושה מתוכם פגעו בה והרגו אותה"

פורסם בתאריך: 27.11.19 18:04

     

בבית העלמין בבית שמש התקיימה אחר הצהריים הלוויתה של מרינה ראטוש, שנורתה למוות בחמישי בלילה בזמן שנכנסה לנמל אשדוד במכוניתה ואחד המאבטחים שסבר לטענתו שמדובר בניסיון פיגוע פתח לעברה באש.

ראטוש עבדה במחסני חשמל בראשון לציון. בערך ארבע שעות לפני שנורתה למוות, דיברה עם אביה, יצחק, בטלפון ואמרה לו שהיא תגיע בתוך כחצי שעה. אבל הזמן עבר וכשמרינה בוששה מלהגיע, החלה המשפחה לדאוג. היא לא ענתה בטלפון, הם יצאו לחפשה בבית שמש ובשעת לילה הגיעה בשורת האיוב.

אחיה, אלון, אמר היום ל"כאן דרום": "מרינה תמיד נתנה יותר ממה שלקחה אי פעם, נתנה מבלי לצפות לקבל משהו בתמורה. עמוד התווך של המשפחה ושל מקום העבודה, של החברים. קשה מאוד לעכל, אני לא חושב שאנחנו שם עדיין. כל כך הרבה שאלות בחלל האוויר. אנחנו מקווים שיהיו גם תשובות. אני קורא תגובות באתרים וברשתות וכואב לי. מרינה הייתה לא רק אישה נורמטיבית, אלא יותר מזה, אישה שאהבה את החיים, כולם היו מאוהבים בה, היא החזיקה את כולם. תומכת, אוהבת, נתנה להורים שלנו את החיים, אימא שלנו, לאה, עיוורת וזקוקה לעזרה ולכן מרינה נשארה לגור עם ההורים. אימא לא יודעת איך היא תוכל לחיות בלעדיה".

ההלוויה התעכבה בשל בקשת המשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות. בסופו של דבר ולאחר שהנושא הגיע לבית המשפט העליון, הוסכם אתמול שתבוצע נתיחה חלקית בפלג גופה העליון.

עו"ד חיים מכלוף שמייצג את משפחתה של המנוחה מסר השבוע לאחר ההלוויה: "אנחנו מאוד מקווים שהנתיחה החלקית תסייע לשפוך אור על נסיבות האירוע הנורא", הוסיף. "רבים שואלים מדוע המנוחה הגיעה לנמל ולמה נכנסה. גם אנחנו לא יודעים. יתכן שהיא רצתה לעשות קניות באשדוד, התבלבלה בדרך, לקחה איזשהי פניה לא נכונה ואז נכנסה ללחץ. אבל כל זה לא מצדיק את מה שקרה. 11 קליעים פגעו במכוניתה, שלושה מתוכם פגעו בה והרגו אותה, בנוסף היא חטפה רסיסים".

עו"ד חיים מכלוף

לדבריו, עברו דקות ארוכות מאז שנפסקו היריות ועד שהגישו לה טיפול רפואי. "לטענת האבטחה חששו שהרכב ממולכד, מתוך אותה הנחה שאולי מדובר באירוע פח"עי".

 

 

 

 

 

תגובות

עוה"ד מירי ויינר המייצגת את המאבטח החשוד, מסרה בתגובה: "בחמישי בלילה בשעה 22:20 לערך, התפרץ רכב בצבע כהה לתוך נמל אשדוד תוך שהוא פורץ את מחסומי האבטחה, במהירות מופרזת, ללא ששעה לתמרורי האזהרה המקובלים, ומיד העלה חשד שמדובר באירוע פח״עי. המאבטח פעל על פי הנהלים המקובלים לטיפול באירוע שכזה, עמד בפני סכנה מידית ומוחשית לחייו ולחיי המאבטחים במקום בטח נוכח רגישות המתקן ונאלץ לנטרל את הסכנה מן הרכב רק לאחר שנקט את כל אמצעי הירי על פי הנוהל המקובל שכן האירוע התגלגל כאירוע פח״עי לכל דבר ועניין בהתאם לנסיבות האירוע. גרסת המאבטח נבדקה ואומתה עם ממצאים וראיות בשטח. למרבה הצער, האירוע הסתיים כפי שהסתיים ואולם אין רבב בפעילות המאבטח אשר התנהל כמצופה והירי לעבר הרכב בוצע כאמצעי אחרון".

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד משתתפת בצער המשפחה. חברת הנמל ממתינה לתוצאות חקירת המשטרה ותלמד את מסקנותיה". מחברת י. שקד שהמאבטח היורה מועסק על ידה נמסר שהם מנועים מלהגיב בשלב זה.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר