ההרוגה מהירי לעבר מכוניתה בנמל אשדוד: מרינה ראטוש. התמונה באדיבות המשפחה

משפחתה של ההרוגה בנמל אשדוד: "ריססו אותה בכדורים"

ההרוגה מהירי אמש היא מרינה ראטוש מבית שמש, שעבדה במחסני חשמל באשדוד. כ-40 דקות לפני שנורתה למוות בידי האבטחה בנמל שוחחה בטלפון עם אביה ואמרה לו שהיא בדרך הביתה

פורסם בתאריך: 22.11.19 13:14

     

ההרוגה מהירי בנמל אשדוד אמש היא מרינה ראטוש מבית שמש, בת 41. היא עבדה במחסני חשמל באשדוד ויצאה מעבודתה אמש. כארבעים דקות לפני שנורתה למוות שוחחה בטלפון עם אביה ואמרה לו שהיא בדרך הביתה.

התקרית החריגה אירעה בסביבות 22:20. לפי החשד, מסיבה שאינה ברורה, האישה התקרבה לשער הצפוני של נמל אשדוד, שער 2, ולא עצרה אלא המשיכה בנסיעה. צוות אבטחה הורה לה לעצור, לפחות אחד מהמאבטחים ירה ירי אזהרה ומשלא נענתה להוראה לעצור, ירה לכיוון מכוניתה ופגע בה.  היא הועברה לבית החולים אסותא אשדוד במצב אנוש ובמהלך הלילה נפטרה מפצעיה.

היורה אמר לחוקריו שפעל לפי הכללים וכי המאבטחים סברו שמדובר בניסיון פיגוע. הוא נעצר ושוחרר. במשטרה בודקים האם הירי היה מוצדק. באשר לנסיבות התנהגותה של המנוחה, נבדקת בין השאר אפשרות שהיא הייתה תחת השפעה של אלכוהול.

כתב כאן 11, אסף פוזיילוב, שוחח עם משפחתה של המנוחה שאמרה: "כנראה נכנסה לנמל בטעות. היא בחורה נורמטיבית, נבחרה לעובדת מצטיינת. ריססו אותה בכדורים, כאילו שמדובר במחבל עם חגורת נפץ. יש דרכים אחרות לעצור רכב שנכנס לנמל, לא צריך לחזור הביתה בארון בגלל טעות. זהו שער שמרוחק מאוד מהשטחים הרגישים בנמל, היה מספיק זמן ודרכים לעצור אותה. למרות שראו שיושבת רק אישה אחת באוטו המאבטח ירה שוב ושוב. המשפחה תדרוש חקירה. אירוע כזה לא היה צריך לקרות, יש מספיק שיטות לעצור אותה".

מרינה ראטוש ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד משתתפת בצער המשפחה. חברת הנמל ממתינה לתוצאות חקירת המשטרה ותלמד את מסקנותיה".

 

עוה"ד מירי ויינר המייצגת את המאבטח החשוד, מסרה בתגובה: "אתמול בשעה 22:20 לערך, התפרץ רכב בצבע כהה לתוך נמל אשדוד תוך שהוא פורץ את מחסומי האבטחה, במהירות מופרזת, ללא ששעה לתמרורי ההאזהרה המקובלים, ומיד העלה חשד שמדובר באירוע פח״עי. המאבטח פעל על פי הנהלים המקובלים לטיפול באירוע שכזה, עמד בפני סכנה מידית ומוחשית לחייו ולחיי המאבטחים במקום בטח נוכח רגישות המתקן ונאלץ לנטרל את הסכנה מן הרכב רק לאחר שנקט את כל אמצעי הירי על פי הנוהל המקובל שכן האירוע התגלגל כאירוע פח״עי לכל דבר ועניין בהתאם לנסיבות האירוע. גרסת המאבטח נבדקה ואומתה עם ממצאים וראיות בשטח. למרבה הצער, האירוע הסתיים כפי שהסתיים ואולם אין רבב בפעילות המאבטח אשר התנהל כמצופה והירי לעבר הרכב בוצע כאמצעי אחרון".

מוקדם יותר ביקשנו לקבל את התייחסותה של חברת האבטחה שקד אך לא קיבלנו כזאת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר