דוד דבש, מנהל המוקד העירוני באשדוד. צילום דור גפני

דו"ח תלונות הציבור בעיר: הפניות והקבילות

במהלך 2018 התקבלו בעירייה 1,123 פניות מהציבור. חלק מהתלונות נמצאו מוצדקות וחלקן — לא

פורסם בתאריך: 4.4.19 12:42

     

ירידה קלה בקבילות הציבור בשנה החולפת. כך עולה מדו”ח נציב קבילות הציבור בעיריית אשדוד עו”ד דוד דבש שהונח השבוע על שולחן מועצת העיר.

ב-2018 טיפלו הממונה והיחידה לפניות הציבור ב-1,123 פניות לעומת 1,137 ב-2017. ב-2018 התקבלו 690 פניות באמצעות האינטרנט, 209 בכתב, 95 טלפוניות, 71 בעל פה, 42 בפייסבוק, 9 ללשכת ראש העיר ו—7 בפקס.

מספר הפניות הגדול ביותר, 347, היו על מינהל הכספים, 339 היו על אגף הגבייה ורק 61 נמצאו מוצדקות.

למינהל התפעול היו 294 פניות, 150 מתוכן היו על תפו”ח, ואלה כללו 21 פניות על פיקוח חניה, ומספר זהה על פיקוח עירוני. 18 פניות על המוקד העירוני ו-12 פניות על דרכים.

54 פניות היו על מינהל ההנדסה, מתוכן 26 על מחלקת פיקוח הבנייה, שרק 3 מהן נמצאו מוצדקות. 38 פניות היו על מינהל החינוך — 27 מתוכן לא מוצדקות, ו-8 פניות על מינהל הרווחה, כולן בלתי מוצדקות.

12 מתוך 28 פניות על מינהלות הרבעים נמצאו מוצדקות. 11 מתוך 18 פניות על המוקד העירוני נמצאו כבלתי מוצדקות. שני שלישים מ-21 הפניות על הפיקוח העירוני נמצאו בלתי מוצדקות.

4 מתוך 13 פניות על אגף התשתיות נמצאו מוצדקות, בהן פנייה של תושב שביקש להכשיר תחנות לטיפול באופניים לאורך מסלולי הרכיבה בעיר בדומה לתחנות דלק למכוניות. הפנייה, שקיבלה את המלצת הנציב, הועברה ליחידה

לתכנון האסטרטגי כדי שזו תבחן אותה במסגרת פרויקט התחבורה הירוקה.

תלונות מוצדקות נוספות: תושב מרחוב האלמוגים קבל על כך שבעקבות נפח התנועה הרב סימוני הכביש דהו, והדבר גרם להפרעות בתנועה ולתאונות, ובעקבות כך חודש קו ההפרדה הרציף ברחוב.

נכה קבלה כי השיפוע במעבר החציה בצומת שדרות הרצל-הגדוד העברי אינו תקין כי המנגנון החשמלי של כיסא הגלגלים שלה נתפס במדרכה. הטיפול בנושא הועבר למחלקת הנגישות.

הורים התלוננו כי נאלצו להמתין זמן רב להסעה שמחזירה את בתם מעוכבת ההתפתחות מבית הספר וכי הסייעת מתייחסת לבתם בצורה לא יפה. לאחר בירור שערכו מנהלי החינוך החרדי וההסעות חודדו הנהלים והובהר כי לעיתים חלים עיכובים בהסעות. המלצת הנציב: “סייעות לילדים עם צרכים מיוחדים חייבות לעבור הכשרה מיוחדת לטיפול בילדים ולימוד גישה מיוחדת ומותאמת לילדים ולהוריהם”.

בין הפניות שנמצאו בלתי מוצדקות: תושב הלין על כך שבחניית ביתו סומנה חניית נכים שאינה תקפה כי בעל הדירה אינו מתגורר שם יותר. בבדיקת מחלקת התשתיות נמצא כי הנכה עדיין מתגורר שם ואף לקח מהמחלקה כמה ימים קודם מסמכים רלבנטיים כדי להציגם לשכנים.

תושבת פנתה למבקר המדינה בטענה שצופרי האזעקה אינם נשמעים בביתה ברובע י’. בבדיקה שנערכה בערב יום הזיכרון לחללי צה”ל הצפירה נשמעה בצורה חזקה מאוד.

תושבים טענו שמזגן אחת החנויות מתחת לדירותיהם מטריד את מנוחתם בעיקר בלילות. במדידה של איגוד ערים לאיכות הסביבה לא נמצאה חריגה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר