גיבורה. הדס מלכא ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
גיבורה. הדס מלכא ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

צל"ש להדס מלכא

הוריה של לוחמת מג"ב, שנרצחה בפיגוע ליד שער שכם ביוני 2017 תוך מאבק עם המחבל שדקר אותה, התבשרו הערב שהשר לביטחון פנים והמפכ"ל החליטו להעניק לבתם ציון לשבח. האב דוד: "החלטה חשובה ברמה הציבורית והחברתית"

פורסם בתאריך: 26.8.18 22:50

     

פרסום ראשון: המשטרה תעניק להדס מלכא, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בירושלים ביוני 2017, ציון לשבח. כך התבשרו הערב הוריה, גאולה ודוד.

"ההחלטה על הענקת צל"ש לבתנו הדס חשובה ברמה הציבורית והחברתית יותר מאשר ברמה הפרטית-משפחתית", מסר דוד לפני שעה קלה.

"זהו ביטוי להוקרה ולהערכה ומסר לחברה בכלל ולבני הנוער בפרט בנוגע לחשיבותם של הערכים החברתיים הראויים", הוסיף האב. "הדס היא סמל לערכים של מניגות, נתינה, חברות אמת, דבקות במטרה, אחוות לוחמים, שוויון מגדרי, העצמה נשית ואהבת ירושלים והארץ. אסיים במילותיה של הדס: 'ומלב אל לב לי אליכם, הכל בר הגשמה, אל תוותרו אנשים – הכל תלוי בכם!".

דוד מלכא. צילום: אורי קריספין

הדס, בת 23 במותה, נפלה בפיגוע ליד שער שכם לאחר שמחבל דקר אותה. היא נאבקה עמו ומתה מפצעיה. לוחמי מג"ב שהיו עימה ירו בו והרגו אותו.

היא הותירה אחריה הורים, שני אחים – תמיר וגיא ושלוש אחיות – שקד, נטע וגפן.

הדס נולדה באשדוד ובגיל צעיר עברה המשפחה לישוב הקהילתי גבעת עזר בתחום המועצה האזורית באר טוביה. הדס למדה בתיכון באר טוביה והייתה נערה פעילה וספורטאית. כשהגיע זמן הגיוס לצה"ל, היא גויסה בתחילה לחיל הים אך כעבור כמה חודשים החליטה שזה לא בשבילה ונאבקה כדי לקבל שיבוץ חדש בתפקיד לחימה. בסופו של דבר קיבלה את מבוקשה ועברה לשרת במג"ב.

צילום: אורי קריספין

בחודש מאי האחרון נפתחה תערוכה לזכרה בשם "לוחמת". התערוכה הציגה בתחילה בבית העם של הישוב ומשם נדדה לתחנות נוספות, בהן מרכז כיוונים באשדוד.

את ההודעה קיבלו הערב ההורים ממפקד מג"ב דרום תנ"צ עימאד חסן, בזמן שהיו במפגש עם מנהלת המכינה הקדם צבאית החדשה על שם הדס שתחל לפעול בחודש הבא בקיבוץ גן שמואל. הוא מסר להם אותה בשם השר לביטחון פנים והמפכ"ל.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר