הדס מלכא ז"ל מתוך התערוכה לזכרה. צילום: דור גפני
הדס מלכא ז"ל מתוך התערוכה לזכרה. צילום: דור גפני

דוד מלכא באזכרה לבתו: "11 חודשים בלעדייך ועדיין לא נתפס" (וידאו)

מאות השתתפו הערב באזכרה ללוחמת מג"ב הדס מלכא בבית העלמין באשדוד ובתערוכה לזכרה שנפתחה בישוב שבו גדלה, עזר, בנוכחות המפכ"ל. "רק בעולם לא שפוי זהו גמולם של האנשים הטובים", אמר האב

פורסם בתאריך: 7.5.18 22:44

     

בני משפחה, חברים, שוטרי מג"ב ואנשי ציבור השתתפו אחר הצהריים באזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתה של הדס מלכא שהתקיימה בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד. מלכא בת 23 במותה נרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים ב-16 ביוני אשתקד.

אזכרה במלאת 11 חודשים למותה של הדס מלכא. מימין ההורים גאולה ודוד מלכא. צילום: חן בוקר - אשדוד נט

האזכרה בבית העלמין באשדוד היום לפנות ערב. מימין ההורים גאולה ודוד מלכא. צילום: חן בוקר – אשדוד נט

"11 חודשים בלעדייך וזה עדיין לא נתפס", אמר האב, דוד מלכא, מעל קבר בתו. "הדס, בתנו היקרה והאהובה, הגעגוע לא פוסק ורק הולך וגובר, מלווה אותנו בכל שניה ביום. תמיד ידענו שאת ילדה מיוחדת, עוצמתחית וערכית, אך לא ידענו עד כמה":

באזכרה בבית העלמין באשדוד השתתפו גם שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, ניצב גילה גזיאל, מפקד מג"ב דרום, נצ"מ עימאד חסן, ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, וראש מעצת באר טוביה, דרור שור.

רס״ר הדס מלכא ז"ל, לוחמת ביחידת סמ"ג 5 של מג"ב דרום פעלה בתאריך 16.06.17 יום שישי, יחד עם הצוות שלה במסגרת הערכות משטרת ישראל לתפילות הרמדאן בשער שכם בירושלים כאשר שמעו הלוחמים קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם ריכז המפקד את לוחמיו וביניהם הדס ז"ל במטרה לנוע למקום הפיגוע. לפתע הגיח מחבל ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונהרג בידי הלוחמים שהיו איתה.

הדס שנאבקה בנחישות ובגבורה גדולה פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים שם נקבע מותה. היא הותירה הורים, גאולה ודוד, והאחים תמיר, גיא, שקד, נטע וגפן.

חברתה של הדס, רוויה בלום, שרה וניגנה מעל קברה שיר שכתבה לה וקהל המשתתפים לא הצליח לעצור את הדמעות. "התנערי מעפרך הדס", שרה רוויה:

.

לאחר האזכרה נערכה סעודה ברחבת בית העם בישוב עזר וצוינה פתיחת התערוכה "לוחמת" שאותה אצרו ענבל מרילי ושרון ישראל ומספרת את סיפורה של הדס מלכא דרך תמונות וטקסטים שכתבה ודברים שנכתבו עליה מלאחר מותה ועד היום ברשתות החברתיות ובאמצעים נוספים.

הציבור הרחב מוזמן לבקר בתערוכה שפתוחה לקהל. שעות הפתיחה: ימים ג' עד ה' בשעות 10-21, יום שישי 10-14 ומוצאי שבת 20:30-23. חפשו בוויז: תערוכת לוחמת – הדס מלכא.

האוצרות ענבל מרילי ושרון ישראל בפתיחת התערוכה הערב. צילום: דור גפני

האוצרות ענבל מרילי ושרון ישראל בפתיחת התערוכה הערב. צילום: דור גפני

מפכ"ל המשטרה, אלשיך, אמר בפתיחת התערוכה: ״הדס ז"ל, המונצחת היום בתערוכה מרגשת זו, באישיותה, מקצועיותה וערכיה, הייתה מטובות הלוחמות שלנו. הפצע שנפער בלב כולנו עם לכתה של הדס, עודנו כואב ומדמם. איבדנו לוחמת, אחות וחברה, בת משפחה ודמות מופת לכולם. הדס נתפסה בעיני חבריה וחברותיה כדמות מיוחדת במינה. דרכה של הדס, היא דרכה של המשטרה. לחימה והגנה על החיים והקיום הפיזי מצד אחד ומאבק על שינוי פני החברה ומאבק לשנות את נורמות הציות לחוק מצד שני. ביום בו קופדו חייה, הדס הוכיחה מהי משמעות השירות במשטרת ישראל, מה הם ערכיה ועד היכן מגיעה מסירות הנפש של לוחמיה. אנחנו כאן, 11 חודשים אחרי, כדי לסמל שאנו ממשיכים את דרכה של הדס, כדי לשמר את המופת לשוטרים ולמפקדים שבחרו לשרת את העם ולחרף את נפשם״.

דוד מלכא והמפכ"ל רוני אלשיך ברחבת בית העם בעזר. צילום: דור גפני

דוד מלכא והמפכ"ל רוני אלשיך ברחבת בית העם בעזר. צילום: דור גפני

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בדבריו: "11 חודשים עברו מאותו אירוע המהדהד בתוכנו, מרגע שקיבלנו את הבשורה ועד היום. הדס עזבה אותנו אבל נשארה אגדה בפועלה, בגבורתה ובמעשייה. אין יום במשמר הגבול ששמה של הגיבורה הדס לא מוזכר. חבריה של הדס מספרים כי נלחמה לעשות שירות משמעותי כלוחמת במג"ב, כך הייתה הדס לוחמת והיא נלחמה עד רגעיה האחרונים.
הדס הפכה לסמל ולהנצחתה הקמנו בחיל מתחם אימונים המדמה את המקום בו היא נפלה. מידי יום יחידות מרחבי משטרת ישראל מגיעות לאימונים במתחם ושם עולה שמה של הדס וסיפור גבורתה. בנוסף פיתחנו מגן צוואר חדש על שמה של הדס, כל לוחם מג"ב המשרת בגזרת ירושלים לובש את המגן. אני רוצה להגיד לכם משפחת מלכא, אתם חלק ממשפחת משמר הגבול אנחנו תמיד נשאר ונתמוך לאורך כל הדרך".

***

 

שרת המשפטים שקד אמרה בטקס האזכרה: "מעזה ועד טהרן כבר מבינים את המסר, שאנחנו יודעים לטפל היטב בכל מי שזומם לתקוף אותנו; ושכל גילוי תוקפנות, מקרוב או מרחוק, ייתקל באגרוף ברזל.
גם מעשי הטרור השפלים, מהסוג שקטף לנו פרח מרהיב כמו הדס, לא ישברו את רוחנו ובוודאי לא יבריחו אותנו".

שקד השוותה בין האומץ של הדס לבין זה של שרה אהרונסון, גיבורת ניל"י: "שרה שבשנות ה 20 לחייה ניהלה רשת ריגול להוצאת השלטון הטורקי מישראל כדי לקרב כינונה של מדינה יהודית. כעבור 100 שנה, הדס המדהימה פיקדה בירושלים של מדינת ישראל הריבונית, חלומם של דורות על גבי דורות של יהודים. שרה נלחמה שזה יקרה; הדס נלחמה שזה יישאר שלנו. כל אחת נשאה את הלפיד בתורה".

*ראש אמ"ש משטרת ישראל, ניצב גילה גזיאל אמרה בנאומה: "אין בכוחן של מילים בלבד לתאר את סיפור חייה התוססים והקצרים של הדס היקרה. אישיות שבטוחני כי תיכנס לפנתיאון הנשים העבריות ששינו תפיסות עולם. הדס הצטרפה לנשים מפוארות במורשת עמנו המבטאות עוצמה נשית".

מפקד מג"ב דרום, ניצב משנה עימאד חסן אמר: "דוד וגאולה היקרים, אתכם הכרתי באותו ליל שישי קשה וטראגי, היכרות בנסיבות נוראיות. אך מהיכרותנו את ביתכם במג"ב, את אופייה ואת תכונותיה, הייתי יכול לנחש מי היא משפחת מלכא, משפחה שמגדלת את ילדיה על אהבת האדם והארץ, על נתינה וצניעות, על חצי הכוס המלאה ולא זו הריקה ואתם אצילים כל כך ישבתם שם מולי, אני חסר מילים ואתם לא מעכלים את האסון הנורא".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר