עובדי טבע אשדוד בכניסה למפעל. צילום: אילן אסייג

יש תקווה? פיטורי עובדי טבע מדיקל אשדוד יידחו

ביה"ד לעבודה נעתר לבקשת ההסתדרות ודחה את פיטורי עובדי מפעל טבע באשדוד. ח"כ גילאון בתגובה: "במושב הקיץ של הכנסת אפעל לשנות את חוק עידוד השקעות הון באופן שימנע מחברות אחרות לנצל כך את משאבי המדינה ללא תמורה"

פורסם בתאריך: 29.4.18 12:19

     

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה לפני זמן קצר את המועד לפיטורי העובדים במפעל טבע אשדוד, הקבוע ליוני, על מנת לאפשר הידברות בין הצדדים. כזכור, במהלך השבוע שעבר הגישה ההסתדרות תביעה לבית הדין לעכב את פיטורי העובדים במפעל, עד למיצוי משא ומתן למכירת המפעל לרוכש. בדיון שהתקיים הבוקר בבקשת ההסתדרות להשעות את הפיטורים בטבע על מנת לאפשר מציאת רוכש, קבע כב' השופט יוחנן כהן כי הפיטורים במפעל יעוכבו עד להחלטה אחרת, על מנת לאפשר הידברות בין הצדדים. הצדדים ידונו באפשרויות מכירת המפעל כעסק חי. בית הדין קבע דיון נוסף בתיק ביום 7.6.18. את ההסתדרות ייצגו בתיק עוה"ד אלעד מורג וגלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

ח"כ אילן גילאון: "אפעל לשנות את חוק עידוד השקעות".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון המתגורר באשדוד, בתגובה להחלטת בית הדין לעבודה לעצור את פיטורי עובדי טבע אשדוד: ‏טבע מתנהלת באופן אטום ומביש בלהיטותה לחסל את המפעלים בישראל ולפטר מאות עובדים ללא אבחנה "הבוקר קיבלנו תזכורת כואבת להתנהלותה החזירית של הנהלת טבע הפועלת בקור רוח ובאכזריות לפיטורי מאות עובדים מסורים המאבדים את מקום עבודתם כשחלקם בגיל הנחשב "מוות קליני" בשוק התעסוקה".

עוד אמר גילאון: "אני מברך על החלטתו של בית הדין ועל פעילותה העיקשת של ההסתדרות הפועלת למצוא פתרונות להמשך קיומו של המפעל המהווה עוגן תעסוקתי חשוב למאות עובדים באשדוד. חברת טבע קיבלה מהמדינה הטבות מס בשווי עשרות מיליארדי שקלים ועכשיו מתנהלת ללא כל מחוייבות כלפי המדינה, העובדים והחברה הישראלית כולה".

"לא ייתכן שאין שום התייחסות מצד הממשלה לעתידם של אלפי העובדים. הקלות הבלתי נסבלת שבה הם מפוטרים לא יכולה להמשיך. על הממשלה להקים קרן סיוע לחברות ישראליות שנקלעות לקשיים כלכליים. זהו תפקידה של הממשלה לקחת אחריות ולדאוג להמשך עתידה של תעשייה ישראלית מתפקדת ובעיקר לדאוג לעובדים המסורים שמאבדים את מקום עבודתם בפתאומיות".

"במושב הקיץ של הכנסת אפעל לשנות את חוק עידוד השקעות הון באופן שימנע מחברות אחרות לנצל כך את משאבי המדינה ללא תמורה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר