עובדי טבע אשדוד בכניסה למפעל. צילום: אילן אסייג

ההסתדרות הגישה בקשה לצו מניעה נגד סגירת מפעל טבע באשדוד: "החברה התנהלה בחוסר תום לב"

ההסתדרות עתרה לביה"ד בתביעה לבטל את פיטורי עשרות עובדי מפעל טבע מדיקל באשדוד ולמנוע את סגירתו לפני שמוצה מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים *** לצד טבע תובעת ההסתדרות גם את משרד הבריאות בשל "שוויון הנפש" שבו קיבל את ההחלטה על סגירת המפעל, שהינו הספק היחידי של אינפוזיות ומוצרים אנטיספטיים למערכת הבריאות הישראלית

פורסם בתאריך: 24.4.18 16:43

     

בהנחייתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, פנתה היום (ג') ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בתביעה לבטל את פיטורי עשרות העובדים במפעל טבע מדיקל באשדוד ולהשעות כל צעד נוסף לסגירתו – לפני שמוצה מו"מ עם גופים עסקיים המבקשים לרכוש אותו.

בכתב הטענות שהגישה ההסתדרות, באמצעות עוה״ד אלעד מורג וגלי שטיינברג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, הואשמה הנהלת טבע בחוסר תום לב במגעים מול ההסתדרות ביחס למפעל באשדוד, תוך כדי ״הרדמת״ נציגות העובדים ובמקביל לנקיטת מהלכים לסגירת המפעלים בארץ ב״שיטת הסלמי״. "התנהלות טבע בעניין מפעל אשדוד", נכתב בבקשה, נעשתה "בכחש, בעורמה ובחוסר תום לב".

עובדי טבע מפגינים ושורפים צמיגים מחוץ למפעל החברה באשדוד, דצמבר 2017. צילום: אילן אסייג

נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון הודיעה טבע על סגירת שורה של מפעלים בארץ ופיטוריהם של מאות עובדים בשל משבר אליו היא נקלעה. יחד עם זאת, ביחס למפעל באשדוד – בדומה למפעל החברה בקרית שמונה ולמתקן בשוהם – התחייבה החברה כי אלו לא ייסגרו, וכי היא תעשה ניסיון למכור אותם לטובת המשך הפעלתם והמשך העסקת העובדים.

ערב יום העצמאות, במפתיע, הודיעה הנהלת החברה לעובדים ולתקשורת כי ״לא אותר רוכש״ למפעל באשדוד ובשל כך הוא ייסגר. אלא שבמקביל להודעה זו יצרו עם ההסתדרות קשר רוכשים פוטנציאליים והודיעו כי הנהלת החברה התעלמה מפניותיהם – ולמעשה כלל לא ניסתה לבוא עמם בדברים. "מוטלת בספק רצינות כוונותיה של טבע למצוא פתרון אמיתי ובתום לב לעובדי מפעל אשדוד", נכתב בפניית ההסתדרות לבית הדין.

לצד חברת טבע, תובעת ההסתדרות גם את משרד הבריאות וזאת בשל "שוויון הנפש" שבו התקבלה במשרד ההחלטה על סגירת המפעל. בהקשר זה יצוין כי מפעל טבע באשדוד הינו הספק היחידי למערכת הבריאות הישראלית של אינפוזיות, מוצרים אנטיספטיים ומוצרים נוספים שכעת החברה ככל הנראה מתכננת לייבא במקום לייצר בארץ.

עובדי מפעל טבע באשדוד מלווים על ידי יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו ויו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב.

תגובת טבע: "במשך ארבעת החודשים האחרונים – מאז פרסום הודעתה של טבע אודות תהליך הרה-ארגון שנועד לצמצם את בסיס העלויות ולאפשר לחברה לשרת את חובותיה – בחנה טבע אפשרות למכירת המפעל באשדוד.
בסופו של התהליך הגיעה טבע למסקנה כי אין לכך היתכנות עסקית, ולכן מתוך מחוייבות לשקף לנציגות העובדים ולהסתדרות תמונה ריאלית ומהימנה הודיעה החברה כי סופו של האתר להיסגר במרץ 2019.
יחד עם זאת, חשוב להדגיש, כי עד לרגע סגירת המפעל, החברה תפעל למצות עד תום את אפשרות המכירה, כולל המשך המגעים עם הקונים הפוטנציאלים הרלוונטיים״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר