פגישת רבני הקריות שהציתה את משבר השבת לפני חודשיים. צילום דודו חן

רבני אשדוד במכתב ללסרי: אכוף מיידית את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת

לקראת השבת הקרובה רבני הקריות באשדוד במסר ברור לסרי: "האחריות על פירצת חומת השבת בעירנו מוטלת על העירייה בראשותך". אז מה יקרה בשבת הקרובה?

פורסם בתאריך: 11.1.18 20:51

     

הערב פורסם באתר כיכר השבת כי רבני העיר שלחו היום (חמישי) מכתב חריף לראש העיר יחיאל לסרי, בו הם מפנים כלפי העירייה אצבע מאשימה לתופעת 'חילול השבת המתרחבת' בעיר. הללו דורשים ממנו לבצע אכיפה נחרצת של חוק העזר העירוני. "האחריות על פירצת חומת השבת בעירנו מוטלת על העירייה בראשותך, על שלא פעלתם לאכיפת החוק במרכז 'ביג', ובכך נגררו בעלי עסקים רבים, חלקם שלא ברצונם, לפתיחת עסקיהם בשבת. ריבוי חילולי השבת אשדוד בשנים האחרונות, מאז נפתח מרכז 'ביג' והחל לפעול כמוקד חילול שבת ענקי מבלי שתהיה כנגדו כל אכיפה עירונית, מוכיח כי אזהרתנו התממשה וכי פרצת הסטטוס קוו התרחבה בעיר לבלי הכר, כאשר 232 עסקים רומסים את קדושת השבת בריש גלי ואף עוברים על החוק – ואין פוצה פה ומצפצף"".

הדרישה, חד משמעית: "דרישתנו הנחרצת היא: על העירייה בראשותך להפעיל את סמכותה החוקית ולאכוף מיידית את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מבלי להבדיל ולחלק בין שטחי העיר".

שר הפנים אריה דרעי בפגישה עם לסרי באשדוד. צילום: דוברות ש"ס

לטענת ראש העיר על חלוקה בין מרכז ופאתי העיר הם משיבים: "ברור שאין מקום לקבל את הסטטוס קוו החדש שנוצר כתוצאה מהעדר אכיפה מכוון, וכי על העירייה מוטלת חובה חוקית ומוסרית כאחד, לפעול למען כבודה של שבת קדשנו בפרהסיה הציבורית בעיר".

במכתב לא נמצא איום או אזכור על הבחירות הקרובות אך ברור לכל כי להחלטה – לכאן או לכאן תהיה השפעה מכרעת על תמיכת הקהילה החרדית במועמד לראשות העיר. נזכיר שוב, כי הלן גלבר, מועמדת נוספת לראשות העיר טרם הביעה את דעתה בנושא, לעומת זאת שמעון (סניה) כצנלסון ועו"ד נעים שומר העבירו מסר ברור לציבור החילוני "אנחנו איתכם".

מכתב הרבנים הנוקב (סריקה)

מכתב הרבנים- קרדיט כיכר השבת(סריקה)

 

 

מנגד מתוכנות מחאות הציבור החילוני

1)יום שישי, 12/01/18-בשעה 12:00 – שיירת מכוניות בעיר.
2) יום שבת, 13/01/18, בשעה 10:00, מפגשי המחאה במתחם ביג .
3) יום שבת, 13/01/18, בשעה 17:00, ברחבת העירייה הפגנה נגד 'כפייה דתית'

ביג פאשן אשדוד, ייסגר?. צילם: אילן אסייג

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר