מתחם סטאר סנטר אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
מתחם סטאר סנטר אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

דיווח: הרבנים דרשו וחוק העזר העירוני לשבת ינוסח מחדש

המלחמה על השבת - שלב המעשים: האם בלחץ החרדים העירייה תממן את תיקון ניסוח חוק העזר העירוני בעלות של 150,000?

פורסם בתאריך: 8.1.18 09:03

     

על פי הדיווחים באתר החרדי 'אקטואליק': יצחק גולדקנוף מזכיר ועדת הרבנים למען השבת נפגש אמש עם ראש העיר ד"ר לסרי. על פי האתר החרדי: "בין השניים סוכם כי העירייה תשכור עו"ד שינסח את חוק העזר שיעמוד במבחן ביהמ"ש. העלות: 250,000 ש"ח. 150 אל"ש מתקציב העיריה. 100 אל"ש יועברו בידי סגרה"ע הרב ליברמן". ככל הנראה המטרה בשינוי ניסוח החוק היא  להדק את החוק כך שייחייב יותר. איסור פתיחת עסקים ביום המנוחה, יום שבת גם ב'מעטפת' של העיר.

בהמשך נכתב "בהמשך לפגישה לעיל- מוקדם יותר הערב נפגשו האדמורי"ם מגור ופיסטבורג , הפגישה התקיימה בחדרו הפרטי של הרבי מגור. נכחו הרב עזרא שור והרב יצחק גולדקנופף. בפגישה סוכם כי המערכה תנוהל בידי הרבי מפיטסבורג. הרב גרוס וגולדקנופ. עזרא שור ירכז את הפעילות".

כידוע, מחד ישנם דיווחים על התנהלות רבנים לאכיפה מוגברת שתחול על כל חלקי העיר בעניין סגירת עסקים ביום שבת, כמו כן ביום שישי האחרון חולקו דוחות אזהרה למתחמי הקניות הגדולים "ביג פאשן" ו"סאטר אשדוד", תקדים ראשוני בעיר.

אלא שעל פי המקורות החרדיים חלוקת דוחות אזהרה על ידי הפיקוח העירוני לא מספקים  "הדרישה היא לדוחות והפעלת המחלקה המשפטית. אם לא יעשה כן לא יתמוך הציבור החרדי בדר לסרי. האדמור מפיטסבורג ציין את "המחיר ששילם" הרב ליצמן בעד השבת ונאמר "שאם לא תהיה התקדמות באשדוד" – נראה ג"כ כיצד הנציגים החרדים מוכנים לשלם את המחיר ולפרוש. במהלך הפגישה, סוכם שנכון לעכשיו הפעילות תתנהל תחת איפול ולכן לא יהיו בשלב זה דיווחים יומיומיים ב"המודיע".

פגישת הרבנים. צילום דודו חן

מעיריית אשדוד נמסר "לאור הפניות לבג״ץ בנושא השבת וחוק המרכולים המתגבש, הנחה היועץ המשפטי של העירייה, להיערך לקראת התאמה ויישום מלא של חוק העזר העירוני הקיים באשדוד מאז שנת 1976. בהתאם לכך, ביקש ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לפעול ברגישות הנדרשת בכדי להחזיר ולשמר את הסטאטוס קוו שהיה קיים בעיר, כדי לשמור על עיר פלורליסטית ומכילה של כל המגזרים החיים בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר