זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

כבישים אדומים: זה הצומת המסוכן ביותר באשדוד

11 צמתים מסוכנים יש באשדוד, הכי מסוכן שבהם הוא שד' הרצל פינת שד' ירושלים. "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים", אומר מנכ"ל אור ירוק

פורסם בתאריך: 23.1.24 12:30

עמותת אור ירוק מפרסמת את רשימת הצמתים המסוכנים בערים ברחבי הארץ.

מדובר ברשימה המתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הצמתים שבהם היו הכי הרבה נפגעים בשנים 2020-22.

זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

אשדוד ממוקמת במקום הרביעי בארץ במספר הצמתים המסוכנים, כאשר סף הכניסה הוא לפחות 3 תאונות דרכים בפרק הזמן הזה.

זאת הרשימה:

  1. שד' ירושלים-שד' הרצל: 34 נפגעים, בהם 1 קשה.
  2. שד' בני ברית-מנחם בגין: 25 נפגעים, בהם 6 קשה.
  3. שד' ירושלים-שד' בני ברית: 24 נפגעים, בהם הרוג אחד ופצוע קשה אחד.
  4. שד' הרצל-שד' בן גוריון: 23 נפגעים, בהם 3 קשה.
  5. שד' בני ברית-שד' עובד בן עמי: 19 נפגעים בהם 2 קשה.
  6. רמב"ם-הנשיא ויצמן: 13 נפגעים, בהם 1 קשה.
  7. מרדכי גור-ארבע האמהות: 13 נפגעים.
  8. שמואל הנגיד-הרב ניסים-אבן עזרא: 6 נפגעים.
  9. שד' הרצל-עובד בן עמי: 6 נפגעים.
  10. הגדוד העברי-מנחם בגין: 6 נפגעים.
  11. המלך שלמה-המלך דוד: 5 נפגעים, בהם 1 קשה.
זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

זירת תאונה בשד' ירושלים פינת הרצל. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

אחד מכל ארבעה נפגעים בתאונות דרכים – בצמתים העירוניים

14,353 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2023 (נתונים מעודכנים עד לחודש נובמבר), כאשר 3,898 בני אדם מתוכם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים – 27% מכלל הנפגעים דרכים בשנת 2023.

בחינת נתוני ההרוגים בעשור האחרון לפי סוג דרך מלמדת כי בדומה לשנת 2023 גם בין השנים 2022-2013, 28% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים היו בצמתים העירוניים.

נתוני נפגעים בתאונות דרכים

נתוני נפגעים בתאונות דרכים

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים, שונים ומגוונים לצד כלי הרכב הכוללת גם רוכבי אופניים רגילים/חשמליים ובעיקר הולכי רגל. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורם להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך.

פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים. בשל הצטלבות תנועות כלי רכב מכיוונים שונים קיים סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות חזית-צד. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. באמצעות שיפור התשתית בצמתים – רמזורים, מעגלי תנועה, גשר להולכי רגל ובמיוחד מצלמות אור אדום נגד תאונות, ניתן לצמצם את הסיכון לתאונה. רשימת הצמתים האדומים מרובי התאונות מפורסמת ונשלחת אל ראשי הערים כדי להוביל לטיפול ושיפור הבטיחות וכמו כן חשוב שגם הציבור יהיה מודע למקומות המסוכנים. האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים. בהקצאת משאבים נכונה חייבים לאתר את הבעיות המרכזיות ולפעול על מנת למנוע את התאונה הבאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר