לסרי צילום: פבל טולצ'ינסקי

לסרי בתגובה ראשונה להפגנה המתוכננת מחר

במוצאי שבת הקרובה (11.11) תערך הפגנת מחאה ברובע המע"ר כנגד הסכם הגג ובפרט בכדי להביע התנגדות לבנייה ברובע ט"ו. מה יש לראש העיר להגיד בנידון? מדוע התכנית הובאה לדיון במחוזית על אף הפגישה עם תושבי הרובע ומה פער העמדות בין הצדדים?

פורסם בתאריך: 10.11.17 08:46

     

במוצאי שבת הקרובה צפויה הפגנה של תושבים כנגד הסכם הגג ובתוכו פרויקט רובע ט"ו – תכנית להקמת 750 יחידות דיור ב-11 בניינים גבוהים בלב רובע ט”ו, שכמה מהם יתנשאו לגובה 19 ו-27 קומות. בנוסף יש עוד סיבות למחאה. כך למשל פרויקט התחבורה, הפגיעה בשטחים פתוחים ומחסור במקומות עבודה ובילוי.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי התייחס לראשונה להפגנה המתוכננת בתגובה שהועברה לידי מערכת "כאן דרום" באמצעות דובר העירייה: "1. ראש העיר והצוות המקצועי נפגשו פעמיים עם נציגי תושבי רובע ט״ו, לדיון על עתיד תוכנית מתחם הצעירים. 2. נציגי הרובע בשתי הפגישות הציגו עמדה אחת וחד-משמעית והיא ביטול התוכנית, שכן לטענתם הרובע אינו מסוגל להכיל אף תוספת של יחידות דיור. 3. ראש העיר הבהיר מתחילת הדרך שאפשרות זו נוגדת עקרונית את עמדת העירייה, אינה עומדת במבחן חוו״ד הגורמים המקצועיים לגבי יכולת הנשיאה של רובע ט״ו לתוספת תושבים, ולכן אינה ברת יישום. 4. עקב פער עמדות זה ומתוך הבנה לליבם של תושבי הרובע, סוכם שהעירייה תוותר על עמדתה העקרונית נגד ביטול התוכנית ותציג עמדה המאפשרת לוועדה המחוזית לקבל כל החלטה בעניין יכולת הנשיאה של תוספת יח״ד ברובע ט״ו. 5. למרות שמהדברים הנ"ל ברור שעניינית ההפגנה מיותרת, זכותם הלגיטימית של תושבי רובע טו להביע מחאה בדרך דמוקרטית ולהפגין, וראש העיר אף מברך על כך. 6. אין ספק שגורמים באופוזיציה מנצלים כהרגלם ובאופן ציני, את מצוקת התושבים לצרכיהם הפוליטיים, וגם בכך אין חדש תחת השמש. 7. העירייה וראש העיר בראשה, נחושים לקדם פתרונות דיור לטובת צעירי אשדוד וימשיכו לפעול בראיה כוללת של טובת העיר ועתידה".

 

התמונה של ‏סיקור על הבנייה החדשה באשדוד‏.

ההפגנה תתחיל בכיכר אורוגוואי וצפויה להמשיך לכיוון מקום מגוריו של לסרי במע"ר דרום. בימים האחרונים הפיצו המארגנים מנשרים וכרזות.

 

 

ההפגנה כעת מלווה ברגשות אכזבה כבדים מראש העיר, כך על פי התושבים. הסיבה: יום לפני ראש השנה נפגשו שני הצדדים להידברות בתכנית. או אז אמר אלון חסן : "אתמול התקיימה ישיבת מועצה ואחד הנושאים שהועלו ע״י חבר המועצה שמעון כצנלסון הוא ביטול החלטת הבנייה ברובע טו'. הישיבה הייתה עניינית ובאווירה טובה,היו בקהל רבים מתושבי הרובע שישבו בחרדה וצפו בישיבה. לאור בקשת החברים באופוזיציה מראש העיר לבחון מחדש את עניין הבנייה ברובע טו' ולאור העובדה שהצגנו בעיות אמיתיות ואובייקטיביות,ראש העיר החליט לבחון את העניין מחדש. האמת,שבכל תכנית הגג הגדולה הזאת, היחידים שיפגעו בוודאות,הם תושבי טו' ,טז'  ויז' באופן ישיר ומוחלט. מה שהצענו וביקשנו מראש העיר ולשמחתנו הוא נענה לבקשתנו זה שהוא ישקול מחדש את נושא הבנייה ברובע טו' כמו כן הצענו להעתיק את אותן יחידות דיור למקומות חדשים בעיר שלא אמורים לפגוע בתושבים. הוחלט שראש העיר ייפגש עם תושבי הרובע וילמד מהם את הבעיות. עד הישיבה הבאה ב-27.9.17 נדע לאן מועדות פנינו". אלא שאז, התכנית הובאה לדיון בוועדה המחוזית ללא כל שינוי, הוועדה, לאחר ששמעה את המתכנן ואת הנציגים השונים, החליטה להפקיד את התכנית בתנאים מסוימים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר