הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

ניצחון לחברת מועצת העיר אשדוד הלן גלבר בתביעה שהגיש נגדה הקבלן דני אביטן

נשיאת בית המשפט המחוזי (בדימוס), השופטת הילה גרסטל שמונתה לבוררת בתיק, דחתה את תביעתו של אביטן כי גלבר חייבת לו מאות אלפי ש"ח שהלווה בתקופת הבחירות, וקיבלה את טענותיה של גלבר

פורסם בתאריך: 11.5.22 20:02

     

תחילתו של הסיפור הוא בחודש אוקטובר 2018, זמן קצר לפני הבחירות המוניציפאליות, חתמה המועמדת לראשות עיריית אשדוד דאז וחברת המועצה כיום, הלן גלבר על הסכם שעסק במחיקת חוב בגובה 830 אלף ש"ח. על ההסכם חתם הקבלן המקומי, דני אביטן, אשר בנו עמיחי, התמודד במקום השלישי ברשימה של גלבר למועצה – קומנדו אשדוד. לאחר שאביטן, הגיש תביעה לבית המשפט ודרש את הכסף בטענה לאי חוקיות ההסכם, הועבר הסכסוך לבוררות בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.

את התביעה לבית המשפט הגיש כאמור דני אביטן, בחודש אוגוסט 2019 ובה נטען כי גלבר לוותה מאביטן 830 אלף ש"ח בשתי פעימות לצורך מימון מסע הבחירות. בפעם הראשונה 500 אלף ש"ח שלצורך הבטחת פירעון ההלוואה הפקידה גלבר בידיו צ'ק על סך 500 אלף ש"ח בחתימת. בפעם השנייה, כשלושה שבועות לפני הבחירות, לוותה ממנו עוד 330 אלף ש"ח עבור המשך מימון מסע הבחירות.

"משמסע הבחירות בראשותו התמודדה הנתבעת לא עלה כמצופה, ומשזכתה הנתבעת במנדט 1, ומשמפלגתה הפכה לסיעת יחיד בראשותה, הפנתה הנתבעת עורף למלוא התחייבויותיה להשבת כספי שתי ההלוואות לידי התובע כמתחייב", נכתב בכתב התביעה, "אין ספור ניסיונותיו של התובע לבוא עמה בדברים, לצורך חשבת כספי ההלוואות בתוספת הצמדות וריבית, כמתחייב מההסכמים, חזרה לידיו של התובע, עלו בתוהו".

מודעת הבחירות של גלבר: עמיחי אביטן מצד ימין לגלבר

על פי כתב התביעה, אביטן פנה אליה במכתב באמצעות עורך דין ודרש ממנה להשיב את כספו, אך היא הגיבה לו כי נחתם הסכם נוסף ביניהם ובמסגרתו נמחק החוב וכן בוטל צ'ק הביטחון. אביטן מצידו טען כי לא חתם על ההסכם, אך בהמשך טען כי חתם רק על העמוד השני שבו מופיע סעיף הסודיות.

ההסכם עליו חתמו גלבר ואביטן

גלבר מצידה טענה כי על פי ההסכם השני נקבע כי אביטן ובנו עמיחי שהתמודד במקום השלישי ברשימה של גלבר, יישאו במשותף בהוצאות קמפיין הבחירות וכי המימון יוחזר לצדדים על ידי כספי מימון הבחירות. עוד נקבע בהסכם סעיף סודיות ולפיו אסור לפרסם את דבר ההסכם ופרטים ממנו וכן נקבע כי מי שיפר את ההסכם ישלם 500 אלף ש"ח ללא הוכחת נזק.

"במסגרת ההסכם השני, הצדדים הבהירו היטב, בין היתר, כיצד בכוונתם לשאת במשותף בהוצאות אותו קמפיין בחירות; כיצד יושבו לכיסם הכספים שיעמידו לטובת הקמפיין, ככל שיושבו (באמצעות הכספים שיתקבלו מאוצר המדינה); ומה יהא מקום שבו כספי אוצר המדינה לא יכסו את המימון שיעמידו. כל אותן הבהרות וחידודים נעשו באופן מפורש, ברור ושאינו משתמע לשני פנים בסעיף 3 להסכם", נכתב בתגובתה של גלבר באמצעות עורכי דינה.

הקבלן דני אביטן

הקבלן דני אביטן

כעת, ניתן פסק בוררות של נשיאת בית המשפט המחוזי במחוז מרכז (בדימוס), השופטת הילה גרסטל שבמסגרתו נדחתה במלואה התביעה כנגד עו"ד גלבר ונדחו כל טענותיו של אביטן.

גלבר: "אכן לפני ימים אחדים ניתן פסק בוררות ביחס לשתי תביעות שהגיש כנגדי דניאל אביטן בנוגע למימון ביניים שהוא העמיד לסיעת 'קומנדו אשדוד' בראשותי בקמפיין הבחירות בשנת 2018. פסק הבוררות ניתן על ידי בוררת שמונתה בהסכמת הצדדים, נשיאת בית המשפט המחוזי (בדימוס), כב' השופטת הילה גרסטל, ובמסגרתו היא דחתה את התביעות במלואן, ולמעשה, דחתה כליל את גרסתו השקרית של מר אביטן. במסגרת הליך זה יוצגתי על ידי עורכי דיני – אבי אברהמוף וגיא רוה ממשרדו של בעז בן צור. ובכל מקרה, אני שמחה שהאמת יוצאת לאור (שוב) במסגרת הליכים משפטיים, אשר בהם נדחות טענות סרק של כל אותם גורמים אינטרסנטיים חסרי תום לב המבקשים להשחיר את פניי ולפגוע בתפקידי הציבורי כחברת אופוזיציה לוחמת. כמובן, אמשיך לפעול, ככל שיידרש ממני ובמסגרת כל הליך משפטי שיתבקש, לטובת קידום האינטרסים ורווחתם של תושבי העיר אשדוד, ושלהם בלבד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר