נוסעים בתחבורה ציבורית. צילום ארכיון: דור גפני
נוסעים בתחבורה ציבורית. צילום ארכיון: דור גפני

"לקחתי מונית", "הלכתי ברגל": כך נראים הימים הראשונים של התחבורה החדשה באשדוד

בחגיגיות רבה הושקה מערכת התחבורה הציבורית החדשה באשדוד. כמה ימים לאחר מכן, נראה כי תושבים רבים מבולבלים, כועסים ובעיקר חסרי אונים מול הסדר התחבורתי החדש. בעיריית אשדוד מסרו בתגובה כי מדובר כעת בפיילוט "וככל שיידרש גם יערכו השינויים המתבקשים"

פורסם בתאריך: 27.1.22 12:23

     

ביום שישי האחרון זה קרה. קווי המטרו החדשים החלו לפעול באשדוד ויחד איתם השתנו כמעט כל הקווים העירוניים. בעיריית אשדוד טוענים שהשינויים נעשו על מנת להעניק לתושבים חוויית נסיעה טובה יותר ועל מנת לקצר את זמני הנסיעה.

יש לציין שלמרות שלקראת השינויים בתחבורה העירייה יצאה בקמפיין הסברה שכלל עלוני הסברה, מפות דרכים, את אתר העירייה ואת מוקד 106, הכאוס לא נמנע.

ד"ר לסרי חונך את הקווים החדשים ביום שישי

מאז יום שישי המדובר הוצפה כותבת שורות אלה בעשרות רבות של תלונות תושבים על הסדרי התחבורה החדשים שלדבריהם רק מקשים. אחד הקווים שבוטל הוא קו 15 בו נסעו תושבי הרבעים ט"ו, י"א ו-ד' למכללה לגמלאים של עיריית אשדוד הממוקמת בבית לברון ברובע ו'. "עכשיו זה מסורבל כי אנחנו צריכים לנסוע בשני אוטובוסים: בקו 23 עד לשדרות בגין – פינת הרצל, ושם לעלות על קו 12 למכללה", הם מתלוננים.

הקמפיין החדש בתחנות הישנות

הקמפיין החדש בתחנות הישנות. צילום: רבקה יניב

גם יואב לוי, חרדי שגר ברובע י"א נסע עד השינוי בקו 15 שהביא אותו לבית המדרש ברחוב דב גור ברובע ו', בו הוא לומד. ביום ראשון הוא נאלץ בסופו של דבר לוותר על יום לימודים, "מהמפה שקיבלתי ביום ראשון בבוקר בתחנה בי"א אי אפשר היה להבין איך להגיע לרובע ו'. בעודי ממתין בתחנה, שנמחקו ממנה כל הקווים שעצרו שם עד השינוי ושעד אז צוינו לגביהם התחנות שבדרך ויעדם הסופי, הגיע קו 2. עליתי לאוטובוס נסעתי עד רחוב קיבוץ גלויות ברובע ב' ומשם הלכתי 20 דקות ברגל בקצב מהיר, על מנת שלא לאחר, וזאת עד בית המדרש. בדרך תפס אותי גשם והגעתי לבית המדרש רטוב עד לשד עצמותיי. בלית ברירה הזמנתי מונית ספיישל ב-50 שקל וחזרתי הביתה. היום הזה הסתיים במפח נפש, בהוצאה מיותרת ובבטלה מלימודים. אני לא מבין איך קיבלו החלטה לעשות את המהפכה בתחבורה בעיצומו של החורף", הוא תהה.

מירב הרץ סיפרה שכדי להגיע מרובע ב' לרובע י' שם היא מטפלת בקשיש היא הייתה צריכה ללכת עשר דקות ברגל עד למסוף ואז לקחת את קו 9 שעשה סיבוב כמעט בכל העיר. רינה דרזי התגעגעה ל"מוניות העיר" שהקווים שלהם היו מקבילים לאלה של האוטובוסים "והיו נוחים, זמינים ובתדירות גבוהה". סיוון פקר סיפרה כי אימה שהיא אישה מבוגרת שגרה ברובע ו' נהגה לנסוע בקו 12 לסופר של רמי לוי, "עכשיו הקו לא מגיע לשם וצריך ללכת גם ברגל", אומרת פקר.

תחנות בוטלו. צילום: רבקה יניב

יעקב דיין שגר ברובע ה' נהג לערוך קניות בשוק ברובע ב' לשם היה מגיע בקו 5 מרחוב יהודה הלוי. באמצעות הקו הזה היה מגיע גם לבנו שגר ברובע ג' ולבתו שגרה ברובע ט'" עכשיו, הוא אומר, אין בכלל תחנות ברחוב יהודה הלוי ובת נוספת שלי שמתגוררת איתנו ועובדת בביה"ח אסותא נאלצה לקחת מוניות ספיישל כדי לא לאחר לעבודתה".

באופוזיציה מותחים ביקורת על ההסדרים החדשים. לדברי ראש האופוזיציה ד"ר אלי לחמני "כגודל הציפייה כך גודל האכזבה של התושבים שפתאום גילו שהקו היחיד שפועל הינו בשדרות הרצל וכל מי שמבקש לנסוע מהשכונות הדרומיות ואפילו מרובע ג' אין תחבורה בתדירות מספקת ותושבים נתקעים זמן רב כדי להגיע ממקום למקום. מספיק לשמוע את מאות התלונות של התושבים כדי להיווכח ב'הצלחה הגדולה'. הפרויקט אינו מתאים לעיר וכל כולו בזבוז כסף ציבורי".

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

לדברי חברת המועצה הלן גלבר היא קיבלה כבר החל מיום ראשון מוקדם בבוקר טלפונים מתושבים זועמים, שצרכו את התחבורה הציבורית במתכונתה החדשה. "הם לא ידעו מי הזיז להם את התחנה, לאן ולמה בדיוק? הם לא הבינו למה הם צריכים ללכת מרחק הליכה ארוך כדי להגיע לתחנה בגשם, ברוח, בסערה ובשמש יוקדת? הם גם לא הבינו למה הם צריכים להחליף אוטובוסים, כדי להגיע למרפאות, לרכבת ולשוק, כאשר הקו שבוטל, היה ממש מתחת לביתם והצריך אוטובוס אחד בלבד".

לדברי גלבר היא שוחחה עם נציגי חברת אפיקים ובקשה מהם לבחון את האפשרות להחזרת הקווים שבוטלו וזאת לאור זאת שנמסר לה מחברת אפיקים כי משרד התחבורה הוסיף לחברה תוספת תקציב של 45 אלף ק"מ לשבוע. "אמשיך לעמוד בקשר עם אפיקים עד למציאת פתרונות לרווחת התושבים", היא אומרת.

מנגד, בעיריית אשדוד סבורים כי מדובר בחבלי לידה ומציינים שמדובר כעת רק בפיילוט שנתון לשינויים, "אנו שמחים על השלמת פרויקט התחבורה הירוקה והשקתו ביום שישי האחרון", נמסר מהעירייה, "אנו מאמינים כי המיזם הזה טוב לעיר ולתושביה וככל שיחלוף הזמן יורגשו יתרונותיו. צריך לזכור שהפרויקט הושק רק ביום שישי האחרון, כפיילוט הפעלה שבסיומו יאספו תובנות וככל שיידרש גם יערכו השינויים המתבקשים. כל מוקדי המידע מרכזים באופן שוטף את הבקשות שמגיעות בכל הערוצים: דיגיטל, טלפוני, מפגש פנים אל פנים וכו', והם משוקללים לקבלת החלטות בנדון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר