משרדי נמל אשדוד
משרדי נמל אשדוד

"אנחנו כבר יודעים מי ייבחר": מכרז למנהל עבודה בנמל אשדוד מעורר סערה

נמל אשדוד החמיר את התנאים במכרז לתפקיד מנהל עבודה והדבר גרם לעובדים בנמל להעלות טענות בנוגע למכרז. במכתב שנשלח להנהלת הנמל על ידי ארגון עובדי הנמלים נכתב כי הדבר נעשה "ממניעים פסולים" ורמזו כי המכרז תפור לאדם מסוים

פורסם בתאריך: 12.8.21 18:09

     

לפני מספר ימים פרסמה גלית אבן חיים, ראש מחלקת משאבי אנוש ומינהל בנמל אשדוד, מכרז לתפקיד מנהל עבודה חשמלאות חוף בחטיבת לוגיסטיקה והנדסה.

עובדים רבים שראו עצמם מתאימים לתפקיד מיהרו לפתוח ולקרוא את תנאי המכרז, אלא שאז הם הופתעו. הם גילו כי תנאי הסף הראשון במכרז, הוחמר וזאת בניגוד להסכם הקיבוצי. התנאי הוא הנדסאי חשמל/אלקטרוניקה, או טכנאי לפחות, עם ניסיון של 10 שנים לפחות, כחשמלאי מערכות חשמל של מנופי נמל.

"הכפילו את הניסיון מ-5 שנים ל-10 שנים כדי למנוע ממי שיש לו חמש או 7 שנים להתמודד", אומר אחד העובדים, "זה נועד להתאים את המכרז לאדם ספציפי שיש לו 10 שנים ואנחנו יודעים מי ייבחר. הרבה רוצים להתמודד ונותנים להם ברקס. ככה הדברים נראים בנמל ואחר כך מתפלאים למה תובעים את הנהלת לבית הדין ולמה מבקר המדינה מגיע לנמל, הם מביאים את זה על עצמם".

שמו של העובד נלחש בין עובדי הנמל והם רומזים כי מדובר בעובד שנושא גם במשרה משפיעה.

בהמשך לכך, פנה ארגון עובדי הנמלים, באמצעות עורכי דין להנהלת הנמל במכתב בעניין הזה, בו הועלו טענות על הכפלת שנות הוותק במכרז, "להפתעתם הרבה של עובדים רבים אשר פנו לנציגי ארגון עובדי הנמלים, התברר כי הדרישות אשר הופיעו במכרז הפנימי שונות מהדרישות אשר נקבעו בהסכם הקיבוצי".

עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

עוד נכתב בהמשך כי המדובר בהכפלה של דרישת הוותק והניסיון, אשר דומה כי מטרתה אחת: למנוע מעובדים שונים להתמודד למכרז מחד גיסא ולאפשר לעובדים אחרים, ספציפיים, לגשת אל המכרז (וככל הנראה גם לזכות בו) מאידך גיסא. עסקינן בהתנהלות לא תקינה (לשון מעטה) אשר עומדת בניגוד גמור למערכת היחסים
הקיבוצית המתנהלת בנמל אשדוד, בניגוד להסכם הקיבוצי אשר עומד בתוקפו".

במכתב שנחתם על ידי עורכות הדין רוית קרן רוזין ובטי מצר לוי נרמז למכרז מותאם: "גם אם ניתנה הסכמה כלשהי על ידי נציגות העובדים (הסכמה אשר למיטב ידיעת מרשנו לא ניתנה) הרי שמדובר בהסכמה שניתנה ממניעים לא ענייניים שכל מטרתה 'תפירת המכרז' עבור מועמד אשר הנהלת הנמל חפצה ביקרו".

דרישתם של העובדים היא לעצור את המכרז ולתקנו, "לאור העובדה כי הכפלת דרישת הוותק והניסיון נעשתה ממניעים פסולים ובניגוד לקבוע בהסכם הקיבוצי, נדרשת הנהלת נמל אשדוד לעצור את המכרז האמור לאלתר ולתקנו, כך שיאפשר למועמדים נוספים (גם אלו שהנהלת נמל אשדוד לא חפצה ביקרם) להגיש מועמדות לתפקיד זה".

גורם בנמל מזהיר כי הם לא יהססו לעשות שימשו בכלים משפטיים, "אנחנו נלך לבית הדין להוציא צו", הוא אומר ומזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שעולים טענות כאלה. גם בשנת 2018 עלו טענות דומות על מכרז שהיה אף הוא לתפקיד מנהל עבודה.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד אינה מנהלת את מערכת יחסי העבודה שלה באמצעות כלי התקשורת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר