נמל אשדוד מבט מגבוה. צילום: אילן מטלון
נמל אשדוד מבט מגבוה. צילום: אילן מטלון

סוער בנמל אשדוד: עובדים התריעו שתוצאות המכרז ידועות מראש – ומי נבחר בסוף?

לפני כשלושה חודשים עובדים פנו למבקר ולדירקטוריון וטענו שהמכרז לתפקיד מנהל עבודה "מיועד" למועמד מסוים. בשבוע שעבר הוא אכן נבחר. נמל אשדוד בתגובה: "התלונה נבדקה על ידי הביקורת הפנימית. נמצא כי אין כל בסיס לטענות"

פורסם בתאריך: 30.11.18 13:37

     

מכרז לתפקיד מנהל עבודה במחלקת בתי מלאכה בנמל אשדוד הפך לשיחת היום בנמל.

לפני כשלושה חודשים התריעו עובדים בנמל על כך שהמכרז הפנימי למעשה "תפור" כלשונם וידוע מראש מי הוא ה"מיועד" שייבחר לתפקיד.

למכרז נגשו 15 מועמדים מתוך הנמל. בשבוע שעבר התכנסה ועדת המכרזים בנמל ובחרה לתפקיד את אותו מועמד שהעובדים "התנבאו" שאכן הוא יזכה במכרז.

בתחילת חודש ספטמבר שיגרו עובדים במחלקת בתי מלאכה תלונה למבקר חברת נמל אשדוד, אילן אבוקרט, עם העתקים לדירקטוריון.

הם ציינו שלפי מידע שהגיע אליהם תוצאות המכרז לכאורה ידועות. "כבר כמה חודשים לפני המכרז", נכתב, "תוך כדי סיור של סמנכ"ל לוגיסטיקה שמעון סיטניאקובסקי, שמעון פנה לעובד אלעד יוספי שמשמש כרגע כמ"מ מחלקה ואמר לו שהוא מכיר את חמו ושעוד מעט יצא מכרז".

סיטניאקובסקי. צילום: פבל טולצ'ינסקי

סיטניאקובסקי. צילום: פבל טולצ'ינסקי

במכתב נטען – ובנמל אינם מכחישים זאת – שבסמוך לפרסום המכרז יצא אותו עובד לקורס מנהלי עבודה חיצוני. לפי מידע שהועבר לנו הוא היה היחיד מבין המועמדים שיצא לאותו קורס, שככל הידוע אמורים להשתתף בו אחרי שזוכים שבתפקיד ולא לפני כן.

המועמדים לתפקיד נשלחו למבחנים במכון מיון שנמל אשדוד עובד אתו.

בוועדת המכרזים שבחרה בעובד ישבו שני סמנכ"לים ונציגי עובדים. השיטה עובדת בצורה כזאת שחברי הוועדה מקבלים לידיהם את חוות הדעת ואת תוצאות המבחנים של המועמדים שניגשו למכרז, והם מעניקים לכל אחד ציון מ-1 עד 10. בעבר נמתחה ביקורת על "ציוני קיצון" שניתנים לעתים בוועדות שכאלה, בין אם נמוכים במיוחד ובין אם גבוהים בצורה בולטת.

צירופי המקרים, אם אפשר לקרוא לזה כך, כנראה נמשכים. השבוע פנתה מחלקת כוח-אדם בחברת נמל אשדוד לוועדים וביקשה להמנע מ"ציוני קיצון".

 

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "התלונה נבדקה על ידי הביקורת הפנימית של חברת נמל אשדוד. עם סיום הבדיקה נמצא כי אין כל בסיס לטענות שהועלו במכתב התלונה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר