הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

"אף כריש נדל"ן לא יעצור אותי": נדחתה סופית תביעת המיליונים של ג'קי בן זקן נגד הלן גלבר

כבר שלוש שנים שחברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, מתמודדת עם תביעה בקנה מידה עצום שהגיש נגדה, בין היתר, איש העסקים ג'קי בן זקן שטען כי היא פועלת נגדו ממניעים אישיים. כעת הסתיימה הסאגה המשפטית עם דחיית התביעה ועם חותמת של בית המשפט העליון כי פעולותיה של גלבר נעשו במסגרת פעילותה הציבורית. "אני משמשת כחומת מגן לטובת האינטרסים הציבוריים", אמרה גלבר

פורסם בתאריך: 4.8.21 19:53

     

שלוש שנים לאחר שהוגשה תביעת הענק בסך 26 מיליון שקלים נגד חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, היא הגיעה לסיומה עם ניצחון שלה.

הרכב שופטים בבית המשפט העליון דן בערעור שהגישו ג'קי בן זקן, אברהם נניקשווילי, החברות שבבעלותם וכן עיריית אשדוד והמליץ להם לחזור בהם מהערעור ובכך הוא נדחה על ידי המשפט. השופטים גם הורו להם לשלם לגלבר 30 אלף ש"ח הוצאות משפט.

ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

יחיאל לסרי וג'קי בן זקן. צילום: אורי קריספין

הערעור שנידון בעליון נסוב על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע להעניק חסינות לגלבר מפני התביעה שהגישו בן זקן ונניקשווילי.

כזכור, שני אנשי העסקים הבכירים הגישו בחודש יוני 2018 תביעה בסך 26 מיליון נגד גלבר זאת בטענה שהיא "רדפה" אותם והסבה להם נזקים כלכליים אדירים, בין השאר בנוגע לפרויקט הנדל”ן סגול ליד מתחם סטאר סנטר. גלבר, מנגד, טענה לאורך כל הדרך, שכל פעולתה נגזרה מהיותה נבחרת ציבור. לכן ביקשה שתינתן לה חסינות מפני התביעה הזאת.

לאחר שהעירייה התנגדה למתן החסינות לגלבר, דן השופט יעקב דנינו בעניין וכתב בהחלטתו, בחודש אוגוסט 2019, כי "מארג הראיות, העדויות וכתבי הטענות גם יחד, מלמדים שהתובעת הרימה את הנטל להוכיח כי ביצעה את המעשים תוך כדי מילוי תפקידה כעובדת ציבור, וכי לא עשתה כן ביודעין מתוך כוונה לגרום נזק" ובכך דחה את התביעה נגדה.

כעת, גם שופטי בית המשפט העליון, כאמור, מצטרפים לדעתו של השופט דנינו ובכך תמה הסאגה המשפטית שליוותה את גלבר בשנים האחרונות. את גלבר ייצגו עורכי הדין בעז בן צור, אברהם אברהמוף וגיא רוה.

אברהם נניקשווילי. צילום עופר וקנין

"יש שופטים בירושלים אני שמחה שהצדק והאמת סוף סוף יצאו לאור", מסרה חברת המועצה גלבר בתגובה להחלטת השופטים, "הניצחון שלי בתביעת ההפחדה של ג'קי בן זקן וחבורתו הוא מגדלור עבור כל חבר מועצה בישראל שבא באמת לשרת את הציבור, ובמקרה שלי, הציבור האשדודי. ג'קי בן זקן פעל כנגד מועמדתי לראשות העיר וביקש לפגוע בעבודתי הציבורית. שוב הוכח שהעירייה והנהלת העירייה פעלה ופועלת למען כרישי הנדל"ן ובעלי ההון ולא למען התושבים שבחרו בהם לשרתם".

עוד הוסיפה גלבר: "אני גאה על כך שאני משמשת כחומת מגן לטובת האינטרסים הציבוריים, בודקת מה נכון וטוב לציבור ופועלת בהתאם. זו השליחות שלי כחברת מועצה ואף כריש נדל"ן כזה או אחר לא יעצור אותי. בעלי ההון שהינם בעלי אינטרסים אישיים תמיד יחפשו רק את טובתם האישית, דווקא עיריית אשדוד שצריכה לראות את כל התמונה ולקבל את ההחלטה הנכונה במקום להגן עלי עשתה ההפך, גם הם צריכים לעשות חשבון נפש מה תפקידם הציבורי".

היא הוסיפה וסיפרה כי באופן אישי היא עברה תקופה לא קלה עת נאלצה להתמודד עם תביעת הענק. לסיום היא הודתה לכל התמוכים בה, "אני מודה ומעריכה את כל התמיכה שקיבלתי מכל החברים והתומכים שהאמינו בי ובצדקתי לאורך כל הדרך, כולל כמובן למשפחתי האהובה שנתנה לי את הכוח להילחם למען שהצדק יצא לאור – זה מחמם לי את הלב. לא אנוח ולא אשקוט, באג'נדה הציבורית שלי אני רואה עצמי משרתת ציבור אמיתית, למען תושבי אשדוד ורווחתם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר