פקק אוניות בכניסה לנמל
פקק אוניות בכניסה לנמל

הפתרון לפקק האוניות? ההסתדרות אישרה קליטת 50 עובדים לנמל אשדוד

ההסתדרות חתמה על הסכם מיוחד לקליטה מיידית של 50 עובדים זמניים לנמל אשדוד. העובדים יתגברו את סקטור התפעול במטרה להתמודד עם עומס האוניות החריג

פורסם בתאריך: 23.6.21 11:02

     

מזה חודשים ארוכים שבכניסה לנמל אשדוד ישנו "פקק" של אוניות רבות שנע בין 30 ל-50 אוניות. הן עוגנות שם במשך שבועות ארוכים עד שהן נפרקות בנמל.

המצב הזה אף הביא לחילופי האשמות, כך למשל באיגוד יבואני התבואה טענו כי העובדים לא ממש עובדים, ואילו בהסתדרות הלאומית טענו כי המדינה אשמה. כך או כך, לפני כחודש דירקטוריון נמל אשדוד אישר מתווה פעולה שיאפשר קליטת חמישים עובדים זמניים חדשים שיגויסו לטובת התמודדות וצמצום התור התפעולי הקיים.

עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

ואמש הודיעה ההסתדרות כי היא מאשרת את המתווה וחתמה עליו מול הנהלת הנמל. במהלך התקופה האחרונה קיימה הנהלת נמל אשדוד משא ומתן מתמשך עם ההסתדרות סביב הסוגיה ודרכי ההתמודדות. המתווה כולל גיוס מידי של עד 50 עובדים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, יושאלו כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן יבוצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול.

צפו בפקק האוניות:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "עולם התובלה הימית נמצא במשבר גלובלי ובעומסים שלא נודעו כמותם, ושנת הקורונה אף החריפה את המצב לאור היקף ההזמנות והסחורות שהגיעו ארצה. למרות המצב המורכב, הוכיחו עובדי נמל אשדוד אחריות, מסירות ומקצוענות. מהרגע הראשון היו ההסתדרות ועובדי הנמל בשיח מול הנהלת הנמל כדי למצוא תשובה לעומס, ושיתפו פעולה למציאת הפתרון הנכון והמאוזן. אני מברך על ההסכם עליו חתמנו היום, וגם בהמשך הדרך תדע ההסתדרות לשלב כוחות ולנהוג באחריות למען הנמלים ועובדיהם, ולמען המשק הישראלי בכללותו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוסיף: "עובדי הנמלים התמודדו עם העומסים באומץ ובנחישות הראויה לכל שבח. ההסתדרות והוועדים הפכו כל אבן בכדי למטב את ההתמודדות עם העומסים. ההסכם יאפשר חיזוק נוסף למאמצים שעושים כל יום, כל היום, עובדי נמל אשדוד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר