נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

עובדי נמל אשדוד או המדינה: מי אשם בפקק של 50 אוניות?

מעל ל-50 אוניות מעוכבות בכניסה לנמל אשדוד באיגוד יבואני התבואות טוענים כי העבודה היא בחצי כוח. מנגד, בהסתדרות הלאומית מפנים אצבע מאשימה למדינה שלטענתם גרמה לחוסר ברציפים לפריקת סחורה

פורסם בתאריך: 5.5.21 10:56

     

מעל ל-50 אוניות מסחר מעוכבות בכניסה לישראל בימים האחרונים, וכעת נשמעים קולות המאשימים את התנהלות עובדי הנמל במצב הזה.

כך למשל, באיגוד יבואני התבואות טוענים כי שיעור ההיענות לידיים פורקות באוניות צובר – המביאות מטעני תבואות ומוצרי גרעינים לישראל הוא – פחות מ-50%. שזה אולי טוב יותר מאשר היה בשנת 2020, אז זה עמד לדבריהם על 28% בלבד, אך עדיין נמוך בהרבה מהנדרש.

אחוז נמוך מאוד של היענות. נתוני רשות הספנות

אחוז נמוך מאוד של היענות. נתוני רשות הספנות

"כשסוכן אונייה מעביר בקשה לנמל לידיים פורקות במשמרות הפריקה, הוא מצפה ל-100%, או קרוב לכך, אלא שבפועל חסרים לנמל עובדים", אומרים באיגוד ומספרים כי בשבועות האחרונים התקיימו בנמל משמרות שבהן אוניות על רציפים עגנו שוממות, בלי ידיים פורקות כלל.

מנגד, בהסתדרות הלאומית אומרים כי הם עומדים יד ביד עם עובדי נמל אשדוד כדי להגן עליהם ומאשימים את התנהלות המדינה בכך שבגלל חוסר ברציפים ראויים לשימוש אין אפשרות לפרוק את האוניות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"האשמת עובדי נמל אשדוד ב'שביתה איטלקית', יש בה משום הוצאת לשון הרע כנגד ציבור עובדים מסור, העושה עבודתו נאמנה יום וליל ללא לאות ואף הגדיל לעשות בתקופת הקורונה ולאחריה על מנת לצמצם פערים ולסייע ליבואנים במזעור נזקים", הגיבו בהסתדרות הלאומית וארגון עובדי הנמלים, "את האצבע המאשימה יש להפנות אך ורק אל מדינת ישראל אשר במשך שנים רבות הזניחה את התפתחותו וחידושו של נמל אשדוד, נמנעה מבניית רציפים נוספים לפריקה והעדיפה להקים נמלים חדשים והכל בכדי לפגוע ולהכפיש בכל הזדמנות את ציבור העובדים הנאמן אשר מסכן את חייו יום יום. ההסתדרות הלאומית וארגון הנמלים ימשיכו לעמוד לצד עובדי הנמל וימשיכו לתמוך בעבודתם אשר מתבצעת על הצד הטוב ביותר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר