עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי
עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

ישחרר את פקק האוניות? אושרה קליטה מידית של 50 עובדים לנמל אשדוד

דירקטוריון נמל אשדוד אישר קליטה מיידית של 50 עובדים זמניים, העובדים יתגברו את מחלקת התפעול במטרה להתמודד עם פקק האוניות בנמל

פורסם בתאריך: 27.5.21 17:47

     

מזה כמה חודשים ישנו פקק של אוניות בנמל אשדוד ובנמלים אחרים בעולם. בזמנים מסוימים עמדו כ-50 אוניות בהמתנה לפרידה בנמל. בזמנים אחרים עמדו פחות.

הדבר הביא לחילופי האשמות, כך למשל באיגוד יבואני התבואה טענו כי העובדים לא ממש עובדים, ואילו בהסתדרות הלאומית טענו כי המדינה אשמה.. בהנהלת הנמל מסבירים כי "משבר הקורונה הביא עימו תמורות משמעותיות בצריכה העולמית, אשר הובילו למגמות שונות בעולם הספנות המתבטאות בעומסים יוצאי דופן בנמלי הארץ והעולם".

כך או כך, דירקטוריון נמל אשדוד אישר השבוע מתווה פעולה שיאפשר קליטת חמישים עובדים זמניים חדשים שיגויסו לטובת התמודדות וצמצום התור התפעולי הקיים.

פריקת מכולות בנמל אשדוד. צילום: ג'ורג' בן חיים

במהלך התקופה האחרונה קיימה הנהלת נמל אשדוד משא ומתן מתמשך עם ההסתדרות סביב הסוגייה ודרכי ההתמודדות. לאחר בחינת החלופות השונות, תוך התחשבות בכלל הגורמים, הגיעו בנמל אשדוד למספר פתרונות אפשריים להתמודדות עם התור התפעולי הקיים בנמלים השונים בארץ וביתר הנמלים המרכזיים בעולם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




החלופות השונות אשר הועלו בדיונים המשותפים עם משרד התחבורה וההסתדרות, אושרו השבוע על ידי דירקטוריון נמל אשדוד וכוללות מספר דרכים לתגבור עובדי התפעול. המתווה כולל גיוס מידי של עד 50 עובדים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, יושאלו כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן יבוצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול.

הנהלת נמל אשדוד מאמינה כי מימוש תוספת כוח האדם המפורטת, יגדיל את התפוקות ויפחית באופן משמעותי את התור התפעולי הנוכחי.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"אני מבקשת להודות לחברי דירקטוריון נמל אשדוד, על קבלת החלטה שתאפשר להתמודד עם העומסים החריגים שחווים נמלי הארץ והעולם תוך חתירה למתן שרות טוב יותר, מסרה אורנה הוזמן בכור יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, "נמל אשדוד ער למצב ושם בראש סדר העדיפויות את טובת לקוחותיו. מתוקף היותנו מפעל חיוני ומשמעותי למשק ולכלכלה הישראלית, נעשה כל שביכולתנו להביא לפתרון המצב במהרה. אני שבה ומודה לעובדי נמל אשדוד אשר הפגינו איתנות וגבורה במהלך סבב הלחימה האחרון. נמשיך לעשות ימים כלילות על מנת להשיב את השגרה גם לנמל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר