שלט חוצות שהושחת. צילום: דוברות המשטרה
שלט חוצות שהושחת. צילום: דוברות המשטרה

הדלת המסתובבת: משחית שילוט החוצות באשדוד שוב שוחרר לביתו

שוב ושוב שלטי חוצות ושעליהם דמויות נשיות מושחתים ברחובות העיר אשדוד, שוב ושוב המשטרה עוצרת את אותו החשוד ושוב ושוב הוא מוצא את עצמו בבית. "המשטרה לא מונעת את פשע השנאה המתמשך הזה בעיר", נמסר משדולת הנשים

פורסם בתאריך: 29.4.21 19:05

     

לאחר תקופה ארוכה של השחתת שילוט חוצות שעליו מופיעות נשים, עצרה אתמול משטרת אשדוד חשוד במעשה. מדובר בתושב אשדוד, חרדי בן 33, שעושה זאת "מטעמי צניעות", כפי שהודה פעם וזו לו הפעם הרביעית לפחות שהוא נעצר בחשד לעבירות כאלה.

בכל הפעמים הקודמות הוא שוחרר לאחר המעשה מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. רק לפני כחודשיים הוא נעצר ואף הובא להארכת מעצר אך השופטת שחררה אותו לביתו.

הדבר עורר ביקורת רבה ועם מעצרו אתמול קיוו רבים כי אולי הפעם הוא סוף סוף ישלם על מעשיו. אלא שבניגוד להודעת המשטרה שדיווחה כי היום הוא יובא להארכת מעצר, התברר כי האיש שוחרר למעצר בית מבלי שהובא לפני שופט.

במשטרה הסביר כי עצורים מובאים להארכה כשעולה צורך חקירתי וכי במקרה הזה התחנה הסתפקה במעצר בית. כמו כן אמרו במשטרה כי החקירה בעניינו נמשכת ועדיין לא הוחלט אם הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, יוגש נגדו כתב אישום.

השלט שהושחת. צילום: ג'ניה גורביץ'

שלט שהושחת באשדוד. צילום: ג'ניה גורביץ'

מחר, אמורה להתקיים באשדוד הפגנת מחאה נגד הדרת נשים ורוני סאיג, אחד ממארגני ההפגנה הגיב לשחרור ומסר: "נודע לנו כעת כי, החשוד אשר היו מי שמיהרו והתהדרו בדבר מעצרו, שוחרר למעצר בית מבלי שהובא לדיון בפני שופט. מעניין מה היו המניעים לפרסום הנרחב? מעניין האם יש לכך קשר ישיר ללחץ הנוגע לקיומה של ההפגנה נגד הדרת הנשים אשר תתקיים מחר יום שישי ב 14:30, מול התחנה המרכזית בעיר? אנחנו קוראים לכל אישה וגבר אשר חרדים לעתיד העיר, לבוא ולקחת חלק מחר בהפגנה. לאחר יותר מ-50 מקרים מתועדים של הדרת נשים, אסור לנו לשתוק".

משטרת אשדוד ומטה מרחב לכיש. צילום: אורי קריספין

משטרת אשדוד ומטה מרחב לכיש. צילום: אורי קריספין

בשדולת הנשים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה, "משטרת אשדוד מציגה את תפיסת העבריין כאיזה מבצע מיוחד שבסופו 'הצליחה לאתר אותו'", מסרה עו"ד רויטל חובל, מנהלת קידום המדיניות והחקיקה של השדולה, "אבל למעשה החשוד נעצר כבר שלוש פעמים על השחתת שלטים, זו הפעם הרביעית – ומעולם לא הוגש נגדו כתב אישום. שנחכה לפעם חמישית? כמה שלטים הושחתו על ידי האיש הזה בין מעצרים? תושבי אשדוד מתכננים להפגין מחר ויש להם סיבה טובה מאוד – המשטרה לא מונעת את פשע השנאה המתמשך הזה בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




חברת מועצת העיר אשדוד, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, המכהנת גם כיו"ר הוועדה למניעת אלימות כי "עיריית אשדוד עושה את כל הפעולות הנדרשות לטפל בתופעת השחתת השילוט, לרבות מסירת הצילומים והגשת תלונות לתחנת המשטרה, החלפת השילוט על ידי הזכיין וכן אנו פועלים כעת להצבת מצלמות נוספות לצדי הבילבורדים. מדובר בחשוד שנתפס פעם אחר פעם בעקבות פעולות חקירה מאומצות של תחנת המשטרה באשדוד. שוחחתי עם מפקד התחנה סנ"צ אילן שושן שמסר לי כי החשוד שוחרר למעצר בית. כל חומרי החקירה הועברו לידי מערך התביעות במשטרת ישראל (שהינו גוף עצמאי ונפרד מתחנת משטרת אשדוד) לצורך הגשת כתב אישום נגד המשחית, ואני מאוד מקווה שהלחץ הציבורי יעשה את שלו, וכתב האישום יוגש כנגד המשחית שפועל באלימות כנגד נשים במרחב הציבורי עוד משנת 2019 ובכך מנסה לפגוע במרקם היחסים בין התושבים בעיר ואסור לאפשר זאת. לא נעצור בכך ואנו נפעל להנכחת דמויות נשיות במרחב הציבורי וכן נגיש תביעה נזיקית כנגד המשחית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר